Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-02-2007, 09:30   #101
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

van het weekend zijn ik en de honden na een dag werken nog heerlijk gaan uitwaaien op het strand, van 5 tot 7 lekker geravot op het strand en verstoppertje gespeeld in de duinen, dus s avonds waren ze lekker rustig!!!!
groetjes flora en laska en dapper
flora jest offline   Reply With Quote
Old 20-02-2007, 14:59   #102
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Klinkt goed!

Voor de liefhebbers onder ons.. Kwam gister ineens twee video's tegen die wij vroeger toen we klein waren een keer hebben gekregen. White Fang1 & 2. Heb gister weer een keer de eerste gekeken en moet zeggen dat ze zeker de moeite waard zijn. Gaat over wolfhonden en wolven en dan een geromantiseerd verhaal er omheen. De realiteit is soms ver te zoeken maar de beelden zijn zeker de moeite waard!
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 20-02-2007, 19:20   #103
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

maar geloof dat daar geen wolven of wolfhonden in voor komen. husky's of alska malamutes

veronique
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 20-02-2007, 19:23   #104
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

althans niet die hond van die gozer

(kan modifi knop niet vinden)
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 21-02-2007, 20:46   #105
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Vandaag weer eens wezen steppen steeds een stukje verder en voor het eerst met Goraggia en Fiero samen

__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 23-02-2007, 15:36   #106
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij hebben net heerlijk gefietst met de hondjes, 12,5 km door de bossen van Wijnjewoude
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 20:01   #107
Willy
Junior Member
 
Willy's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Kasterlee
Posts: 55
Default

Ben vandaag naar een rashonden tentooonstelling geweest in Hoogstraten Belgie.
Heb natuurlijk ook meegedaan met Alfi Tajomný tulák

Met volgende resultaten.

1 x Uitmuntend
1 x C.A.C
1 x Beste van het ras

op naar een volgende tentoonstelling.

Groeten,
Willy
Willy jest offline   Reply With Quote
Old 24-02-2007, 20:19   #108
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Proficiat Willy!

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 26-02-2007, 17:57   #109
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Vandaag met Heron in de regen gefietst. 18 km zonder pauze in 1u20. Wel enkele pit-stops om een plasje.
Heron heeft blijkbaar toch geen probleem dat hij in de regen en door plassen water moet lopen.
patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 26-02-2007, 18:22   #110
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by Willy
Ben vandaag naar een rashonden tentooonstelling geweest in Hoogstraten Belgie.
Heb natuurlijk ook meegedaan met Alfi Tajomný tulák

Met volgende resultaten.

1 x Uitmuntend
1 x C.A.C
1 x Beste van het ras

op naar een volgende tentoonstelling.

Groeten,
Willy
GEFELICITEERD Willy
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 23:34   #111
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Wat een super weer was het vandaag, het leek wel lente!!

Dus met alle weekend visite hier met alle doggy's lekker gaan wandelen En er waren met ons nog vele hondeneigenaren op dit idee gekomen
Dus was het voor mij "met een bionisch oog" wel steeds kijken naar andere wandelaars met zelfverzekerede teven ( Mijn TsW zoekt daar altijd even de confrontatie mee als ik haar niet "voor ben" )

Ik heb de mazzel dat mn "TsW monster" inmiddels goed luistert en alle (in haar optiek "vluchtende") hardlopers en bikers gewoon laat passeren na mijn "nee, andere kant" en dan vervolgens het bos inrent op zoek naar natuurlijk andere "leuke objecten"

Maarrre... wat ik in alle drukte opletten en gezellig geklets, even vergat bij al mn opletten, was haar obsessie voor smerig ruftende modder vennen
Dus jumpte ze daar natuurlijk vol uit in

En tot haar grote genoegen was het ook diep genoeg om te zwemmen En tuurlijk volgt onze Plukje haar blindelings bij zulke acties En ach, de andere honden eigenaren waren heel erg blij dat hun hond(en) gepaste afstand hield(en)
bij deze bizarre acties
(En ik ook.... want op zulke momenten heeft ook mijn TsW alleen maar interesse voor het ruftende water en negeert ze iedere toekijkende andere patserige teef )


Hat was een superleuke dag voor ons, (en waarschijnlijk ook voor vele andere honden bezitters!)
En ach als TsW eigenaar neem je een "min-puntje" op zo'n dag dan ook maar op de koop toe
Want denk als lezer nu niet dat alle admins van deze site, niet met minder leuke dingen van hun hond geconfronteerd worden hoor!

