Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden en wolven

Wolfhonden en wolven Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over andere wolfhonden: Lupo Italiano, Indian Dog...

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-06-2006, 17:12   #41
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Gisteren de dames nog eens gezien,alsook de hond natuurlijk

Herplaatsen zou pas ter sprake zijn als binnen 1 jaar zijn gedrag niet beter is,had erachter gevraagt,maar 1 van de dames,waar ik het meeste mee praat zei dat ze hem natuurlijk liever houden.

Vooral het grollen en bijten vinden ze erg naar,als dit zou beteren kunnen ze ermee leven.

Vind wel dat ze hem te veel behandelen als een zwak hondje,hij mag nog niet in het water,ik vraag waarom,tis te koud nu,we mogen niet naast hem staan als hij poept want dat heeft hij niet graag dat mensen staan te kijken,als ik voorstel om deze hond misschien rauw te geven omdat hij zo dicht bij de wolf staat vinden ze niet goed want in rauw zitten bacterien en nog zo'n paar dingen dat ik denk,het een een indian dog,geen yorkchire!

Maar das mijn mening,ik zou zo'n hond meer zichzelf laten zijn voor zo ver het mogelijk is,en niet proberen om er een herder van te maken,deze fout heb ik ook bij kenji gedaan en nu ik aanvaard dat hij geen herder is en nooit zal worden gaat alles veel relaxender en begrijp ik zijn gedrag beter.

Ik zal eens vragen of ze interesse hebben om met iemand te praten over hun hond.

Groetjes

Sonja
sonja jest offline  
Old 01-06-2006, 19:25   #42
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Nou...als ik dit zo lees ......moet ik echt wel lachen
Een indian dog MOET namelijk vlees eten ipv brokken etc.
Dit ivm een geheel ander darmstelsel dan een "normale"hond.

Er is speciaal vleesvoeder op de markt, die de Indian mag hebben. Ik concludeer nu helemaal, dat deze mensen absoluut niet weten hoe en wat met de Indian.

gr Andreas
allesandro jest offline  
Old 04-06-2006, 18:58   #43
madcorona
Junior Member
 
madcorona's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by allesandro
Hallo Sonja,

Wij zijn nogal verbaasd over de reacties betreft de Indian Dog. Wij hebben zelf een Indian Dog en deze is nu bijna 1 jaar. Het is duidelijk een lid van het gezin !
Tevens hebben wij nogal wat katten en nog 3 andere honden. Een Cane corso, Rottweiler en een Canadese witte herder. Ook met deze leden van "het gezin" kan de Indian dog ( Cheyenne) prima overweg. Als een echt verwend "nest"slaapt hij bij ons in zijn mand op de slaapkamer. Dus.........ZE HEBBEN EEN GEWELDIG KARAKTER !
Ook onze vrienden hebben een Indian Dog en deze heeft precies hetzelfde karakter als de onze. Ik ben van mening, dat je eerst een dier moet observeren en in huis hebben voor je een oordeel velt over een bepaald ras ! Ik zie namelijk reacties over de indian staan, die negatief overkomen. Mensen moeten niet een mening vormen over een ras die ze niet kennen...dan krijg je gauw het verhaal van roodkapje en de boze wolf. Ik ben wel van mening, dat je een hond moet kopen bij een serieuze fokker die weet waar hij mee fokt. Dat geldt voor ALLE dieren. Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden van het ras "Indian Dog". En als je nog iets zou willen weten....vraag gerust.
hoi jolanda
nou ik heb ook een indian,ze is nu 6 maanden,een hand vol,maar een hond met een gouden hartje hoor.
net als bij de saarloos,kosten ze heel veel tijd,maar ze zijn absoluut niet vals of bijterig.
mijn kaya is een schat van een hond,met alles wat bij een natuurhond hoort,maar daar weten saarloos eigenaren ook alles van.
ze is niet slaafsgehoorzaam, maar ze loopt buiten gewoon los,komt meteen als ik haar roep, ook als ze aan het spelen is.
ze is iets dominant buiten ,maar met haar lichaamstaal wordt dat vaak zo begrepen door andere honden (haren opzetten enzo)
denk dat ze prima overweg zou kunnen met een saarloos.
net als de saarloos een geweldige hond,maar niet voor iedereen
groetjes gea
madcorona jest offline  
Old 04-06-2006, 19:04   #44
madcorona
Junior Member
 
