Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-07-2012, 00:09   #161
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

lol
Heb ik niet .
En maken kan ik niet, want heb dan toch echt wel me handen vol .
Maareh U bent welkom,.........ook met camera .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-07-2012, 23:08   #162
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

ook vandaag ben ik over kop gegaan..... Ik ben met Fanny en Isla 9km gaan fietsen zoals ik elke week doe op zaterdag. Eerst kon ik mij nog net staande houden toen links een loslopende Weimaraner plots opdook. Wel los op mijn stuur gevlogen, oei oei. Enkele km's nadien was een weglopende kat die me overkop in de grasberm deed belanden. Eventjes evenwicht verloren en daar lag ik dan.
Ik zet sinds een tijdje een fietshelm op. Ik weet waarom.

Ik was sinds april met Isla aan het trainen om begin october de SVP2 of de 70km te behalen in SLowakije, maar wegens tijdsgebrek en motivatieprobleem bij Isla ga ik het niet doen. 3 van mijn 4 twh hebben hun UV en SVP1 en ben ik best tevreden.

Ik blijf wel 1x per week fietsen met mijn wolfkes voor het plezier en hun conditie. Zelfs mijn 8jarige Heron legt zijn ronde het snelste af van allemaal. Heron moet ik echt wel alleen mee nemen. Het is zo al genoeg opletten geblazen.

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 23-07-2012, 00:14   #163
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Vandaag heeft kaeley voor het eerst van dichtbij kennis gemaakt met het fenomeen rijdende fiets (van een buurtgenootje). Dat was prima zolang de fiets stilstond. Zodra die echter begon te rijden (met persoon ernaast) vond ze het toch wel heeeeel eng. Staart tussen de poten door tegen de buik aan en weg schieten de andere kant op zover als mocht (wat dus een meter was). Wordt dus veel oefenen...en anders steppen....minder kans op ongelukken.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote
Old 23-07-2012, 01:03   #164
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Als ik zo het relaas van Patrick en Annemiek lees dan denk ik dat we over een tijdje eens rustig gaan beginnen met een fiets aan de hand een stukje met Styx samen te gaan wandelen. Zo heb ik Styx ook over de angst van een Kliko rolcontainer heen gekregen. Als ze dan inderdaad op mij en de fiets blijft letten, en niet achter elk bewegend object of dier aan wil schieten (doet ze overigens aan de lijn bijna niet meer), dan gaan we voorzichtig in een doodlopend straats of pleintje eens een rondje fietsen.

Op dit moment vind ze fietsen (als voorwerp) niet eng, maar als ik de komende maanden de associatie positief kan maken, dan hoop ik dat ze tegen de tijd dat ze mag mee gaan tijdens het fietsen mij iets minder uitdagingen gaat opleveren. :-)

Tot die tijd ga ik met veel ontzag naar degenen kijken die al wel een hond rustig naast hun fiets hebben lopen.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 23-07-2012, 15:26   #165
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Quote:
Originally Posted by Wilko View Post
Als ik zo het relaas van Patrick en Annemiek lees dan denk ik dat we over een tijdje eens rustig gaan beginnen met een fiets aan de hand een stukje met Styx samen te gaan wandelen. Zo heb ik Styx ook over de angst van een Kliko rolcontainer heen gekregen. Als ze dan inderdaad op mij en de fiets blijft letten, en niet achter elk bewegend object of dier aan wil schieten (doet ze overigens aan de lijn bijna niet meer), dan gaan we voorzichtig in een doodlopend straats of pleintje eens een rondje fietsen.

Op dit moment vind ze fietsen (als voorwerp) niet eng, maar als ik de komende maanden de associatie positief kan maken, dan hoop ik dat ze tegen de tijd dat ze mag mee gaan tijdens het fietsen mij iets minder uitdagingen gaat opleveren. :-)

Tot die tijd ga ik met veel ontzag naar degenen kijken die al wel een hond rustig naast hun fiets hebben lopen.

Met een tsjech ben je nooit zeker dat hij of zij mooi naast de fiets blijft lopen. Bij mij was het 4 jaar geleden dat ik er eens bij ging liggen. Als je dan weet dat ik elke week met hen fiets valt het al bij al nog mee.
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org