Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden en wolven

Wolfhonden en wolven Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over andere wolfhonden: Lupo Italiano, Indian Dog...

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2006, 12:14   #1
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default wie heeft een american indian dog?

Heeft er iemand hier een american indian dog?

Heb deze gezien op een hondenloopveld, zo speciaal,prachtige felle ogen dat ik wel eens wil praten met mensen die er ook een hebben, gewoon uit nieuwschierigheid.

sonja
sonja jest offline  
Old 18-05-2006, 13:24   #2
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Kijk even op..........

www.indiandog.nl/

Groetjes Bert.
herder jest offline  
Old 18-05-2006, 17:19   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Sonja,

Ik ken een paar mensen die er een hebben (import en van ned. en duitse fokkers)
Zal vanavond even contact met ze opnemen en vragen of ze het goed vinden dat ik jou hun email adres stuur!

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 18-05-2006, 18:56   #4
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo Sonja,

Met het risico hier heel veel commentaar op te krijgen, wil ik je toch graag even waarschuwen erg op te passen met de Indian Dog, met dit ras is nog al het een en ander aan de hand.

Ook wij hadden belangstelling voor dit ras maar hebben uiteindelijk gekozen voor een Carolina Dog, bij onze Tsjechen.

groet Willy
casa lupo jest offline  
Old 18-05-2006, 23:24   #5
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Tis niet om er zelf 1 te nemen,hoor,heel mooi,speciaal,maar niets voor mij,heb al moeite met een mixhusky,laat staan met een indian dog.

Maar ik was gewoon nieuschierig hoe deze honden zijn,dit omdat ik op het hondenveld deze hond paar keer per week tegenkom,hij is nog maar 6 maanden maar vertoont al gedrag dat voor problemen gaat zorgen,hij vecht al,en heb gelezen dat hun gebit even sterk is dan die van de wolf en bij t zijn vrouwke zo hard dat ze vol blauwe plekken staat,niet kwaadwillig,maar voor het spelen.

sonja
sonja jest offline  
Old 19-05-2006, 08:00   #6
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Als je nagaat dat met onze Wolfhonden rassen met stambomen al rare trucks kwa fokken worden uitgehaald ,kan je nagaan wat er gebeurt met dit soort rassen die GEEN stamboom bezitten.

Er lopen Saarlozen rond die totaal niet sociaal zijn tegenover andere wolfhonden en Tsjechen die te benauwd zijn om zich te vertonen.Om maar paar zeer vreemde karakter puntjes te noemen die toch echt goed vastlagen bij onze rassen.

In Amerika zitten nogal wat fokkers die in het groot fokken en daarbij gewoon hun eigen stambomen maken.Pups worden gewoon op vliegtuig gezet naar Europa en er is totaal niet te controleren of er ook maar iets klopt van je stamboom.
Wat het karakter wordt is helemaal gokken.Het zijn gewoon allemaal kruisingen uit verschillende rassen.Denk dan bij mezelf,ga naar het asiel dan help je tenminste nog een zielig dier .

Gr. Christa
Xhrista jest offline  
Old 19-05-2006, 10:36   #7
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi Christa en natuurlijk Sonja,

Helaas komen dit soort praktijken niet alleen in Amerika voor maar ook in Nederland, natuurlijk zijn er ook mensen goed bezig hoor, maar er zijn heel wat trieste praktijken waar geld belangrijker is dan dierenleed!
En helaas is een van de gevolgen dat er nogal wat agressieve honden rondlopen om nog maar te zwijgen over de lichaamelijke afwijkingen.

Maar toch als je een 'goeie' tegenkomt vind ik het altijd prachtige dieren.

groet Willy
casa lupo jest offline  
Old 19-05-2006, 20:29   #8
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Had er ooit wel wat over gelezen, maar nu door deze topic maar weer eens aan het neuzen geslagen. Wat mij opvalt is de diversiteit in varianten. Ik vond dat bij de tjechen al veel. Ik zou er niet aan beginnen, je hebt geen flauw idee wat je koopt.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline  
Old 22-05-2006, 23:07   #9
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Hallo Sonja,

Wij zijn nogal verbaasd over de reacties betreft de Indian Dog. Wij hebben zelf een Indian Dog en deze is nu bijna 1 jaar. Het is duidelijk een lid van het gezin !
Tevens hebben wij nogal wat katten en nog 3 andere honden. Een Cane corso, Rottweiler en een Canadese witte herder. Ook met deze leden van "het gezin" kan de Indian dog ( Cheyenne) prima overweg. Als een echt verwend "nest"slaapt hij bij ons in zijn mand op de slaapkamer. Dus.........ZE HEBBEN EEN GEWELDIG KARAKTER !
Ook onze vrienden hebben een Indian Dog en deze heeft precies hetzelfde karakter als de onze. Ik ben van mening, dat je eerst een dier moet observeren en in huis hebben voor je een oordeel velt over een bepaald ras ! Ik zie namelijk reacties over de indian staan, die negatief overkomen. Mensen moeten niet een mening vormen over een ras die ze niet kennen...dan krijg je gauw het verhaal van roodkapje en de boze wolf. Ik ben wel van mening, dat je een hond moet kopen bij een serieuze fokker die weet waar hij mee fokt. Dat geldt voor ALLE dieren. Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden van het ras "Indian Dog". En als je nog iets zou willen weten....vraag gerust.
allesandro jest offline  
Old 23-05-2006, 11:55   #10
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo Allesandro,

Heel fijn te horen dat jullie een 'goeie' Indian Dog hebben!
En natuurlijk lopen er hier heel veel meer van rond.

