Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden en wolven

Wolfhonden en wolven Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over andere wolfhonden: Lupo Italiano, Indian Dog...

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2006, 09:23   #21
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Onze cane corso is nu 10 maanden en een gigantische hond al. Ook wil hij graag tegen je opspringen en aan je mouwen van je jas trekken. Maar dat leren we hem gauw af....
Dus nu heb ik het over een totaal ander ras. Met welke hond dan ook......zorg dat je laat merken dat bepaalde dingen niet mogen en heb vooral geduld met het opvoeden. Helaas gebeurd het, dat sommige eigenaren meer opvoeding nodig hebben dan de dieren zelf
de hondentraining is een mooi voorbeeld...de meeste eigenaren hebben zelf eerder een cursus van gedrag nodig dan de hond

groeten Andreas
allesandro jest offline  
Old 24-05-2006, 09:53   #22
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

ja,eigenlijk hebben jullie gelijk,kenji deed dit ook en doet het soms nog,meelopen met andere mensen zou hij ook doen,maar wel terugkomen als ik roep,maar enkele maanden geleden liep hij me ook voorbij als ik riep en liep heel ver weg met andere honden of mensen mee,en hij is maar een mixske

dus waarschijnlijk hebben die mensen dit nog nooit meegemaakt,hun vorige hond was een duitseherder van 1 jaar.


sonja
sonja jest offline  
Old 24-05-2006, 19:46   #23
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Sonja,

DH zijn gefokt om zich dienstbaar naar de baas op te stellen. Dat is een heel verschil met een indian dog of een tsjech. Volgens mij heeft deze mevrouw totaal geen overwicht op de hond en neemt hij een loopje met haar. Zoals ik het lees is hij ranghoger. Ik sluit mij bij Bert aan. Ze zal dringent naar een instructeur moeten en met de hond gehoorzaamheid moeten gaan doen. Als hij ouder wordt zit ze met een heel groot probleem. Dan zit de hond misschien in een asiel straks terwijl ze er wel degelijk iets mee kan. Zonde!

Enneh dat bijtgedrag heeft een tsjech ook. Onze Denzel van 7 maanden heeft het nu afgeleerd. We zijn nu bezig met afleren van het opspringen tegen mensen.

groetjes Kim
kobesen jest offline  
Old 25-05-2006, 11:02   #24
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

Dat gedrag is meer puppy- typisch als rastypisch denk ik.

Was vandeweek bij m'n vriendin die sinds 4 weken een pup heeft. Ik heb nog nooit zo'n patser gezien !! En dat voor een teefje!! Staart kaarsrecht omhoog, oortjes naar voren, borst vooruit.... En maar bijten in je handen. Ff aaien is er niet bij, want dan hangt ze in je vingers. Die heb ik dik 3 kwartier gecorrigeerd....

Raden wat voor ras dat is...

YORKSHIRE TERRIER!!!

Nou vraag ik je...

Maar ja, ook hier het verhaal: Eerst een heeeel lief en rustig onderdanig Yorkje gehad en nu dit monstertje...
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline  
Old 29-05-2006, 17:13   #25
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

haha,een yorkje,alsmen dat nog niet baas kan!

Vanmorgen terug die dame gezien met de indian dog en ze vertelde dat ze niet weten of ze hem kunnen houden
t
Wisten iemand in Frankrijk met een groot domein die interesse had in deze hond.

Ik vroeg waarom niet,wat het probleem is,ze gaan 4 uur per dag wandelen en nog breekt hij de boel af thuis,zelfs als ze in de kamer zijn,als hij iets heeft bv eten of derg en ze willen het afpakken valt hij hen aan en bijt,ze vertelde me een verhaal dat de hond een doos eieren had gepikt en ze die wilden afpakken,elke keer ze in zijn buurt kwamen begon hij te grollen en tanden te laten zien en ze bang werd van de hond.

Klinkt echt niet goed hee

Sonja
sonja jest offline  
Old 29-05-2006, 17:46   #26
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default wie heeft een american indian dog?

MMMMMtja,

Hoezo: bezint voor ge begint?!
Arme hond!

