Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2009, 17:13   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Het aantal TsW's in Nederland

Om een beetje een indruk te krijgen hoeveel TsW’s er nu eigenlijk in Nederland zijn, heb ik aan de hand van de info van de RVBH een overzichtje gemaakt t/m 2007.
Per jaar is daar in te zien hoeveel pups met stamboom er geboren werden en hoeveel TsW’s er geïmporteerd werden.

Het aantal import TsW’s is waarschijnlijk niet geheel compleet, omdat niet iedereen die een pup of een volwassen hond importeerde deze ook bij de RVBH liet registreren voor een Nederlands stamboek nummer.
Van sommige honden wist ik wel dat ze geïmporteerd waren, omdat ik ze in de data base van wolfdog werden opgenomen. Deze honden heb ik dus ook in het overzicht opgenomen.



Nu zullen er sinds 1994 zeker diverse honden zijn overleden, dus er zijn er zeker geen 338 TsW’s in Nederland!
Via de info op de database van wolfdog zijn er hiervan inmiddels 26 overleden. Daarnaast geeft lang niet iedereen op dat zijn TsW is overleden.
Dus is het totale aantal TsW’s in Nederland in ieder geval minder dan 312
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2009, 21:12   #2
Visschers
Junior Member
 
Visschers's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Culemborg
Posts: 32
Default

Leuk dit overzicht. Dank je voor het uitzoeken en het maken van dit overzicht. We zijn dus nog steeds erg speciaal met zo'n hond. gr. Janneke
__________________
Visschers jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org