Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2008, 14:40   #41
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Van te voren zou een RV ook moeten aangeven wat het doel van een gezondheids inventarisatie is, wat ze precies met de verkregen informatie gaan doen en op welke wijze de fokkers binnen de RV ook betrokken zullen worden bij het eindverhaal en de eventuele oplossingen.
Waarbij ik als fokker zelf dan ook de voorkeur geef, dat zo'n traject door externe deskundigen begeleid wordt.

Als een gezondheidinventarisatie door een RV binnen een ras niet op deze wijze georganiseerd wordt, kan ik mij ook voorstellen dat niet iedereen informatie zal sturen
En wanneer van te voren niet helder is wat er met de informatie gebeurt, zullen mensen die wel wat stuurden teleurgesteld zijn als ze er nooit meer iets over horen...

Maar ik vind in dit topic aangeven wat je eigen hond mankeert/mankeerde en eigen ervaringen uitwisselen, wat anders dan een gezondheids inventarisatie van een ras door een RV!
Hoi Mijke,

heb van Corrie gehoord dat alle fokkers aangesloten bij de NVTW in februari een fokkerbijeenkomst hebben. Lijkt mij een uitgelezen moment om dit in die vergadering mee te nemen!!!!!
Ik vind zoiezo goed dat er een fokkersbijeenkomst is, zodat alle fokkers onderling duidelijke afspraken kunnen maken en volgens 1 lijn te kunnen gaan fokken.
Dit is dan ook een goed onderwerp om aan te snijden!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 20:26   #42
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Zoals beloofd zou ik nog even laten weten wat de uitslag was van Shadow zijn HD onderzoek. Het is helaas een HD D geworden zoals ik al vermoedde. Shadow zal de rest van z'n leven dus maagd moeten blijven ondanks dat zijn sterrenbeeld anders is.

__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 17-01-2008, 23:41   #43
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

da's jammer zeg... zorgen voor goede bespiering zou ik zeggen.. ook al blijft hij dan maagd.. hopelijk heeft hij nog een lang en leuk leven.. kan ook zonder sex
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 10:08   #44
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Judith,

Helemaal gelijk. Ik houd zijn bespiering dan ook op pijl door met hem te fietsen. Doe dit jaar dan ook de UV proef met Shadje.

Groet,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org