Jolanda
Jolanda jest offline  
Old 29-05-2006, 18:10   #27
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Idd arme hond.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline  
Old 29-05-2006, 18:27   #28
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by sonja
haha,een yorkje,alsmen dat nog niet baas kan!

Vanmorgen terug die dame gezien met de indian dog en ze vertelde dat ze niet weten of ze hem kunnen houden
t
Wisten iemand in Frankrijk met een groot domein die interesse had in deze hond.
Ik vroeg waarom niet,wat het probleem is,ze gaan 4 uur per dag wandelen en nog breekt hij de boel af thuis,zelfs als ze in de kamer zijn,als hij iets heeft bv eten of derg en ze willen het afpakken valt hij hen aan en bijt,ze vertelde me een verhaal dat de hond een doos eieren had gepikt en ze die wilden afpakken,elke keer ze in zijn buurt kwamen begon hij te grollen en tanden te laten zien en ze bang werd van de hond.

Klinkt echt niet goed hee

Sonja

Afgaand op het verhaal zal die hond het daar beter hebben, want dit is ook niks, doet de vereniging voor indian dogs niet iets voor herplaatsing om te voorkomen dat die hond bij de verkeerde terecht komt?!
herder jest offline  
Old 29-05-2006, 20:19   #29
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Helaas niet,heb ik achter gevraagt,deze hond komt van oosterrijk en de vader van amerika,de reu die de teef heeft gedekt had was niet de reu die op papier stond zijn ze te weten gekomen,maar een reu die eigenlijk niet mocht gebruikt worden,waarom weet ik niet,ook staat op papier dat ze hun hond moeten laten casteren en het verboden is ermee te fokken.

Als ze willen herplaatsen mogen ze niet te lang wachten,wat van hetgeen ik al heb gelezen over dit ras is dat ze heel erg aan 1 baas hangen en bijna niet herplaatsbaar zijn en hij hangt nu al zo erg aan hen,wil alleen gaan wandelen als beide dames samen zijn,is een dameskoppel,woensdag zie ik ze terug en weet ik meer.

Nochtans is 1 van die dames een trainster geweest op een hondenschool en gaat met mensen mee om de puppytest uit te voeren voor ze een hond uitkiezen,alsook heeft ze deze hond niet mogen kiezen,maar moest gewoon nemen wat de verkoper gaf,wat ook erg raar is,tenslotte is het toch een dure aankoop,1000 euro.

Heel raar.

Sonja
sonja jest offline  
Old 29-05-2006, 20:47   #30
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo Sonja,

Dit is precies wat ik bedoelde toen ik waarschuwde voor de Indian Dog!

Het is heel moeilijk te bepalen wie niet en wel te vertrouwen is als fokker, er gaan enorme bedragen in om en er bestaan inderdaad helaas prakijken als het verplicht castreren van je hond of juist het tegenovergestelde het verplicht fokken met je hond ....
Misschien zijn deze mensen ook niet voldoende ingelicht over waar ze eigenlijk aan begonnen?!

Toen wij onze Carolina Dog kregen (heeft veel overeenkomsten met de Indian) werd ons onder andere direct het advies gegeven haar eerst een poos uit de hand te voeren omdat ze vreselijk fel op eten zijn.

Hoop voor deze mensen dat er een oplossing is, want het is natuurlijk vreselijk als je je hond weg moet doen, hoe is de hond eigenlijk naar andere honden toe?

groet Willy
casa lupo jest offline  
Old 30-05-2006, 09:43   #31
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by herder

Afgaand op het verhaal zal die hond het daar beter hebben, want dit is ook niks, doet de vereniging voor indian dogs niet iets voor herplaatsing om te voorkomen dat die hond bij de verkeerde terecht komt?!
Ben het met Bert eens,als je al bang van je eigen hond wordt,dat is ook geen doen,misschien is dit geen geschikt ras voor die mensen,begrijp dat je over zo'n hond ook een duidelijk overwicht moet hebben.En op verhalen afgaan of zelf zo'n hond meemaken is ook een groot verschil natuurlijk,ondervinding is nog steeds de beste leermeester,al is dit verhaal wel heel sneu
groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Old 30-05-2006, 14:07   #32
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by casa lupo
Hallo Sonja,

Dit is precies wat ik bedoelde toen ik waarschuwde voor de Indian Dog!