madcorona's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by sonja
Helaas niet,heb ik achter gevraagt,deze hond komt van oosterrijk en de vader van amerika,de reu die de teef heeft gedekt had was niet de reu die op papier stond zijn ze te weten gekomen,maar een reu die eigenlijk niet mocht gebruikt worden,waarom weet ik niet,ook staat op papier dat ze hun hond moeten laten casteren en het verboden is ermee te fokken.

Als ze willen herplaatsen mogen ze niet te lang wachten,wat van hetgeen ik al heb gelezen over dit ras is dat ze heel erg aan 1 baas hangen en bijna niet herplaatsbaar zijn en hij hangt nu al zo erg aan hen,wil alleen gaan wandelen als beide dames samen zijn,is een dameskoppel,woensdag zie ik ze terug en weet ik meer.

Nochtans is 1 van die dames een trainster geweest op een hondenschool en gaat met mensen mee om de puppytest uit te voeren voor ze een hond uitkiezen,alsook heeft ze deze hond niet mogen kiezen,maar moest gewoon nemen wat de verkoper gaf,wat ook erg raar is,tenslotte is het toch een dure aankoop,1000 euro.

Heel raar.

Sonja
die hond ken ik,dat is de nestbroer van mijn kaya
kan jullie vertellen dat inmiddels alles goed is gekomen met hem,hij heet chicco,en hoe doet het nu ook erg goed.
heb hem pas nog gezien op de clubwandeling.
dit laatste nest was duidelijk een geval van verkeerde fokker,die inmiddels ook geen officiele fokker meer is.
mijn kaya had vergelijkbaar gedrag van 2-4 maanden,maar is nu een schat van een beest,heeft alleen moeite gehad met het accepteren van ons als alfa,nu doet ze dat wel en het is een geweldig maatje geworden.
madcorona jest offline  
Old 08-06-2006, 08:14   #45
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Dan denk ik dat die dames het mooier hebben doorgegeven dan dat het is want tegen mij zeggen ze deze dingen allemaal,hoop ook dat u dit gesprek voor jezelf wil houden,want ik heb wel tegen hen gezegt dat ik op een forum over dit ras aan praten ben maar niet dat ik vind dat ze het nogal raar aanpakken.

Ik kijk,opserveer en schrijf het hier op om te horen hoe mensen met ervaring het zouden doen,sommige dingen geef ik door,andere dan weer niet.

Vorige week heb ik deze mensen nog gezien en mee gesproken en de hond kwam wel al veel beter dan 1 maand geleden,zel beter dan mijne kenji,de rest was ook iets aan betren,maar blijf erbij dat ze hem te veel vergelijken met een ander ras en te weinig met hetgeen het is een soort wolf.

Kenji speelt heel graag met deze hond,dus mag ik er op rekenen dat deze gesprekken tussen ons blijven,anders komt er misschien ruzei en is hij zijn vriend kwijt.

Sonja
sonja jest offline  
Old 14-06-2006, 20:08   #46
madcorona
Junior Member
 
madcorona's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 6
Default

maak je geen zorgen,deze mensen gebruiken internet zelden,dus het blijft hier op het forum.
al moet ik wel even zeggen dat een indian absoluut geen wolf is,helemaal niet
ze hebben het gedrag van honden die nog dicht bij de natuur staan,zoals wolven,maar ze zijn geen soort wold,geen hybride dus.
vind het verder ook een raar verhaal,aangezien ik ze vorige week aan de telefoon heb gehad,maar ja,moeten ze zelf weten dat ze verschillende verhalen de wereld in helpen.
groetjes
Quote:
Originally Posted by sonja
Dan denk ik dat die dames het mooier hebben doorgegeven dan dat het is want tegen mij zeggen ze deze dingen allemaal,hoop ook dat u dit gesprek voor jezelf wil houden,want ik heb wel tegen hen gezegt dat ik op een forum over dit ras aan praten ben maar niet dat ik vind dat ze het nogal raar aanpakken.

