Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Pers, TV en reclame

Pers, TV en reclame Tsjechoslowaakse wolfhonden in de pers, reclame, video clips en TV (die zichzelf of wolven spelen), artikelen en programma's over het ras...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-12-2010, 14:48   #1
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default uitzending vanavond Zembla

http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1...tml?&tx_ttnews[tt_news]=35939&tx_ttnews[backPid]=1972&cHash=cadab16a0a35a620be17a52ea304b363
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 17:19   #2
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Goed dat je het even hebt gemeld, ik zit (als ik niet in slaap ben gevallen) voor de tv te kijken.
Ik ben erg benieuwd naar de uitzending
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 17:33   #3
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Rashonden moeten voldoen aan een ideaal bepaald door mensen.. dat kan nooit goed gaan. Als je een echte hondenliefhebber bent.. neem je wellicht in de toekomst geen rashond meer maar een hond bij een fokker die echt verstand heeft van honden en vooral het welzijn van dieren.. (en die zijn errug schaars.. )

Het belangrijkste is gezondheid... en daarna pas rastypische kenmerken... helaas denkt de mensheid daar anders over... mijn volgende hond word waarschijnlijk dan ook geen rashond meer....

jammer dat er tegenwoordig zoveel van die schijtfokkers bestaan die hun eigen belang (geld en aanzien) boven dat van het welzijn van een (levend wezen als de) hond stellen.

De meest nieuwe trend onder fokkers is om hun eigen doggies onder te brengen bij iemand anders... onder het mom van... "wel de lusten niet de lasten..." Gewoonweg omdat ze eigenlijk totaal geen verstand hebben van honden en vooral hondengedrag... Want verschillende teven in 1 roedel ... dat is errug lastig... dus laten we die teef de niet overweg kan met de andere 2 maar ergens anders plaatsen.. want dat is beter... ow.. en .. ps .. ik praat nu toevallig over de fokker waar **** hond vandaan komt...

Bedankt voor de tip... deze uitzending ga ik zeker even bekijken morgen (www.uitzendinggemist.nl)

Gr,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 11-12-2010 at 17:49.
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 18:34   #4
ceebee
Junior Member
 
ceebee's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Nunspeet
Posts: 6
Thumbs down

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
De meest nieuwe trend onder fokkers is om hun eigen doggies onder te brengen bij iemand anders... onder het mom van... "wel de lusten niet de lasten..." Gewoonweg omdat ze eigenlijk totaal geen verstand hebben van honden en vooral hondengedrag... Want verschillende teven in 1 roedel ... dat is errug lastig... dus laten we die teef de niet overweg kan met de andere 2 maar ergens anders plaatsen.. want dat is beter... ow.. en .. ps .. ik praat nu toevallig over de fokker waar **** hond vandaan komt...
Wat heeft dit nu te maken met de inhoud van deze topic?
Indien je vind dat je commentaar op iemands werkwijze moet leveren: ga dan eerst in iemands schoenen staan en noem in iedergeval fatsoenlijk een naam, liefst via een priv naar die persoon. Jammer: iedereen kan zeggen wat er fout is op de wereld, maar kom dan ook met een werkend alternatief voor het probleem van een ander aanzetten, pas dan heb je recht van spreken en verbeter je de situatie. Klagen is zo makkelijk vanuit je eigen luie stoel. Dit is een gemiste kans zal ik maar zeggen... Nogmaals jammer, Barry! Ik had meer van je verwacht!
__________________
Nunc Aut Nunquam!
ceebee jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 19:13   #5
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Een werkend alternatief zou zijn dat mensen met fokaspiraties ook daadwerkelijk know-how hebben van honden. En als je je voordoet als hobby fokker... je dan ook daadwerkelijk bent... en niet je honden uitzet bij 3en.... om de schijn te vermijden...

En wat het met dit topic te maken heeft... niet veel... maar ik moest weer even uithalen vanuit m'n luie stoel.... maar wellicht kom ik je nog eens tegen en kan ik uitleggen wat ik precies bedoel.. haha

En dat is helemaal niets negatief tegenover jou... alben ik wel van mening dat je jezelf voor iemand karretje laat spannen hierdoor... maar ik sta erom bekend dat ik het vaak mis heb...