Het is heel moeilijk te bepalen wie niet en wel te vertrouwen is als fokker, er gaan enorme bedragen in om en er bestaan inderdaad helaas prakijken als het verplicht castreren van je hond of juist het tegenovergestelde het verplicht fokken met je hond ....
Misschien zijn deze mensen ook niet voldoende ingelicht over waar ze eigenlijk aan begonnen?!

Toen wij onze Carolina Dog kregen (heeft veel overeenkomsten met de Indian) werd ons onder andere direct het advies gegeven haar eerst een poos uit de hand te voeren omdat ze vreselijk fel op eten zijn.

Hoop voor deze mensen dat er een oplossing is, want het is natuurlijk vreselijk als je je hond weg moet doen, hoe is de hond eigenlijk naar andere honden toe?

groet Willy
Hij gaat naar andere honden,legt zich half liggend op zijn zijkant ervoor,maar op sommige honden rijdt hij,vooral op reuen, als er honde op hem rijden vliegt hij uit,als een hond een bal heeft en deze laat vallen pikt hij hem weg,probeert de hond deze terug te krijgen valt hij aan,maar das iets dat bij andere honden ook wel gebeurt.

Verder lief tegen mensen,komt vragen om te strelen,is erg aanhankelijk en houd zijn vrouwkes in oog.

Z hadden inlichtingen gezocht over dit ras maar het was toch anders dan dat ze het hadden veracht.

Ik denk ook dat ze hem te veel vergelijken met de herder en anders moeten aanpakken,hoe,tja zou het niet weten,meer op een hondse manier misschien?

Misschien is dit een hond die beter in een grote kennel word gehouden met een soortgenoot,zoals de sledehonden.

Sonja
sonja jest offline  
Old 30-05-2006, 15:09   #33
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoe meer je verteld, hoe meer ik er van overtuigd raak dat ze gewoon een goede instructeur op moeten zoeken. En dan bedoel ik niet iemand met een heleboel diploma `s op hondengebied, want met dat beest lijkt me maar weinig aan de hand. Maar iemand die in staat is de baasjes eens aan "te pakken" als zijzelf instructrice is moet ze zich toch diep schamen dat ze niet ziet dat die hond alleen maar leiding/ duidelijk nodig heeft.

(komt er bij die aanvallen bloed aan te pas, je kan aanvallen namelijk op heel veel manieren interpreteren )( volgens mij valt dat ook wel weer mee namelijk )

Deze hond heeft met al zijn gedrag succes!! AANDACHT!!! een heleboel wanneer hij maar wilt!!, Als zij de hond twee weken COMPLEET negeren, behalve eten geven en kort uitlaten, hebben ze ineens een heel andere hond. Omdat het gedrag van een hond de eerste dagen kan verergeren moeten ze dit ook alleen onder goede begeleiding doen. (Dit is dus geen tip om zomaar aan hun te geven hoor!!) En lang negeren is een zware straf voor een roedeldier, dus nogmaals alleen onder begeleiding!

Sorry als het wat kort door de bocht lijkt, maar ik kan slecht tegen onrecht, en dat is het in dit geval, zeker als ik lees hoe moeilijk dit ras zich aan een andere baas kan hechten!

(In welke regio speelt zich dit allemaal af?)

Groetjes Bert.
herder jest offline  
Old 30-05-2006, 16:03   #34
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi Sonja,

Dank voor je antwoordt was erg benieuwd, een groot gedeelte van wat ik lees is gewoon natuurlijk gedrag hoor voor een primitief ras ook het rijden op andere honden, ze hebben nu eenmaal een zeer sterk oer/overlevingsgedrag en proberen in rangorde te stijgen hoort hier ook bij.

Ben ook van mening dat deze mensen begeleiding nodig hebben, alleen moet dat wel van iemand zijn die dit dier niet als een 'doorsnee hond' ziet maar ook echt verstand heeft van primitieve rassen, anders zijn ze verder van huis.
Het houden van deze honden in een kennel is eigenlijk niet zo'n goed idee, ze zijn zeer aanhankelijk zoals je ook al beschreef en erg op hun baas gericht.