Ik kijk,opserveer en schrijf het hier op om te horen hoe mensen met ervaring het zouden doen,sommige dingen geef ik door,andere dan weer niet.

Vorige week heb ik deze mensen nog gezien en mee gesproken en de hond kwam wel al veel beter dan 1 maand geleden,zel beter dan mijne kenji,de rest was ook iets aan betren,maar blijf erbij dat ze hem te veel vergelijken met een ander ras en te weinig met hetgeen het is een soort wolf.

Kenji speelt heel graag met deze hond,dus mag ik er op rekenen dat deze gesprekken tussen ons blijven,anders komt er misschien ruzei en is hij zijn vriend kwijt.

Sonja
madcorona jest offline  
Old 14-06-2006, 22:19   #47
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Sonja schreef, soort wolf. Indian dog is een hond met stukje natuur net als een wolfhond. Heerlijke honden, ik heb er wat gekend. Het eerste nest in Europa is in onze werpkist geboren. Ik ken Schriever en Visser, zeer goedebedreven mensen en fokker. Geven goede info maar of er tegenwoordig andere minder goede fokkers zijn weet ik niet. Het zijn betrouwbare honden met aardig wat energie, maar zo ken ik meer rassen. De honden die ik kende waren zeer sociaal. Dat een verkoper een pup uitzoekt en plaatst kan ik me iets bij voorstellen.Er zijn weinig honden van dit ras dus je bent wat zuiniger met plaatsen.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 15-06-2006, 14:30   #48
madcorona
Junior Member
 
madcorona's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by Joswolf
Sonja schreef, soort wolf. Indian dog is een hond met stukje natuur net als een wolfhond. Heerlijke honden, ik heb er wat gekend. Het eerste nest in Europa is in onze werpkist geboren. Ik ken Schriever en Visser, zeer goedebedreven mensen en fokker. Geven goede info maar of er tegenwoordig andere minder goede fokkers zijn weet ik niet. Het zijn betrouwbare honden met aardig wat energie, maar zo ken ik meer rassen. De honden die ik kende waren zeer sociaal. Dat een verkoper een pup uitzoekt en plaatst kan ik me iets bij voorstellen.Er zijn weinig honden van dit ras dus je bent wat zuiniger met plaatsen.
Jos
mijn hond komt van wendy schriever,maar wat betreft info is ze dan toch erg achteruit gegaan
momenteel is er geen fokker meer in nederland
madcorona jest offline  
Old 15-06-2006, 16:08   #49
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Wendy was toen van plan in Nederland wat op te bouwen voor dit ras. Waren zeer bedreven. Maar ik heb ze al heel wat jaren niet meer gezien. ( ik bedoel Wendy en moeder)
En de mensen van wolfden? En in dorp Zeeland woonde ook mensen met Idian dogs die wilde fokken. Maar ik geef eerlijk toe totaal niet op de hoogte te zijn van de gang van zaken rond de Indian dogs.
Wel jammer als er geen centrale info is en er maar wat gefokt en verkocht wordt.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 15-06-2006, 21:51   #50
madcorona
Junior Member
 
madcorona's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 6
Default

wendy is heel goed geweest voor de indian in nederland,maar zoals zovaak is dat afgezwakt om de meest voorkomende redenen.Ze zit nu in oosterijk
yvon van wolfden ken ik ook,is in mijn ogen iemand die ontzettend goed voor het ras is en er ook heel veel van weet,ze weet bijna alles van indians,dus als iemand vragen heeft,zij heeft de antwoorden.
madcorona jest offline  
Old 29-06-2006, 13:15   #51
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Ik vind het ook raar dat ze tegen jou zeggen dat het goed gaat,heb hen vanmorgen gezien,maar echt,vind niet dat het goed gaat,ik persoonlijk denk dat ze te weinig gezag hebben over de hond,maar het zal een hele opgave zijn om dergelijke honden op te voeden,zou niet in hun schoenen willen staan in ieder geval.

