Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-11-2007, 22:21   #1
tante tine
Junior Member
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2
Default me even voorstellen

hoi sinds twee maand ongeveer ben ik ook in het bezit van een tjech alhouwel hij waarschijnlijk geen volbloed is. Van de moeder zijn we zeker
vader kan timberwolf of husky zijn.
Ik had al 5 honden , mijn "RAS" is dobermann. ik heb een hondenschool , geef dus les en in die hoedanigheid moest ik deze zomer les geven "ergens" aan kinderen. Tot mijn verwondering deden er 3 tjechen mee. en groter was nog mijn verwondering toen ik de week daarop weer andere kinderen met de honden zag "werken".De baas leende zijn niet verkochte kweek aan de kinderen.
moet jullie niet vertellen dat het zielig is om een angstige hond niet veel beweegt , behalve wegwillen.
eentje als ik wat moest uitleggen kwam wel schuter naar me toe en als ik lokte kon ik wat met hem aanvangen. Na de tweede week keek ik naar hem uit en hij naar mij. Na de derde week en veel discusies nam ik hem mee naar huis. Eigenlijk heeft hij mij gekozen
onderussen hij is nu 9 maand en gecastreed begroet hij zonder angst bezoekers , is een speelvogel en ja natuurlijk een sloper.
toen ik hem pas had had hij litekens van gevechten , wormen en vlo en een hartkwaal door ondervoeding en foute voeding.
Met goede voeding (rauw kvv en barf geen brok das vergif) en extra honing is hij van een hond die achter mij slofte en ging liggen als ik stopte een energieke prachtige kerel geworden.
Ik dacht toch redelijk wat van honden te kennen maar van een wolfhond kan ik nog veel leren merk ik.
Hij noemde RUN omdat hij ging lopen , we hebben hem feather fang genoemd omdat hij zo voorzichtig snoepjes aanneemt en natuurlijke de nodige nostalgie naar Whith Fang (jack london)

dit is hem toen ik hem meenam


dit is hem in het begin in de tuin , verstoppen doed hij ook nu nog graag



zo is hij nu








met de andere honden gaat het uitstekend was verwonder hoe snel en lenig ze wel zijn.
groetjes
Martine
tante tine jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2007, 00:25   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo Martine
Welkom op het forum
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2007, 18:37   #3
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Welkom!!!!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2007, 19:30   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Welkom naamgenoot!!
Groette Martine
loco jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2007, 00:03   #5
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Martine,

Welkom op het forum en wat een mooie hond heb je.
Veel plezier hiero..

Groeten,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 20-11-2007, 01:44   #6
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Welkom Martine, mooie hond en zo te zien houd je hem aardig bezig.
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat er husky of timberwolf in zit. Een timberwolf loop je buiten niet zomaar tegen het lijf en veel mensen met zo'n beestje ook niet. In Italië gaan wel geruchten over zo'n kruising maar de kans dat je die dan hier vind is ook niet groot. Buiten dat je daar dan niet zo maar naar de Kynoclub loopt maar eerder met je handen in het haar naar de dierenarts. Maar hebben ze je dat verteld toen je hem kreeg cq meenam. Das overigens ook een leuk verhaal. Als dat zomaar ging waren ze hem ook niet waard en heeft hij geluk gehad.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 20-11-2007, 08:44   #7
tante tine
Junior Member
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2
Thumbs down

wel is inderdaad raar , maar waar ik hem gehaald , beter weggehaald , dus iemand die naar mijn inzien geen honden , wolfhonden of wolven mag hebben. Ken het hele verhaal niet zit zelf met veel vragen , er loop vanalles daar rond en er komt vanalles. Ik hoorde nu van een kenner die weet waar ik hem vandaan heb ,dat het geen timber is maar een amerikaanse wolfhond.Maar of die de vader is is niet duidelijk enkel van de moeder zijn we zeker , maar das bij mensen ook zo he.
Ik ben heel blij met de hond en hij met ons en de rest van de roedel
maar eerlijk snap niet dat iemand aan die persoon wolf(honden) verkoopt , is triest heel triest. En erger dat hij kweekt.
tante tine jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org