Ik wilde alleen maar wijzen op de gevaren van sommige fokpraktijken, overigens is dit niet alleen bij de Indian Dog zo hoor wij zijn ook kritisch over andere en ons eigen ras zoals je misschien wel gelezen hebt ...

Wij hebben ons terdege verdiept in het ras om te kijken of het een 'match' was met onze Tsjechen en dat bleek het geval! Maar toen we gingen informeren bij fokkers en in contact kwamen met een aantal mensen die al een Indian Dog hadden zijn we afgehaakt want helaas hebben wij de verkeerde fokkers getroffen ...
Natuurlijk ook wel een aantal goeie hoor, maar we hebben uiteindelijk toch gekozen voor een Carolina Dog misschien ken je het ras? (ook hierbij heb je goeie en verkeerde fokkers hoor).

groet Willy
casa lupo jest offline  
Old 23-05-2006, 13:48   #11
sonja
Junior Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 18
Default

Allesandro

Gisteren heb ik de indian dog van 6 maanden weer gezien,met de eigenaar gepraat en ze vertelde me dat ze soms al spijt had van haar aankoop.

Ik vroeg waarom,wel, omdat ze 4 uur per dag gaan wandelen en de hond nog niet genoeg heeft,hij heel veel in hun armen bijt,meestal om aandacht te vragen,dit bijten doet hij ook bij andere mensen,hij wandelt langst je en plots voel je scherp tanden in je arm.

Wat de dame me ook vertelde en ik ook wel zag was dat de hond met iedereen zou meelopen,en als ze hem roepen hij uiteindelijk wel hun richting opkomt maar gewoon voorbij loopt zonder teken van herkenning naar zijn baasje toe.

Zijn deze dingen ook bij jou hond van toepassing geweest.

Ik las op de site van dit ras dat ze maar 1 baas kennen,maar deze hond liep iedereen achterna,is natuurlijk nog erg jong.

Hij rijd op ander reuen en durft al terug uitvliegen als ze naar hem happen.

Sonja
sonja jest offline  
Old 23-05-2006, 14:32   #12
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default Hallo Willy en Sonja

Allereerst wil ik reageren op Willy's verhaal. Hier sta ik volledig achter.....goeie fokkers van alle rassen moet je gewoon zoeken. Helaas weten sommige fokkers niet wat ze aanrichten met "gewoon"maar fokken. Dus daar heeft Willy gelijk in.
Nu voor Sonja...
Onze Indian loopt met niemand mee en bijt niet in de armen. Ook de overige Indians die we kennen van "onze"club hebben dat gedrag niet. Wel zijn ze speels op jonge leeftijd...logisch toch ? Maar verder binnen in huis zijn ze zeer rustig. Wel gaan ze het liefste nog met je mee naar het toilet. Het zijn zeer zeker dieren die de kat uit de boom kijken. het gedrag wat jij dus noemt van die mensen waarvan de Indian met iedereen meeloopt en zomaar in de arm gaat bijten is een "vreemd"gedrag. Ik ben ook erg benieuwd waar deze "Indian" vandaan komt. Onze Cheyenne ligt het liefst bij je op schoot en gaat dicht tegen je aanzitten ( gewoon op je voeten). Wij zijn geweest bij een paar fokkers van Saarloose Wolfshonden....maar daar zijn wij op afgeknapt. Dieren die bijna door de ramen gaan van angst en als je wegloopt je in je achterwerk happen. Daarom hebben we besloten om een Tjech erbij te nemen, omdat dit karakter prima aansluit bij onze Indian Dog. Ik ben er van overtuigd als je onze Indian zou leren kennen..je zeker verliefd zou worden op dit ras. Hierbij staat onze deur open voor degene die een "echte" Indian wil leren kennen. Wij fokken niet, maar we willen graag dat het karakter zoals omschreven in diverse berichten berusten op de waarheid....en niet van een enkele uitzondering van dit ras. Ik zou dan ook graag willen weten waar deze Indian vandaan komt of via wie. Ben erg benieuwd.