En elke hond is anders,misschien dat ze juist een moeilijk exemplaar hebben,kweet het niet

Veel zal ik ze niet meer zien,want ze komen minder nu naar het hondenveld omdat er te veel kinderen op het veld zijn,die meekomen met hun mama en hun hond.

Sonja
sonja jest offline  
Old 07-02-2008, 11:46   #52
Ansschaap
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
Thumbs up dit lijkt niet op de indianenhonden die ik heb gezien

2 weken geleden heb ik tijdens de western exprience show kennisgemaakt met deze honden en wat ik gezien heb komt niet overeen met de negatieve reakties die ik hier lees. de honden waar ik mee kennisgemaakt heb lagen los zonder riem achter een sieraden verkoop kraam in de brabanthallen omgeven door duizenden mensen en kinderen. honden die voorbij kwamen, mensen die kwamen strijken en deze honden gedraagden zich heel netjes, daarover was ik nog verbaasd. een bruine teef heette Flint en was heel vriendelijk en de andere hond was iets groter grijze hond en wat schuchter, maar beide zeer gehoorzaam. ik zag ze later ook nog meelopen in een grote show met indianen en koetsen en schapen waarbij de honden een indiaanse slee trokken. de man waarmee ik heb gesproken was volgens mij de man van wendy en hij is indiaan en oerinwoner van amerika kon mij veel vertellen over deze honden. hij vertelde ook dat veel van het gedrag van de honden afhangt van de opvoeding zoals met allle rassen denk ik. de indruk die ik heb gekregen van deze american indian dogs is uiterst positief en ook de informatie die ik gekregen heb is heel eerlijk en veel omvattend. kortom een positieve indruk van deze fokker en van deze honden
Ansschaap jest offline  
Old 07-02-2008, 19:40   #53
Ron
Junior Member
 
Ron's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Culemborg
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by sonja View Post
Gisteren de dames nog eens gezien,alsook de hond natuurlijk

Herplaatsen zou pas ter sprake zijn als binnen 1 jaar zijn gedrag niet beter is,had erachter gevraagt,maar 1 van de dames,waar ik het meeste mee praat zei dat ze hem natuurlijk liever houden.

Vooral het grollen en bijten vinden ze erg naar,als dit zou beteren kunnen ze ermee leven.

Vind wel dat ze hem te veel behandelen als een zwak hondje,hij mag nog niet in het water,ik vraag waarom,tis te koud nu,we mogen niet naast hem staan als hij poept want dat heeft hij niet graag dat mensen staan te kijken,als ik voorstel om deze hond misschien rauw te geven omdat hij zo dicht bij de wolf staat vinden ze niet goed want in rauw zitten bacterien en nog zo'n paar dingen dat ik denk,het een een indian dog,geen yorkchire!

Maar das mijn mening,ik zou zo'n hond meer zichzelf laten zijn voor zo ver het mogelijk is,en niet proberen om er een herder van te maken,deze fout heb ik ook bij kenji gedaan en nu ik aanvaard dat hij geen herder is en nooit zal worden gaat alles veel relaxender en begrijp ik zijn gedrag beter.

Ik zal eens vragen of ze interesse hebben om met iemand te praten over hun hond.

Groetjes

Sonja
Helaas heb je wel een verkeerde indruk van een herder!!!!
Een herder kan je slaafs maken of een hond laten zijn.
Het gaat niet om de hond maar om de baas....
Ron jest offline  
Old 07-02-2008, 19:51   #54
Ansschaap
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
Default

en ook van een yorkshire iedere hond heeft een goede baas nodig. Mensen zouden eerst de problemen bij hun zelf moeten zoeken en niet altijd eerst bij de hond.
Ansschaap jest offline  
Old 13-02-2008, 21:12   #55
Karen
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
Default