Hoop dat je al deze vragen en zo niet erg vind, want het is niet eens je eigen hond ...
en ik hoop dat ze aan de tips die je eventueel doorgeeft iets hebben, een uit de hand gelopen situatie kost veel tijd en geduld om op te lossen ... en is voor de hond nog het ergste want zoals ik het zie, grijpt die gewoon de geboden kans om roedelleider te worden.

groet Willy
casa lupo jest offline  
Old 30-05-2006, 17:13   #35
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by casa lupo
Hoi Sonja,


Hoop dat je al deze vragen en zo niet erg vind, want het is niet eens je eigen hond ...
en ik hoop dat ze aan de tips die je eventueel doorgeeft iets hebben, een uit de hand gelopen situatie kost veel tijd en geduld om op te lossen ... en is voor de hond nog het ergste want zoals ik het zie, grijpt die gewoon de geboden kans om roedelleider te worden.

groet Willy

Sluit ik me helemaal bij aan, en ik vindt het overigens goed dat je probeert een oplossing te vinden voor iets wat niet jouw probleem is, maar je komt wel op voor het welzijn van deze hond

Groetjes Bert.
herder jest offline  
Old 30-05-2006, 17:36   #36
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Komt ook omdat honden me interesseren en ik gewoon wilde horen hoe mensen met kennis van zo'n soort honden erover denken.

Want net als de saarloos en de Tsjech alsook ander wolfachtigen
zijn het geen honden die men kan vergelijken met bv een herder veronderstel ik.

Deze soort honden facineren me erg maar zal zelf er nooit aan durven beginnen.

Heb al zoveel moeite met de mijne en das dan een mix van husky/malamute/duitseherder en labrador,ook niet simpel omdat er 4 rassen inzitten die tevoorschijn komen,hij jaagt en dood als de hus en mal,waakt als de herder en is zo vriendelijk als de labrador,op zich gaat het al beter,maar toch al een hele opgave om deze hond op te voeden.

Spijtig genoeg wil de dame die les heeft gegeven geen raad aannemen,als ik iets zeg zegt zei dat ze ervaring genoeg heeft,nochtans twijfel ik hierbij,anders zou ze deze hond wel aankunnen.

Blijf het raar vinden dat ze niet vinden dat hij dominant is terwijl hij rijdt op reuke's en niet kan verdragen dat honden op hem rijden,dit duid toch op dominantie,of ben ik verkeerd?

Bij die gevechten komt niet echt veel bloed bij,maar wel de gewone wondjes aan oren of snuit,hij heeft al een jack russel aangevallen en Een frans buldogje

Sonja
sonja jest offline  
Old 30-05-2006, 18:21   #37
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default wie heeft een american indian dog?

Hoi Sonja,

Was er al bang voor dat ze niet willen luisteren naar advies. Want als je zo'n probleem hebt met je hond dan wil je of ga je op zoek naar advies. Er zijn helaas mensen die alles al denken te weten en weinig zin hebben om bij te scholen of niet willen inzien dat die methode niet bij hun hond past. Of er toch achter komen dat ze toch niet álles weten.
Als ze in mijn buurt wonen wil ik ze graag helpen. Als ze ertoe bereidt zijn mijn advies op te volgen en als zij willen veranderen in hun omgang met hun hond. Als zij nl. niet willen veranderen, dan kan de hond inderdaad beter naar een nieuw tehuis.
Of ze moeten de hond zo gaan accepteren, alhoewel je zo niet weet wat er allemaal zou kunnen gebeuren met zo'n hond en dan bedoel ik: neemt hij de leiding en gaat hij alles regelen (als hij dat nu al niet doet, maar het kan nog erger worden. Het is nu nl. nog maar een jonge hond!). En det regelen doet een hond met zijn bek!
Zoals je merkt staan er al een aantal mensen klaar om te helpen. Het is echt niet het geval dat ik de opvoeding van die vrouw ten opzichte van haar hond in twijfel trek en ik wil haar ook niet afvallen. Je moet het maar zo zien dat mensen die op een afstand staan te kijken veel meer zien dan diegene die naast die hond loopt. Daarom wil ik ook naar training. De instructeur ziet veel meer van mijn hond dan ikzelf op dat moment.
Mischien kan je dát tegen ze zeggen. Twee zien altijd meer dan één. En ze kunnen natuurlijk véél beter een goede hondenschool of gedragsbegeleider bij hun in de buurt nemen!

