Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2010, 20:31   #1
bobpeletier
Junior Member
 
bobpeletier's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: Hilversum
Posts: 26
Default Let op GIF

Beste mensen,

Via verschillende kanten heeft mij het bericht bereikt dat er diverse vergiftigingsgevallen in Soest en Soest(er)duinen zijn geweest.

Een aantal honden is inmiddels overleden na het eten van vergiftigd materiaal.
Een en ander is door de politie regio Utrecht bevestigd.

De vergiftigingsgevallen doen zich voor is Soest en Soestduinen.

Het blijkt een snel werkend gif te zijn, een grote en sterke hond lag binnen 30 minuten te vechten voor zijn leven.

Wees derhalve zeer attent bij het los laten lopen in genoemde gebieden en bij enige twijfel direct contact op te nemen met uw dierenarts.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Angelique van Kuijk | Hondengedragsdeskundige
Kangani Hondenopvoeding & Training



Dit mailtje kreeg ik net binnen.

gr bob
bobpeletier jest offline   Reply With Quote
Old 26-11-2010, 16:28   #2
bobpeletier
Junior Member
 
bobpeletier's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: Hilversum
Posts: 26
Default gif

aanvullend bericht.

gr bob

Beste mensen,

Mij, zijn nu 2 honden bekend. Ik had het weekend zelf geen dienst , wel heb ik de eigenaar en de patholoog in Utrecht gesproken over de 1 ste, overleden hond.
Bij de dienstdoende dierenartsenpraktijk in Baarn, is alleen deze hond binnen gebracht, bij pathologie was er maandag middag ook nog geen ander slachtoffer aangeboden.
Net nogmaals contact gehad met Utrecht, daar is een 2de hond bekend, uit Amersfoort, die nu van de intensief care naar de verpleegafdeling is gegaan.

Hieronder een bericht van de politie over de honden vergiftiging in Soest.
Wat hierin staat is juist wat betreft de doodsoorzaak.
Als iemand gerichte informatie heeft over andere gevallen hoor ik dat graag.

Gondje van Zinnicq Bergmann
Dierenkliniek de Tromp, Baarn

Politie bericht:

Over een vermeende vergiftiging die zou hebben plaatsgevonden in het bosgebied De Soester Duinen.
Dit bericht dat er 22 (!) honden actief vergiftigd zouden zijn is NIET juist.
Bij de politie Soest heeft zich 1 (één) burger gemeld wiens hond was overleden tengevolge van het opeten van een vergiftigde rat. Dit was bij het onderzoek door de dierenarts aan hem bevestigd. Waar de rat vandaan is gekomen blijft onbekend maar de politie heeft geen reden om aan te nemen dat hier sprake is van een actieve vergiftigingsactie richting de daar aanwezige honden. Het lijkt erop dat de rat in het bosgebied is overleden en daar is gevonden door de hond.
Kunt u ervoor dragen dat deze informatie wordt toegevoegd aan het forum zodat de nu ontstane onrust wat wordt weggenomen ?
Met dank voor uw moeite en met vriendelijke groeten,

Hans Meuleman
Operationeel Communicatie Adviseur
Districten Eemland noord/zuid (politie Utrecht)
bobpeletier jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2010, 13:48   #3
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Op 26-11-2010
Op vrijdag 26 november omstreeks 11.00 uur meldde een medewerker van Twente Milieu dat zij rattengifkorrels en plakjes worst met rattengif hadden aangetroffen in het Florapark. Het park is gelegen tussen de Laaressingel, Faberstraat, Floraparkstraat en de Boutestraat. Een deel van het park is aangewezen als hondenuitlaatgebied. Politie Twente en Twente Milieu roepen alle hondenbezitters die in dit park hun hond uitlaten op om alert te zijn. Ook mensen met kleine spelende kinderen willen ze waarschuwen. Inname van rattengif is schadelijk voor de gezondheid van mens en dier. Tevens vraagt de politie of er hondenbezitters of wandelaars zijn, die mogelijk gezien hebben wie dit vergif in het park heeft achtergelaten. Hebt u informatie, belt u dan met Politie Twente, team Enschede-Oost via 0900-8844.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org