Gr,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 11-12-2010 at 19:17.
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 19:32   #6
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Ik kreeg trouwens een email van iemand die zegt..: een fokker fokt toch altijd rashonden...?? ja.. ik kan me dat wel voorstellen... maar ik heb het dan niet over fokkers van rashonden... maar over fokkers van honden... want laat ik eerlijk zijn... ik zoek als consument gewoon een hond die bij mij past, en waar ik de doelen mee wil bereiken die ik wil... en of dat nou een "echte" tsw is met wellicht erfelijke gebreken of een neppert die kerngezond is... persoonlijk ga ik dan "tegenwoordig" liever voor de 2e variant...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 19:44   #7
ceebee
Junior Member
 
ceebee's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Nunspeet
Posts: 6
Default

Ik ben het met je eens: het feit dat de gezondheid en het welzijn van het dier voorop moet staan. En niet de erfelijke boomstam die het met zich mee sleept. Maar de manier waarop we in Nederland kunnen fokken heeft veel te maken met de ontbrekende regelgeving en zeker de naleving en controle daarop. Die ontbreekt in zijn geheel. Jammer dat er iets bestaat in Nederland als een Dierenbescherming die de dieren helemaal niet beschermd. Iets als de RSPCA met controleurs die daadwerkelijk mogen en kunnen ingrijpen zou goed zijn. De huidige regering heeft dat als speerpunt, dan kunnen eindelijk dieren uit erbarmelijke toestanden gered worden en in beslag genomen worden.

Gevolgd door een stevige boete, een juridische vervolging en veroordeling maakt dat mensen die zich nu 'fokker' noemen dan wel twee keer achter de oren krabben voor ze de centjes voor het welzijn stellen.

Het werd toch wel eens tijd dat dit geregeld werd...
__________________
Nunc Aut Nunquam!

Last edited by ceebee; 11-12-2010 at 19:49.
ceebee jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 19:57   #8
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
maar de manier waarop we in Nederland kunnen fokken heeft veel te maken met de ontbrekende regelgeving en zeker de naleving en controle daarop.
Welnee. joh. Je kunt de overheid overal wel de schuld van geven maar de schuld ligt vaak bij het gezond verstand van de fokker en koper... of vooral bij het ontbreken daarvan...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 20:10   #9
ceebee
Junior Member
 
ceebee's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Nunspeet
Posts: 6
Wink

Oke, dus als niemand beslist dat we allemaal rechts moeten rijden, dan gaan we dat allemaal zomaar ineens vanzelf doen? Nee, zonder regelgeving wordt het een zooitje...
Er zou heel wat minder hondenleed zijn als iedereen een honden '(rij)bewijs' zou moeten halen alvorens een hond te mogen bezitten, met daarin theoretische kennis betreffende gedrag en een praktijkgedeelte bij een gecertificeerde hondenschool.
Sluit in iedergeval al de impuls aankopen uit en de koper wordt alvorens aanschaf wijzer.
__________________
Nunc Aut Nunquam!

Last edited by ceebee; 11-12-2010 at 20:13.
ceebee jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 20:15   #10
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Er zou heel wat minder hondenleed zijn als iedereen een honden '(rij)bewijs' zou moeten halen alvorens een hond te mogen bezitten, met daarin theoretische kennis betreffende gedrag en een praktijkgedeelte bij een gecertificeerde hondenschool.
Ik denk dat er dan een overschot aan honden zou zijn... haha
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 20:19   #11
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ceebee View Post
Er zou heel wat minder hondenleed zijn als iedereen een honden '(rij)bewijs' zou moeten halen alvorens een hond te mogen bezitten, met daarin theoretische kennis betreffende gedrag en een praktijkgedeelte bij een gecertificeerde hondenschool.
.
Dat vind ik nou humor, dat iemand van zo een hondenschool mij gaat beoordelen of ik wel een hond mag/kan bezitten !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 20:35   #12
ceebee
Junior Member
 
ceebee's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Nunspeet
Posts: 6
Default

Geweldige opmerking, maar zeker ondoordacht.

Waar je nu bent binnen onze samenleving is gekomen door beoordeling:
- op lagere school,
- middelbare school,
- hogere school,
- sportschool,
- zwemschool,
- rijschool,
- cursussen op het werk
- Koophuis?
Dan ben je beoordeeld door de bank of je wel kredietwaardig bent...
- En elke dag naar het werk?
Dat is nog het meest trieste kuddegedrag: Daar beoordeelt de baas je of je het wel doet zoals hij het wil... als beloning mag je blijven en krijg je er wat geld voor... maar wel zo blijven doen als hij het wil, anders lig je er uit...

Nee, als je niet beoordeeld wilt worden moet je uit de maatschappij stappen en op een onbewoond eiland gaan zitten, helemaal alleen, want anders beoordeeld je maatje Vrijdag je ook nog op je eiland, Robinson...

Daarom heb ik gekozen voor een baan waarin het resultaat geldt en niet zozeer de uitvoering. En waar zelfstandigheid, zelfredzaamheid en eigen initiatief altijd op prijs wordt gesteld en eerlijkheid, recht door zee en echte kameraadschap hoog in het vaandel staan. Daar waar de man on the job altijd gelijk heeft en het 'management' niet. 't Is me altijd goed bevallen!
__________________
Nunc Aut Nunquam!

