Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2008, 23:52   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Uithoudingsvermogen run in Samorin (SK) op 05.04.2008 (het record is gebroken!)

Hier even een vertaling van een topic op het Engelse forum:

Zoals je misschien weet, vond het afgelopen weekend in Samorin (Slovakia) het SVP examen plaats. 14 startten in SVP1 (40km). De snelste hond was Botis z Peronowki. Maar voor Botis is het geen problem 40km te rennen...
Hij versloeg andere snelle wolfhonden met 30 minuten verschil en tegelijkertijd ontving hij zijn 3e CACT certificaat en werd daardoor de eerste Slowaakse werk kampioen in de geschiedenis.

Botis en zijn eigenaar Przemek hebben het vorige record van Eskon Foncorda met 13 minuten gebroken en finishten de 40km run in 2 uur en 3 minuten!!!

De tijd had waarschijnlijk nog beter gekund, maar de laaste 20km kregen de deelnemers te maken met een sterke tegenwind die de run succesvol verstoorde.

De enige hond die startte in SVP2 was Amber z Peronówki. Hij behaalde het erg mooie resultaat van 5:10uur op de afstand van 70km.

De eindresultaten:
SVP1 - 40km
2:03 Botis z Peronówki
2:37 Fantazie z Vlčí chaloupky
2:37 Beti Wilk z Polskiego dworu
2:40 Rory Brave Heart
2:41 Arimminum H'Gengis Börte-Tchino
2:42 Gádar Fončorda
3:05 Merry Bell z Molu Es
3:05 Elar z Oravy
3:16 Grace Malý Bysterec
3:18 Heňa Radov dvor
3:20 Issar Kollárov dvor
4:12 Pary Kysucká hviezda

SVP2 - 70km
5:10 Amber Wolf z Peronówki


Wat een super sportieve mensen en honden met prachtige wedstrijd resultaten!
Daar kunnen we hier een voorbeeld aan nemen!
Dus laten we er in Nederland in ieder geval voor zorgen dat er genoeg TsW eigenaren meedoen aan het volgende UV examen (20 km) zodat dit in ieder geval door kan gaan!!

De TWK is in ieder geval al van plan om in samenwerking met KC Culemborg een UV examen in september/oktober te organiseren (als je interesse hebt kun je mailen naar: [email protected] )

En verder zijn er misschien ook kynologen clubs in je eigen omgeving die zoiets binnenkort organiseren
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 07:09   #2
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Wat een fantastisch resultaat! Het zou idd erg leuk zijn, als er op dat gebied het e.e.a. georganiseerd zou worden door de KC. Dat is lang niet overal het geval.

Groeten,

Elise
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 07:40   #3
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Hoe zijn de controles tijdens zo'n duurtest?
Want bij paarden is die heel erg streng,als hartslag ook maar even te snel is na rustperiode,dan is het over en onregelmatigheid in gang wordt ook niet getolereerd.
Is dat bij deze testen ook zo?

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 07:45   #4
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik heb 2 x met mijn eigen honden UV examen gelopen, nieuwegein/kennermerland , en vorig jaar heb ik als stand in mogen fietsen met iemand anders zijn hond Bij KC kennemerland.

Als mijn 2 jonge hondjes oud genoeg zijn dan gaan wij zeker mee doen aan het UV examen , dus nog 1 jaartje wachten, en dan zoek ik ook een stand in om mee te fietsen .


Maar 70 km... dat is wel heel erg ver.. ik ben al blij als ik die 20 km heb uitgefietst
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 07:50   #5
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

In nederland word gelet of je hond lekker mee komt rond de 12 km per uur moet je halen... ze willen de groep bij elkaar houden dus liever geen hond die heel snel gaat.
na 8 km eeste controle voetzooltjes en er word ook naar alg. conditie gekeken... dan weer 6 km, en dan de laatste km

Bij de tussenstops word gekeken naar de voetzolen, als de voetzolen gaatjes vertonen (slijtage) dan mag je niet verder meer deelnemen.

Aan het einde van de fiets rit mag je nog even laten zien dat je hond niet helemaal met zijn tong op de grond loopt klein stukje appel (stelt niks voor , mijn BC zonder enige belemmering van gehoorzaamheidscursussen haalde dit met glans )
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 08:03   #6
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Heb het dus meer over die hele lange test en dan ook nog op snelheid uit 1e stuk.
Ben nml. bang dat mensen snel geneigd zijn om hun dieren te overvragen.Door medisch te keuren tussentijd,sluit je dat dus uit.

Eigenlijk is dat tong uit de bek,beetje vaag,want weet dat sommigem ensen heel erg slecht transpireren en dus hun warmte niet goed kwijt kunnen.Geen idee of dat bij honden ook zo werkt.Weet wel dat sommige honden veel sneller hijgen als andere.
Weet van de Boxers,dat ze binnen de kortste keren hun tong eruit hadden hangen.De honden hier doen dat veel minder.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 12:48   #7
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai Christa,

Wat ik heb begrepen is het een examen,en is de snelle tijd alleen maar mooi meegenomen.
Er is wel een maximum tijd,daarna binnen komen heb je het examen niet behaald,maar denk dat ze ook maar een minimum moeten gaan instellen,eerder mag je niet binnen komen.
Want 40km in 2 uur vind ik ook een beetje te .....,dan kan je der toch van uit gaan,dat er geen tussentijdse pauze is gehouden.
En denk dat die er niet voor nix zijn,al is het maar om ff de zooltjes te checken.
Wat ik wel dacht,is der een dierenarts aanwezig,voor de controle.
Hoe ,wat en wanneer,weet ik niet.

En bij het Uv examen in Nederland,is der een maximum temperatuur,komt die boven de 20 graden,dan gaat het examen niet door.
En dat is bij die examen's niet van toepassing,word wel hoofdzakelijk in het voor/najaar gehouden,maar dan kan de temperatuur ook boven de 20 graden komen.
En dat vind ik zelf, toch ook wel heel belangrijk.

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 19:43   #8
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En bij het Uv examen in Nederland,is der een maximum temperatuur,komt die boven de 20 graden,dan gaat het examen niet door.
.
Een correctie,het is 21 graden.
Groette Marrtine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org