Later op deze dag zaten we bv. nog lekker relaxt op een terras (waar meerdere honden lagen) nog wat te eten en te drinken.
En de mensen die mij kennen weten dat ik een geweldige kletskous ben Dus ik zit met onze visite alles even lekker "bij te praten" (en let dom genoeg!) niet op mn doggy's!

Komt er een bijzondere mix het terras op (zie ik niet) , gaat iedere hond daar om de beurt fixeren (zie ik niet), loopt langs die club van ons (merk ik niet) en gaat fris en vrolijk grmmmen met ver opgetrokken lippen (hoorde ik vaag totdat ik viel)

Enne tsja... door mijn domheid en gebrek en alertheid stond Plukje (onze Leo die onder mijn stoel lag) op, waardoor ik door haar formaat enigzins gelanceerd werd !

De TsW muts stond vanzelfsprekend direct gelijk paraat en uit mijn mond volgden direct enige onwelvoegelijke woorden vergezeld door "blijf"
Hierdoor keken alle aan wezigen op het terras alleen naar mij i.p.v. de honden

Afijn... ik voelde me "minder prettig" , maar telde gelijk m'n zegeningen (dat mijn eigen beide doggy's gewoon rustig los stonden te wachten tot ik opgekrabbeld was, ipv al bij voorbaat te gaan vertellen wat ze van dit hondje en haar familie vonden!)

't Was natuurlijk een super leuk voorval voor alle mensen in ons eigen gezelschap en die op het terras (ik op mn rug met een stoel boven op me, en twee leuke teven in de startpositie boven me)
Maar ik realiseerde me alleen mijn eigen domheid!
Want eigenlijk hoor ik als eigenaar van een wolfhond mij gewoon te realiseren dat het ten alle tijde gewoon een "way of life" is dat ik zo'n natuurlijk reagerende hond bij me heb.

En eerlijk gezegd weet ik ook dat in dit geval alleen een "bemoei je er niet mee" genoeg was geweest om mn beide doggy's gewoon rustig te laten liggen..

Afijn ik hoop dat anderen weer van mijn domheid kunnen leren!

groeten
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 12-03-2007, 08:41   #112
Ron
Junior Member
 
Ron's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Culemborg
Posts: 79
Default

Wat een leuk verhaal :-)

Enne domheid? Je lijkt wel een mens :-)

99% let je altijd op en die 1 %, daar wachten ze altijd op :-)

En achteraf waarderen we dat dan altijd, alleen op het moment zelf ff niet :-)

gReetzz.. Ron
Ron jest offline   Reply With Quote
Old 12-03-2007, 08:50   #113
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Geweldig verhaal Mijke!
En zo herkenbaar...Ok, ik ben dan niet gelanceerd van een stoel, maar stond gisteren dus met mijn voeten in een meertje

Wij waren ook een flink stuk gaan wandelen en kwamen onderweg een meertje tegen, waar al wat honden in zaten. Jourdy ziet dat en schiet erop af...daar was ik op voorbereid, dus kon ik hem tegenhouden. Echter had ik hem aan de flexi-lijn en terwijl ik bezig was de lijn terug op te laten rollen, schiet hij nog een keer richting water... Daar was ik dus niet op voorbereid en voor ik het wist vlieg ik over het zand richting het meertje ...kon nog net aan de rand stoppen en stond dus alleen met mijn voeten in het water.
Mijn liefhebbende man, dacht dat ik met Jourdy aan het spelen was en niet serieus riep, toen ik langs hem vloog en hij negeerde mijn uitgestoken hand richting hem

