Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2008, 22:06   #1
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default Diarree, slijm en bloed

Hallo,

Ik kom net thuis en ons dwergkeesje heeft binnen gedaan: zachtere stoelgang dan anders, met bloed en slijm. Voor de rest liggen er ook nog hoopjes puur bloederig slijm. Het ruikt ook heel raar (naar slijm en bloed, moeilijk te benoemen geur). Ik maak me natuurlijk enorm veel zorgen, want ik heb eigenlijk geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Voor de rest maakt ze een normale indruk; niet ziek of zwak... Ze speelt en gedraagt zich heel normaal. Of ze koorts heeft weet ik niet, want we hebben geen thermometer.
Wat denken jullie?
Zou ik afwachten tot morgen of meteen naar de dierenarts gaan?
Wat kan de oorzaak zijn?
Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen?

Groetjes en alvast bedankt,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 22:08   #2
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hoe krijg ik dit bericht op het forum?
(Heb nog altijd moeite met het nieuwe forum... zal wel aan mij liggen zeker)
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 22:13   #3
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ok, gelukt...
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 22:34   #4
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Hoi Liesbeth, het kan geen kwaad om in ieder geval telefonisch contact op te nemen met de dierenarts. Het duidt in ieder geval op irritatie van de darmen, maar de dierenarts zal je meer kunnen vertellen.

Sterkte,

Elise
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 22:52   #5
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Liesbeth,

Ik zou ook even naar de dierenarts gaan als ik jou was.
Wat jij beschijft heb ik namelijk met Shadow gehad nadat hij vorig jaar een stuk tapijt had opgegeten.

http://www.wolvenbende.nl/index.php?...d=12&Itemid=31

Je zult op zijn minst medicijnen krijgen om de irritatie in de darmen te verhelpen. Weet je zeker dat je hond niet heeft opgegeten? Mis je bijvoorbeeld niet iets in huis wat je hond gepakt kan hebben?

ik hoop dat alles in orde komt.

Succes en beterschap voor je dwergkeesje.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 23:24   #6
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Liesbeth,

Ik zou ook niet twijfelen hoor, gewoon overleggen met je dierenarts. Beter een keer te vaak bellen als een keer te weining!! En in geval van acute diarree + bloed is het voldoende reden om te bellen.

Laten we hopen dat het een onschuldig virrusje is!
(Corona heerst overigens wel wat in het zuiden van het land?)

Sterkte!!

Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 23:29   #7
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo,

Dat klinkt niet echt goed...
Het zou altijd kunnen dat ze iets heeft opgegeten wat niet voor consumptie bestemd is, maar het zou mij wel verbazen. (Ze is al erg kieskeurig in eten en knabbelt of bijt nooit aan dingen, in tegenstelling tot veel Tsjechen). Ik heb haar wat voedingstube bijgegeven (zit alles is wat ze moet hebben, moest ze door de diarree veel voedingsstoffen verloren zijn) en morgen neem in contact op met de dierenarts, als er geen beterschap is. Ik heb wat opzoekwerk gedaan op internet en er staat overal bij: een dag wachten, want meestal gaat het vanzelf weer over (als het is van iets verkeerd te eten). Dus morgenvroeg zou alles weer normaal moeten zijn, zoniet gaan we meteen naar de DA Het arme beestje weegt maar 2kg, dus mag er niet aan denken dat uitgerekend zij plots niet meer zou eten of een stuk weet-ik-veel-wat heeft ingeslikt. Maar ze ziet er helemaal niet ziek uit en lijkt nergens last van te hebben, dus hoop dat het morgenochtend over is. Shadow was toch duidelijk ziek he...
Ze slaapt bij ons op de kamer, dus ik merk het meteen als ze deze nacht plots onwel word.

Bedankt voor het advies,

Liesbeth

PS: Bert (mijn vriend) heeft net contact gehad met de DA, en die zegt ook minstens tot morgenvroeg af te wachten...
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 23:35   #8
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

de 2 jongste van mij hebben ook diarree gehad afgelopen week, is vanzelf weer over gegaan. Pulga heeft wel een dag of 3 slecht gegeten, maar ja die had ook een nachtje lekker zitten te braken.

Maar zeker bij zo'n kleine muis moet je niet te lang wachten dus als hij morgen nog niet goed is dan even langs je dierenarts.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2008, 23:45   #9
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post
Shadow was toch duidelijk ziek he...
Shadow was inderdaad duidelijk ziek, maar pas +/- 1 dag nadat hij het tapijt had gegeten werd hij dat. De dierenarts zei tegen mij ook wacht maar een dag. ik heb dat niet gedaan maar de dienstdoende dierenarts (het was na 19:00 uur s'avonds) kon niet in zijn uppie opereren.
Vandaar dat we het een nachtje moesten aankijken. De volgende ochtend was hij er echter nog erger aan toe. Toen hebben we hem weggebracht en voor de zekerheid maar laten opereren..

Ik dacht die dag nog dat hij het misschien niet zou redden.
Maar gelukkig is alles weer helemaal goed gekomen.

Dat zal bij je dwergkees ongetwijfeld ook het geval zijn

Groeten,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 00:24   #10
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Liesbeth,

Wanneer ze geen zieke indruk maakt en gewoon eet en drinkt, is er niet direct gevaar. Maar een vraagje, wanneer heb je ze voor het laatst ontwormd??

Dit kan ook nog wel eens een oorzaak zijn van wat bloederige diarrhee met slijm.

