Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-11-2005, 11:41   #1
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default verhuizen

hallo allemaal,
wij gaan verhuizen, dit is natuurlijk heel leuk, maar voor de honden uiteraard ook vrij spannend. en helaas is het niet gelukt om helemaal vrij te komen wonen, we gaan wel aan de rand van het dorp wonen en het is vlak bij de haven en de strandjes en de polder, dus wat beweging betreft komt het wel goed. maar om mn buren te vriend te houden wil ik er voor zorgen dat laska zo min mogelijk gaat janken, dus nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met het verhuizen met een tsjech of saarloos. heeft iemand tips waar we aan kunnen denken om de verhuizing en daarna de gewenning zo makkelijk mogelijk te maken voor onze honden.
ik hoor graag van jullie,
groetjes flora, nick en laska en dapper
flora jest offline   Reply With Quote
Old 25-11-2005, 14:48   #2
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi,

Wij zijn verhuisd toen we nog maar een Tjech hadden, Tijdens het inpakken hebben we haar vooral verwend met veel 'kluif artikelen' en als we spullen brachten of gingen verven, namen wij haar altijd mee, zodat ze vertrouwd werd met haar nieuwe omgeving, ze was op zich snel gewend, ze zijn vaak al tevreden als ze maar bij je kunnen zijn. En voor de eerste tijd dat ze alleen moest in het nieuwe huis hebben we daar ook weer gezorgd voor haar favoriete kauw atributen en haar eigen kleed. Ook hebben we geprobeert haar zoveel mogelijk aandacht te geven in die drukke tijd.

groet Willy

en succes met verhuizen ....
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2005, 09:27   #3
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Heb daar nooit bij stil gestaan,want waar wij zijn is het goed.Op vakantie ook nooit problemen.En met onze verhuizing ook niet,terwijl wij met onze hele hebben en houden eerst van Haarlem naar zeeland moesten.Toen nog naar notaris en eindelijk eind van de dag konden we ons huis in,precies 8 jaar geleden.Dus ook tijdens het eigenlijke verhuizen was Stenka er toen gewoon bij,helemaal geen probleem hoor.Gewoon meteen zorgen dat ze hun eigen plekje hebbenlijkt me het belangrijkste en verder gewoon doen tegen ze.
Veel succes met verhuizen,

Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2005, 13:56   #4
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Wat leuk dat je gaat verhuizen, ik krijg toch wel een adreswijziging, he?
Ik heb het natuurlijk nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat je de honden gewoon veel mee moet nemen naar je nieuwe huis, en daar zo snel mogelijk hun eigen kleedje geven ( met hun eigen geurtjes eraan).
Ook lijkt het mij verstandig dat je in het begin zoveel mogelijk thuis bij de honden blijft, dan hebben ze snel in de gaten dat dat hun nieuwe 'thuis' is.
Veel succes met de verhuizing !!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2006, 22:43   #5
wolfwilma
Junior Member
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 23
Default verhuizing

hallo flora
hoe gaat het nu zit je al op je nieuwe bestemming en hoe is het verlopen met je honden en met de buren je had een leuk stekje waar je eerst zat ben je nu richting stad vertrokken omdat je het over haventje had enzo
groetjes wilma
wolfwilma jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2006, 10:06   #6
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hallo,
ja ik ga inderdaad naar stad a t haringvliet verhuizen. we zijn nog niet verhuisd. we zijn nog druk aan t klussen, we moeten van alles en nog wat opknappen, zodra het even kan nemen we de honden mee naar het nieuwe stekkie. het gaat goed met ze, ze vinden het wel spannend allemaal nieuwe luchtjes enzo. maar ik denk dat het wel goed gaat komen met de honden op het nieuwe plekkie.
groetjes flora en laska en dapper
flora jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org