Samenvattend: Hopelijk kan je ze dus duidelijk maken dat twee méér zien dan één en zeker als er iemand op een afstand mee kijkt, die gelijk kan inhaken wat er op dat moment gebeurt. En of je alles al weet doet er dan niet toe.

Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline  
Old 30-05-2006, 18:39   #38
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default wie heeft een american indian dog?

Quote:
Originally Posted by Jolanda
Hoi Sonja,

Je moet het maar zo zien dat mensen die op een afstand staan te kijken veel meer zien dan diegene die naast die hond loopt.
Groetjes, Jolanda

Yep, wij gaven elkaar als instructeur ook gewoon les, precies om die reden.
herder jest offline  
Old 30-05-2006, 19:33   #39
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by sonja
haha,een yorkje,alsmen dat nog niet baas kan!

Vanmorgen terug die dame gezien met de indian dog en ze vertelde dat ze niet weten of ze hem kunnen houden
t
Wisten iemand in Frankrijk met een groot domein die interesse had in deze hond.

Ik vroeg waarom niet,wat het probleem is,ze gaan 4 uur per dag wandelen en nog breekt hij de boel af thuis,zelfs als ze in de kamer zijn,als hij iets heeft bv eten of derg en ze willen het afpakken valt hij hen aan en bijt,ze vertelde me een verhaal dat de hond een doos eieren had gepikt en ze die wilden afpakken,elke keer ze in zijn buurt kwamen begon hij te grollen en tanden te laten zien en ze bang werd van de hond.

Klinkt echt niet goed hee

Sonja
Ik wil niet vervelend zijn hoor maar Denzel hier begint ook te grollen en de tanden te laten zien als wij te dicht in de buurt van zijn bot komen. Hij krijgt gewoon gigantisch op zijn lazer! En dat vol blijven houden. De dames hebben geen overwicht. Ik geloof niet dat de hond naar cursus moet, maar de dames zelf.

Misschien is het toch maar beter voor de hond om naar een ander tehuis te gaan waar er wel overwicht is.

groetjes Kim
kobesen jest offline  
Old 01-06-2006, 14:50   #40
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by sonja
haha,een yorkje,alsmen dat nog niet baas kan!

Vanmorgen terug die dame gezien met de indian dog en ze vertelde dat ze niet weten of ze hem kunnen houden
t
Wisten iemand in Frankrijk met een groot domein die interesse had in deze hond.

Ik vroeg waarom niet,wat het probleem is,ze gaan 4 uur per dag wandelen en nog breekt hij de boel af thuis,zelfs als ze in de kamer zijn,als hij iets heeft bv eten of derg en ze willen het afpakken valt hij hen aan en bijt,ze vertelde me een verhaal dat de hond een doos eieren had gepikt en ze die wilden afpakken,elke keer ze in zijn buurt kwamen begon hij te grollen en tanden te laten zien en ze bang werd van de hond.

Klinkt echt niet goed hee

Sonja



Mijn mening is, dat die mevrouw geen overwicht heeft en ze laat merken dat ze idd bang is voor de Indian. In plaats van de indian aan te pakken laat ze merken dat ze bang wordt voor zijn gedrag...dat moet je natuurlijk niet doen !
Zo laat je zien, dat de Indian een rang hoger staatdan zijn baasje. En dat ze 4 uur gaat lopen met haar indian.....dat heeft niets te maken met zijn gedrag verders. Ik deel de mening, dat ze naar een instructeur moet gaan. Maar de grootste fout die je kan maken is, dat je de Indian vergelijkt met een herder.
Misschien moet de mevrouw in kwestie zelf eerst op cursus ???
het is altijd erg makkelijk om je hond weer weg te doen...maar je kiest voor een dier en dan moet je er alles aan doen om te kijken of er nog andere mogelijkheden zijn.
Ik sta persoonlijk open voor vragen....dus deze dame zou mij mogen contacteren.
wij zijn ook lid van de world Indian dog ass.
Misschien dat wij kunnen helpen.........

groetjes Andreas
allesandro jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org