Last edited by ceebee; 11-12-2010 at 20:44.
ceebee jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 21:04   #13
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Sorry maar volgens mij reageer ik op een hondenschool die wel of niet gaat beoordelen of ik een hond mag bezitten en was mijn reactie niet op de maatschappij en het dagelijks leven en wat voor beroep we uit oefenen en hoe veel en hoe vaak we in het hele leven worden beoordeeld over van alles en nog wat .
Maar mocht het wel zo zijn dan is mijn opmerking inderdaad ondoordacht en eigenlijk geheel onzinnig .

Gegroet Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 21:16   #14
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Ik denk dat ik m'n perzisch tapijt maar weer eens tevoorschijn ga toveren.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 11-12-2010, 21:39   #15
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Ik denk dat ik straks maar Zembla ga kijken dan ga ik kijken hoe een ander op een tapijtje zit ( ) !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 12-12-2010 at 00:14.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 12-12-2010, 00:14   #16
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik denk dat ik straks maar Zembla ga kijken dan ga ik kijken hoe een ander op een tapijtje zit ( ) !!!
En wat dus niet in beeld voorbij zweefde .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 12-12-2010, 01:08   #17
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Pffft.... heb ook net de uitzending gezien.... vond eerlijk gezegd de uitzending van de BBC destijds beter.
Maar ook ik onderschrijf volledig dat er wat aan de excessen binnen de rashonden fokkerij gedaan moet worden. Daarnaast geef ik al jaren aan dat er veel zaken binnen de fokkerij voor alle rassen zouden moeten veranderen, omdat als we zo door gaan, over 100 jaar geen rashond meer over hebben...

Maar er was (zoals het gewoonlijk in documentaires gaat!) ook weer heel veel geknipt en geplakt in de interviews, om het beeld te kunnen neerzetten wat zij van te voren voor ogen hadden
En er zijn ook diverse interviews helemaal niet meer in de uitzending opgenomen

Interviews waarin ook positieve ontwikkelingen genoemd werden, pasten uiteindelijk niet in dit "Zembla plaatje" dat zij voor deze uitzending voor ogen hadden!
Net als enkele anderen (die ook niet meer in de uitzending voorkwamen) ben ik ook geinterviewd door Zembla.
En ik weet dat er o.a. ook is aangeven dat:
  • ook bij de wolf erfelijke ziekten voorkomen
  • verantwoorde fokkers binnen diverse RV's ook testen op erfelijke ziekten
  • diverse RV's adviseren om te testen alvorens te fokken
  • een aantal RV's samen met de RVBH landelijke testdagen aan het voorbereiden is
  • er gewerkt wordt aan het RSI (richtlijnen voor keurmeesters, waarbij zij op shows ook moet letten op gezondheid en welzijn van honden)
  • er door RVBH gestimuleerd wordt om testuitslagen openbaar te publiceren
  • we democratische systemen hebben in Ned.
  • de bassis voor veranderingen bij kopers ligt
  • kopers lid kunnen worden van een RV, leden hun bestuur kiezen, het bestuur mensen afvaardigt naar RVBH, dat daar op ALV's beslissingen genomen worden
  • dat je toekomstige kopers bewust moet maken over ins en outs van rassen, waarom ze voor een ras kiezen en wat daar de conskwenties van zijn
  • etc

Tsja.. jammer, maar ze hebben met de uitzending in ieder geval wel bereikt dat de mensen bij de aanschaf van een aantal rassen zich hopenlijk eerst nog eens achter de oren gaan krabben!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 12-12-2010, 03:40   #18
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Quote:
ook bij de wolf erfelijke ziekten voorkomen
verantwoorde fokkers binnen diverse RV's ook testen op erfelijke ziekten
diverse RV's adviseren om te testen alvorens te fokken
Zolang er nog fokkers zijn die de regels aan hun laars lappen en niet VERANTWOORD bezig zijn (dus maar raak fokken en hun testuitslagen niet openbaar maken) kan je er mijns inziens van uitgaan dat zij potentiële puppykopers niet op de hoogte stellen van alle ins en outs. Vooral als de portemonnee een grote drijfveer is.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 12-12-2010, 07:18   #19
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Zolang er nog fokkers zijn die de regels aan hun laars lappen en niet VERANTWOORD bezig zijn (dus maar raak fokken en hun testuitslagen niet openbaar maken) kan je er mijns inziens van uitgaan dat zij potentiële puppykopers niet op de hoogte stellen van alle ins en outs. Vooral als de portemonnee een grote drijfveer is.
Als puppykoper heb je een eigen verantwoording, om jezelf op de hoogte te stellen over alle ins en outs over het ras, de combinatie van de ouderdieren van je pup, en over de fokker waar je je pup vandaan haalt .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 12-12-2010, 12:33   #20
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Inderdaad Barry dat is helemaar waar maar daarmee haal je niet de verantwoording weg bij de fokker. Zolang een fokker bewust zaken verzwijgt valt er voor een puppykoper weinig te achterhalen Het lijkt mij dus een samenspel van fokker en koper waar bij de basis begint bij transparantie en eerlijkheid.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org