Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden: Saarloos

Wolfhonden: Saarloos Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over Saarlooswolfhond...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-11-2004, 17:33   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Is er iemand een hond kwijt?

Op de Saarloos site van Christa stond onderstaand berichtje.

Aangezien zich nog geen eigenaar gemeld heeft, plaats ik het hieronder ook nog even:


Hallo,

Ik kwam net, maandag 15-11-2004 10:00uur, een loslopende Tsjech of Saarloos tegen zonder baas.
Hij liep langs het Wilhelminakanaal, Tilburg Reeshof, richting Dongen. Ik liep met mijn Saarlozen op hem af maar hij liep snel weg een boerenerf op, waarvan ik weet dat zij zeker niet de eigenaar zijn. Na even achter wat kippen aangezeten te hebben verdween hij achter de boerderij, ik heb hem/haar daarna niet meer gezien.
Is hier bekend of iemand een Tsjech of een Saarloos mist?

Groetjes Tala
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 16-11-2004, 12:07   #2
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

Ahumm ,

Dat was Misty.

Het lange verhaal:

Na thuiskomst hebben we Misty de eerste nacht in de huiskamer in een bench gehad, omdat we Laszlo en Misty niet meteen samen in de kennel wilden zetten. Op zich ging dat goed, maar aangezien Misty toch een buitenhond is wilden we dat zo ook houden.

De tweede nacht hebben we ze toen samen buiten gehad met de kennel deur open, dus de hele plaats was voor hun. (met de gedachte: mochten ze het op de heupen, hebben ze de hele plaats om weg te komen.) Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan. Misty heeft gejankt tot en met, Laszlo vond het nodig om met vanalles en nog wat te gooien en ook de stroomkabels door te bijten waardoor het hele huis zwart werd. De laatste keer om 7 uur, toen heeft Daan haar nog gezien.

Om 7.45 uur ga ik uit bed om de kids naar school te brengen. De honden sliepen nog, dus ik dacht nog: Hé, dat is goed gegaan!
Belt er iemand uit de buurt aan: Hebben jullie er voort twee? Dan heb je er nu nog maar een, de andere loopt verderop!!!! Dus ik loop naar achter en roep de honden, Er kwam er maar een naar buiten. Misty was over de schutting gesprongen!!

Jas aan, schoenen aan en zoeken....Nergens meer te vinden....dan op de fiets, Daan met Laszlo te voet....niets....Daan Laszlo naar huis gebracht en de auto gepakt...Telefoon...Ik zie ze, bij de rotonde, kom hier naar toe, want naar mij komt ze niet.....als een gek op de fiets daar naar toe....alweer weg...naar huis, kijken hoe het met de kids is....politie gebeld, dierenambulance gebeld, mocht er een melding komen, bel me...auto gepakt en zoeken....daan ondertussen de kids naar school gebracht....telefoon...onbekend nummer....mijn hart staat stil....politie, misty is gezien bij een boerderij, spelend met schapen(melding van Tala??)...als een halve gare daar naartoe geracet...weer te laat...terug langs het kanaal...ik richting huis, daan richting Dongen...weer telefoon...Daan belt, ik zie ze, kom hier want voor mij loopt ze weg. Zo gezegd, zo gedaan. Hond "gevangen" en meteen in de auto gezet. Ze is thuis gaan liggen en heeft daar practisch de hele dag gelegen. We konden wel janken dat we ze weer terug hadden.

Danzij de melding die gedaan was bij de politie hebben we haar terug. We hadden haar nooit zover gezocht. Ik denk dat dat van ons af ong. 10 km. is.

Wat me achteraf stoorde, is dat heel veel mensen haar hebben zien lopen en niet de moeite hebben genomen om daar een melding van te maken. Als ze dat gedaan hadden, konden we een beetje haar looprichting peilen en wisten we waar te zoeken. We hebben een hele tijd in het wilde weg gezocht en achteraf ook nog in de verkeerde wijk.

Maar goed, we hebben haar terug!
Afgelopen nacht heeft ze gewoon bij Laszlo in de kennel (met de deur dicht) geslapen en dat ging prima.