Gelukkig scheen de zon volop, was ik zo weer droog

Vandaag wordt het hier 17 graden...jihaa!
Wij zijn dus veel buiten vandaag

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 14-03-2007, 10:10   #114
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Gisteren weer lekker 12,5 km gefietst prachtig weer en heerlijk door de bossen. Tijdens onze kleine pauze op 9km, komt er een man aangefietst hij had mij al zovaak met de honden zien fietsen en wilde er nu toch graag wat meer van af weten. Dus weer het gebtuikelijke verhaaltje opgelepeld en hij bleef ze mooi en leuk vinden. Verder wederom de pest in al die ... honden die los op een erf lopen en dan als jij langs fietst met je 2 Tsjechen de weg op gaan en achter je aan lopen en dat terwijl de baas gewoon staat toe te kijken hoe jij houden en keren heb aan je honden door dat ... beest. En dan ook nog dom weg dat pokke beest niet terug roepen he!!!!!!

Vandaag wordt fietsen even helemaal niets, ben gisteravond gecrasht met onze 3 jarige pony die we aan het beleren zijn. Ging even helemaal fout, trok zich los, lange lijn erachteraan, ik er boven op en als een gek door de bak heen racen en gewoon door gaan. Recht op de hoeken af en op het laatste moment de bocht om. Uiteraard kon dat niet goed blijven gaan, na 1,5 rondje kwam ik er naast te hangen en toen kwam mijn been helaas een paaltje tegen. Het paaltje heeft dat dus ook niet overleeft en ik loop nu kreupel, schaaf plek en gekneust. Maar 1 voordeel toen ik ernaast lag was de rodeo wel over pony bleef weer staan en liet zich pakken.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 14-03-2007, 10:51   #115
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Hee Sandra...dat pokke beest kan er niks aan doen, als ie niet wordt teruggeroepen
Echter is het zeer herkenbaar en ik leef dan ook met je mee!

Ja, dan blijven ze staan hè, als je er naast ligt
Gelukkig is het bij wat schaafplekken en kneusingen gebleven!
Ga maar lekker in het zonnetje zitten

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2007, 13:35   #116
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Ondanks het POKKE-WEER toch het bos in gegaan met Jourdy en Nikki...Jourdy vindt het altijd geweldig om met takken e.d. te slepen...hij probeert ook altijd wortels van omgevallen bomen mee te nemen en vandaag kwamen we een klein boompje met van die dunne lange takken tegen...
Natuurlijk moest en zou dat boompje ook mee
Wel grappig om te zien hoe lang zo'n maf het kan volhouden, voordat ie 'snapt' dat hij dat boompje echt niet mee kan nemen.

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2007, 13:49   #117
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33
Hallo

Ondanks het POKKE-WEER toch het bos in gegaan met Jourdy en Nikki...Jourdy vindt het altijd geweldig om met takken e.d. te slepen...hij probeert ook altijd wortels van omgevallen bomen mee te nemen en vandaag kwamen we een klein boompje met van die dunne lange takken tegen...
Natuurlijk moest en zou dat boompje ook mee
Wel grappig om te zien hoe lang zo'n maf het kan volhouden, voordat ie 'snapt' dat hij dat boompje echt niet mee kan nemen.

Groetjes,
Patty
Zo lekker dom is onze Tuff ook die probeert het elke keer weer
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 23-03-2007, 18:07   #118
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Weer lekker wezen hardlopen na een dagje hard werken

Aram staat al lekker te drentelen en te 'janken' als ik de riemen uit de kist pak. En Gina kan sowiezo nooit wachten, energie zat!

Wel lekker dat het nu lente is, je moest de zon er wel bij denken de afgelopen dagen maar het schijnt een lekker weekend te worden!

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 16:21   #119
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Na een druk en gezellig paasweekend hebben we vandaag een rustdag...Jourdy en Nikki liggen al de hele dag -op de dagelijkse wandelingen na- lekker te slapen

Heeft iemand nog iets leuks gedaan?

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 16:50   #120
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Ja wij en nog meer Tsjechen liefhebbers hebben in Hilversum gewandeld een NVTW wandeling door Jolanda georganiseerd.

Verder hebben wij gisteren lekker 12 km met de hondjes gefietst
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org