Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-11-2008, 16:10   #61
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Jammer genoeg ken ik fokkers die heel veel zouden moeten weten over een ras,maar dan blijkt toch dat ze de meest vreemde dingen doen.
Nu is het wel zo dat fokkers gelukkig allemaal andere afwegingen maken en dat daardoor populatie ook op peil blijft.Als het van mensen zoals mijn persoontje moest komen,zouden er niet snel veel honden bij komen.
Wil teveel zekerheid,hoewel ik ook afwegingen zou maken als je bepaalt risico moet nemen om te fokken.
Maar schrik soms wel van uitspraken van mensen die hun hele leven al in de fokkerij zitten .

Maar fokken is moeilijk en open zijn als fokker nog veel moeilijker.
Dat is anders als je alleen maar hond hebt voor de gezelligheid.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2008, 16:47   #62
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Tja, het zal ook altijd een moeilijk onderwerp blijven, denk ik. Vooral omdat er zo weinig over bekend is.

@ Loco: Ik moet zeggen dat ook zo weer een hond zou nemen van desbetreffende fokker en zelfs dezelfde combi, als die ooit zou komen. En wie weet... heel misschien zit er iets in ons grondwater Al verwacht ik het niet
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 14-11-2008, 12:22   #63
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Ik vertel het even heeeeeeeel voorzichtig maar Bine heeft ondertussen helemaal geen aanvallen meer gehad
miran jest offline   Reply With Quote
Old 14-11-2008, 17:43   #64
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Fijn voor jullie en hopen dat het zo blijft!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 15-11-2008, 12:01   #65
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by miran View Post
Ik vertel het even heeeeeeeel voorzichtig maar Bine heeft ondertussen helemaal geen aanvallen meer gehad
Harstikke fijn! Laten we maar hopen dat een evt volgende aanval nog heel lang op zich laat wachten!

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
* ja, er zijn verschillende familieleden op jonge leeftijd overleden,
aan (hart)problemen.

* Wendy heeft toen vragenlijsten rondgestuurd, uit naam van de NVTW, om gezondheidsproblemen binnen de Tsjechen-populatie in kaart te brengen.
Ik weet dat Wendy de eigenaren van diverse TsW's opgeroepen had om contact met haar op te nemen i.v.m. HCM bij een van haar honden. Dit vroeg ze bv ook hier op wolfdog. http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=4233

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
* Ik heb toen de vragenlijst ingestuurd, met kopieën van het medisch verslag van mijn overleden pup. Daarna niets meer vernomen !!
Ik kan mij voorstellen dat je daar van baalt, als je veronderstelt dat er op basis daarvan verder onderzoek gedaan zou worden..
Maar de vragenlijsten die destijds door de NVTW werden rondgestuurd, waren niet voor een of ander onderzoek hoor!
Dat was alleen maar een gezondheid inventarisatie…..

En aangezien niet van te voren bekend was wat er met deze gegevens gedaan zou worden, hebben veel leden het ook niet eens ingevuld.
Een gezondheid inventarisatie kan heel zinvol zijn binnen een RV, als leden en fokkers er zelf ook iets aan hebben!
Maar in dit geval weet alleen het bestuur van de NVTW hoeveel reacties er terug kwamen en wat de uitslag is.

Als een inventarisatie gedaan wordt door een onafhankelijke derde (zoals bij veel andere RV’s gebeurd is) die op basis daarvan de RV ook adviezen kan geven is het een stuk zinvoller! Zeker als de resultaten ook gepubliceerd worden voor leden en fokkers
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 15-11-2008, 13:12   #66
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
En aangezien niet van te voren bekend was wat er met deze gegevens gedaan zou worden, hebben veel leden het ook niet eens ingevuld.

Maar in dit geval weet alleen het bestuur van de NVTW hoeveel reacties er terug kwamen en wat de uitslag is.
Jammer dat het zo gegaan, toch een nalatigheid van de NVTW,
juist voor degene die het wel ingestuurd hebben.

Dit werkt natuurlijk niet motiverend voor de leden (althans voor mij)
bij een eventueel nieuw (gezondheisonderzoek)onderzoek,
om nogmaals alles in te vullen en op te sturen.

Je verwacht namelijk van een RASvereniging dat er wel wat met die info
gedaan wordt, dit in het belang van de gezondheid van het ras !!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org