Kan natuurlijk ook een virusje of een andere bacterie zijn en even telefonisch contact met de dierenarts morgen, kan geen kwaad om informatie om na te trekken.

Sterkte,

letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 00:25   #11
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik ben een vreselijke zeikerd wat dat betreft en sta altijd direct bij de dierenarts op de stoep. Ook in dit geval, was ik direct met de hond naar de dierenarts gegaan.
In mijn gevallen waren het 9 van de 10 keer onschuldige dingen en werd er soms hard gelachen (opgegeten elastiekjes door Denzel).
Ik hoop voor je dat het in dit geval ook een onschuldig virusje is, of gewoon iritatie van de darmen, van te harde ontlasting een dag eerder.
Duim voor je.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 10:24   #12
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Tot ze een maand of 4-5 zijn, ontworm ik de dwergkeesjes om de 2 weken. Daarna om de maand. Vanaf een jaar om de 3 maand (maar durf het al eens meer te doen). Nu denken jullie misschien dat dat nogal veel is, maar als Roxy wormen krijgt en een paar dagen niet eet, blijft er niet veel meer van over . Het was nu ongeveer een maand geleden, en heb ze gisterenavond meteen ontwormd. We hebben er sinds een week of 3 een dwergkeesje bij, en hij is een week en half geleden nog ontwormd (en vlak voordat hij naar ons kwam). Ik heb hem gisterenavond ook nog eens ontwormd, samen met Roxy. En vanmorgen zaten er wormpjes in zijn stoelgang (die voor de rest wel normaal is). Dus de kans bestaat dat Roxy ook wormen heeft, ondanks het tijdig ontwormen! Misschien moet ik eens veranderen van product...

De dierenarts lacht ook altijd met mij omdat ik te snel en te vaak ga! Maar als het vanmiddag niet beter is, ga ik toch naar het spreekuur.
Roxy heeft nog wat diarree, maar geen bloed meer.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 10:45   #13
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Liesbeth,

Het is raadzaam om alle dieren die je ontwormt, tegelijk te ontwormen omdat de overdracht anders weer heel snel gaat. Dus ook de oudere honden zoals Jenneh en die andere teef (ben even haar naam kwijt) en jullie Rottweiler of Mechelaar???

Anders blijft er bij de een wat zitten wat de ander dan weer opneemt en kom je er dus niet vanaf.

Maar ondanks, dat je je best doet alles zo zuiver mogelijk te houden, vanaf de straat kunnen ze binnen 14 dagen weer een besmetting oplopen. Dus houdt het in de gaten,

Groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 11:13   #14
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik heb ze vanmorgen meteen allemaal ontwormd! Ik heb altijd genoeg ontworming in huis om alle honden een keer te behandelen, dus dat is ondertussen gebeurt. Wormen zijn echt een plaag aan het worden! Als je naar de hondenschool gaat of vaak op andere plekken komt waar veel honden komen...
Ik ontworm nochtans regelmatig... (de grote honden zo'n 4 tot 5 keer per jaar).

ik hoop alleszins dat het dat maar is bij Roxy...

Bedankt voor de tip Letty!
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 11:20   #15
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik heb ze vanmorgen meteen allemaal ontwormd! Ik heb altijd genoeg ontworming in huis om alle honden een keer te behandelen, dus dat is ondertussen gebeurt. Wormen zijn echt een plaag aan het worden! Als je naar de hondenschool gaat of vaak op andere plekken komt waar veel honden komen...
Ik ontworm nochtans regelmatig... (de grote honden zo'n 4 tot 5 keer per jaar).

ik hoop alleszins dat het dat maar is bij Roxy...

Bedankt voor de tip Letty!
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 14:28   #16
Boelie
Junior Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 6
Default

Hoi Liesbeth,

Diarree kan je best een poosje aankijken, maar bloed en slijm duidt 9 van de 10 keer op een infectie die hoe dan ook met medicijnen behandeld moet worden.
Als ik jou was zou ik toch even advies inwinnen bij je da.
Boelie jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 15:30   #17
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Boelie,

welkom op het Forum. Ik merk dat je nieuw bent? Of ben je al vaker op het forum geweest en heb je jezelf een mooi nieuw account aangemeten?

Hoe het ook is, ben erg benieuwd wie je bent, of je zelf wolfhonden hebt. Kortom: stel jezelf voor hier op het forum, zou ik zeggen!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 19:01   #18
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Hoi Boelie,
welkom op het Forum. Ik merk dat je nieuw bent? Of ben je al vaker op het forum geweest en heb je jezelf een mooi nieuw account aangemeten?
Hoe het ook is, ben erg benieuwd wie je bent, of je zelf wolfhonden hebt. Kortom: stel jezelf voor hier op het forum, zou ik zeggen!
Groetjes Kim
Helemaal mee eens
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 19:23   #19
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Alhoewel dit weer een "of topic" item dreigt te worden , wil ook ik Boelie vanzelfsprekend van harte welkom heten!

Leuk als er weer nieuwe mensen meeschrijven!

En voor de rest is niemand verplicht om zich op de forums van wolfdog voor te stellen hoor!

groetjes,
Mijke

PS
@Kim en Stefanie;
Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ik merk dat je nieuw bent? Of ben je al vaker op het forum geweest en heb je jezelf een mooi nieuw account aangemeten?
Doe niet zo flauw tegen nieuwkomers!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 20:50   #20
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

En dat nog wel in het topic diarree, slijm en bloed

Wou even melden dat alles weer ok is met Roxy... Geen diarree meer, geen slijm en geen bloed. Gelukkig maar!

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org