Mijke, wil je dit ook op Christa d'r site zetten??
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 16-11-2004, 22:49   #3
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Zal het zelf even doen.
Fijn dat ze terug is en heelhuids.Als het weer eens gebeurt ,eerst even de TamTam van internet inschakelen,die werkt erg snel.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 16-11-2004, 22:58   #4
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Quote:
Wat me achteraf stoorde, is dat heel veel mensen haar hebben zien lopen en niet de moeite hebben genomen om daar een melding van te maken. Als ze dat gedaan hadden, konden we een beetje haar looprichting peilen en wisten we waar te zoeken. We hebben een hele tijd in het wilde weg gezocht en achteraf ook nog in de verkeerde wijk.
Hebben wij ooit ook eens gehad toen we Stenka kwijt waren.'s Middags hoorde we pas dat hij 's ochtends om 10 uur al vlakbij het huis van de fokker was gesignaleerd door .Persoon dacht nog,he lijkt wel hond van Bertus en toen niet even aan de bel getrokken.'sMiddags om 4 uur kwam hij gelukkig alsnog uit zichzelf de boomgaard uit bij de fokker.
Vanaf die tijd weet ik dat een Wolfhond die ergens uit wil dat ook zal doen,wat er ook moet gebeuren.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 17-11-2004, 14:26   #5
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by laszlo
Ahumm ,

Dat was Misty.
Oeps wat een verhaal! Mens wat zal je in angst gezeten hebben
Maar hartstikke fijn dat ze heelhuids terug is!!

Om eerlijk te zijn dacht ik gelijk even aan jouw Misty toen ik het stukje op de site van Christa zag staan. Maar ik wist niet precies waar jij woonde en had ook geen tel. nr van je, vandaar dat ik het hier maar op de site zette!

De reden dat ik aan misty dacht is heel simpel het feit dat ik wist dat jij net een herplaatser in huis had. En mijn ervaring met herplaatsers is dat ze de eerste tijd graag even voor "ontsnappings kunstenaar" spelen!!
Een van die monsters hier , presteerde het om "gewoon" over 2.30m hoog hek met vertikale spijlen te klimmen!

Uiteindelijk hebben we er nog een stroomdraadje bovengehangen en ineens vond hij het klimwerk toen toch niet zo'n optie meer!

En dat mensen je pas na afloop vertellen waar ze je hond allemaal gezien hebben, ken ik helaas ook

Tenslotte nog een tip waar je misschien iets mee kunt, iedere keer als ik een herplaatser in huis heb meld ik dat ook voor de zekerheid ook even bij de contact persoon van Amivedi in onze woonplaats. (bij ons is dat een heel aardig mens)
Zodra zij dan door iemand gebeld wordt die een "wolf" heeft zien lopen, belt ze gelijk mij even
En dat heeft haar en mij al een heleboel werk bespaard, ze heeft mij zelfs wel eens gebeld voordat ik de hond miste!

Maar ik zal voor je duimen dat Misty niet weer een nieuwe ontsnappings poging doet!

Groetjes
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2004, 01:07   #6
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

inderdaad, we hebben vreselijk in angst gezeten. Vooral gezien het feit dat ze nog geen 24 uur hier was.
Laszlo ontsnapt ook wel eens, maar die blijft in de buurt en komt vanzelf weer terug naar het veldje voor de deur. Maar Misty kent heg noch steg hier.

Het ergste was de tijd tussen, dat we haar voor het laatst zagen en we de melding van de politie terug kregen. Een goede kilometer verder loopt een weg, waar iedereen heel hard rijdt. Dus je haalt de gekste dingen in je hoofd. De melding van de politie was voor ons een teken dat ze dus nog leefde. Op een gegeven moment konden we alletwee wel janken van de stress. En hoe ga je het uitleggen aan de mensen waar je ze 24 uur geleden opgehaald hebt."Ja sorry hoor, maar we hebben ze niet meer, want ze is ontsnapt." Dat gaat allemaal door je hoofd.

Maandagnacht hebben we ze bij Laszlo in het hok opgesloten. Ik heb boven uit het raam staan kijken naar haar pogingen om ook daar uit te komen. D'r overheen...nee gaat niet...dan eronderdoor...gaat ook niet...dan het slot maar open...ook mislukt..
Inwendig heb ik om die inventiviteit moeten lachen, maar pas toen ik zeker wist dat het haar niet ging lukken, ben ik naar bed gegaan.

Overigens gaat het tussen die twee ontzettend goed. Ik had niet verwacht dat dat al zo snel goed zou zitten. Ook tegenover ons en de kinderen gaat het goed. Alleen de tv vind ze nog doodeng. Ze loopt er met een grote boog omheen.
Maar verder, met één woord GEWELDIG!!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org