Ik heb een indian dog... En ja, ken ze al jaren en ook Wendy en haar familie ken ik.
Enige dat ik wil zeggen dat de mensen die terughoudend zijn mbt deze honden absoluut gelijk hebben!
Ik heb hier een schat van een dier en ik ken er nog vele die ook vreselijk lief zijn. Maar evenzoveel zijn niet de honden zoals ze verkocht worden en als er iets niet goed gaat met de hond is t altijd de schuld van de eigenaar dat hij/zij geen goede baas is. Probleem is alleen dat ze bij de fleet gefokt worden en aan iedereen die maar betaald worden meegegeven. Dus wie is dan fout???
Er zijn al zoveel leugens verteld en ook aantoonbaar door werkelijk alle fokkers van dit ras. En de mensen die hier genoemd worden zijn daar geen uitzondering op!
En wat al eerder gezegd wordt dat er gesjoemeld wordt met de "stambomen" is eerder regel dan uitzondering... Erg jammer!
Karen jest offline  
Old 14-02-2008, 01:36   #56
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Ik kreeg er laatst wel enkele aangeboden maar helaas heb ik er nu geen plaats voor. Ook ben ik niet verantwoordelijk voor deze opvang. Zit meer in wolfhonden en wolven. Maar ik weet ook niet of er mensen zijn of een vereniging die hier zorg voor draagt. Zo wel zou ik het graag horen.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 14-02-2008, 01:53   #57
Karen
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
Default

Er is geen specifieke opvang naar mij bekend. Wel zijn er een aantal mensen die echt proberen te helpen als er weer eens herplaatst moet worden. Ze probeert hulp te geven en te zoeken naar nieuwe plekken voor zover mogelijk.
www.wolfden.nl
Na de zoveelste bizarre situatie en leugens ben ik grotendeels uit de wereld gestapt maar zij kan mensen misschien wel verder helpen.
Karen jest offline  
Old 14-02-2008, 01:58   #58
Karen
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
Default

Dacht dat jij Yvon ook wel kende Jos? (Denk dat je alleen niet meer weet wie ik ben)
Karen jest offline  
Old 14-02-2008, 11:33   #59
Ansschaap
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
Default

De Indiaan waar ik mee gesproken heb was heel eerlijk en zei ook dat het geen gemakkelijke honden zijn. Maar dat ook veel van een goede opvoeding afhangt. Is dat niet bij alle honden zo? Hij zei ze hebben maar 2 teven dus hoe kan er dan bij de fleet gefokt worden? En stamboom hebben ze niet zegt hij ? Ja ik heb alles gevraagd en overal antwoord opgekregen. Natuurlijk vroeg ik of er wel eens opvanghonden zijn. Ze hadden er een van 3 jaar zei hij maar die kon niet herplaatst worden omdat hij te moeilijk was. In een grote roedel gaat het goed zei hij maar geen hond om alleen te hebben. Ik weet niet of jullie deze man kennen maar de indruk die ik krijg is dat dit een goede fokker is.
Ansschaap jest offline  
Old 14-02-2008, 12:04   #60
Karen
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 11
Default

Je moet iets minder goed gelovig zijn denk ik
Even meer info inwinnen ipv op juist de personen afgaan die voor veel mesne veel leed berokkend hebben! En ja, ze hebben wel degelijk bij de fleet gefokt. Ook met Fire Flint (Zo heet de teef die je Flint noemt). Er zijn honden vertrokken en zijzelf zijn NL lange tijd ontvlucht geweest. En dat is geen geroddel maar een feit. Ze werden gezocht...
Ook werd er erg veel uit Amerika geimporteerd waar niks van klopte. o.a. mijn eigen hond. Mocht niet eens weten wie haar fokker was, wie de ouders van mn hond waren, foto's zien of de geboorte datum weten....
Er zijn veel dingen gebeurt, maar als je daar t fijne van wilt weten moet je zelf daarvoor de aanzet geven. Ga ik hier niet plaatsen en daarnaast zijn er mensen die er veel beter bij betrokekn zijn dan ik. Ik heb me helemaal van de AID's afgewend.
En stamboom zoals jij die bedoelt is een RvB stamboom, en nee die hebben ze niet. Maar een stamboom in de brede zin houdt gewoon in dat je weet wie de ouders en eventueel grootouders zijn.
Karen jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org