Mijn echte naam is Andreas ( maar deze was al aangemeld op de site , dus vandaar de naam allesandro).

groeten van Jolanda en Andreas
allesandro jest offline  
Old 23-05-2006, 15:03   #13
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by sonja
Allesandro

Gisteren heb ik de indian dog van 6 maanden weer gezien,met de eigenaar gepraat en ze vertelde me dat ze soms al spijt had van haar aankoop.

Ik vroeg waarom,wel, omdat ze 4 uur per dag gaan wandelen en de hond nog niet genoeg heeft,hij heel veel in hun armen bijt,meestal om aandacht te vragen,dit bijten doet hij ook bij andere mensen,hij wandelt langst je en plots voel je scherp tanden in je arm.

Wat de dame me ook vertelde en ik ook wel zag was dat de hond met iedereen zou meelopen,en als ze hem roepen hij uiteindelijk wel hun richting opkomt maar gewoon voorbij loopt zonder teken van herkenning naar zijn baasje toe.

Zijn deze dingen ook bij jou hond van toepassing geweest.

Ik las op de site van dit ras dat ze maar 1 baas kennen,maar deze hond liep iedereen achterna,is natuurlijk nog erg jong.

Hij rijd op ander reuen en durft al terug uitvliegen als ze naar hem happen.

Sonja

Adviseer deze dame om naar een hele goede instructeur te gaan!!, en voor wat betreft het 4 uur per dag wandelen, ik begrijp dat ze hiermee willen bereiken dat de hond rustiger word, de hond is onrustig om reden waar ik nu alleen maar naar kan gissen, Ik durf wel te stellen dat het niets met zijn conditie te maken heeft, en dan 4 uur per dag gaan wandelen, straks gaan ze ook nog met hem fietsen? bouwen ze alleen de conditie van de hond verder op met als gevolg...............????

Groetjes Bert.
herder jest offline  
Old 23-05-2006, 15:07   #14
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo Andreas,

Even een ander vraagje, zijn jullie misschien die mensen die ons telefoonnummer hebben gekregen i.v.m. de combinatie Indian Dog / Tsjech?

Was ik even nieuwgierig naar ...

groet Willy
casa lupo jest offline  
Old 23-05-2006, 15:12   #15
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Hallo Willy,

Wij hebben van Letty de Graaff idd jullie nummer gekregen. Leuk om dat te lezen. Zullen we anders even bellen ? We hebben je nummer.

groetjes Andreas
allesandro jest offline  
Old 23-05-2006, 15:14   #16
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Hallo Bert

Ben jij toevallig Bert van Elize ?? even een vraagje hoor....

groeten Andreas
allesandro jest offline  
Old 23-05-2006, 16:21   #17
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi Andreas,

Tuurlijk mag je bellen, leuk trouwens dat je er een plaatje van jullie hond bij hebt gedaan!

groet Willy
casa lupo jest offline  
Old 23-05-2006, 16:30   #18
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by allesandro
Hallo Bert

Ben jij toevallig Bert van Elize ?? even een vraagje hoor....

groeten Andreas
Nee
herder jest offline  
Old 23-05-2006, 17:31   #19
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
.....hij heel veel in hun armen bijt,meestal om aandacht te vragen,dit bijten doet hij ook bij andere mensen,hij wandelt langst je en plots voel je scherp tanden in je arm.

......dat de hond met iedereen zou meelopen,en als ze hem roepen hij uiteindelijk wel hun richting opkomt
Gos waar heb ik dat meer gehoord???
Ik moest eigenlijk wel lachen toen ik het las
Want veel van de dingen die nu ineens als "nadeel" van een Indian dog genoemd worden zijn in de loop der jaren in dit forum toch echt aan de orde geweest over "Puberende - Tsjechen"!!

Ik denk dus echt niet dat dit gedrag aan een specifiek ras gebonden is

En natuurlijk heb je bij de Indian dog (wat een nog niet FCI erkend ras is) waar bij veel verschillende crossings gemaakt worden, naast de fenotypische verschillen ook veel genotypische verschillen. Daardoor zal je bij de Indian Dog ook zeker nog meer verschillende types in generaal gedrag tegenkomen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 24-05-2006, 08:05   #20
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Ik sluit me helemaal bij Mijke aan!

Ook ik heb hier een puber lopen, die ook regelmatig in armen
hing en lekker loopt te patsen (als hij de kans krijgt ) naar andere reuen. Door consequent te zijn in wat wel en niet mag moet ik zeggen dat het nu aardig onder controle is Behalve als hij iets te enthousiast wordt wil hij nog wel eens te hard happen in armen. Dit doet hij overigens alleen bij bekenden. Het patsen naar andere reuen word beheersbaarder, mede door de trainingen op de vereniging maar ook door het trainen thuis.

Mijn inziens is dit gedrag dan ook niet rasgebonden al zal het ene ras hier meer "last" van hebben als een ander. Alle honden hebben behoefte aan een consequente opvoeding, en als de pubertijd voorbij is gaat het bij de meeste honden veel beter.

groetjes Yolanda
Yolanda jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org