Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-02-2009, 23:27   #1
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default Knappe man :)

Vandaag weer naar de orientatie cursus geweest.. en ik heb toch zo een knappe man.
vandaag weer een beetje met de flybal bek mogen spelen.. en het was pas de 2e keer dat Barry er mee mocht spelen. En mijn mannetje ramde de plank in en ving de bal gewoon uit de lucht op ................. misschien zit zijn toekomst in de flybal , alleen jammer dat het een soort van team sport is.. daar moeten we nog even aan werken
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 23:39   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

IHIHIHIH heb je wel een Tjech dan ??
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 22-02-2009, 23:47   #3
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

nou euh.. het gaat ook nog niet op kommando hoor , misschien dat tegen die tijd de lol er wel vanaf is
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 23-02-2009, 00:05   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
nou euh.. het gaat ook nog niet op kommando hoor , misschien dat tegen die tijd de lol er wel vanaf is
Maar wel helemaal die Jonghe van je.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 23-02-2009, 00:32   #5
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

leuk, dat moet ik met onze monsters ook eens proberen

Apporteren doet Sky,
maar hij heeft zo een haast om zijn apportje voor mijn voeten te gooien om dan een brokje te krijgen,
dat ik er haast zelf achter aan moet rennen.

Misschien is Flybal echt wel iets voor hem ^^

En dat Teamwork, tja iets eetbaars doet toch wonderen bij Tsjechen hahahaha

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 23-02-2009, 08:23   #6
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

je bedoelt toch niet iets eetbaars in de vorm van een wolfje ?

in de toekomst een tsjechen flybal team ?

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
leuk, dat moet ik met onze monsters ook eens proberen

Apporteren doet Sky,
maar hij heeft zo een haast om zijn apportje voor mijn voeten te gooien om dan een brokje te krijgen,
dat ik er haast zelf achter aan moet rennen.

Misschien is Flybal echt wel iets voor hem ^^

En dat Teamwork, tja iets eetbaars doet toch wonderen bij Tsjechen hahahaha

Gr
Tatiana
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 15:28   #7
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik denk dat het ook wel wat voor Denzel is, flybal. Vervelende is dat het een teamsport is en ik bang ben dat ie het verschil niet ziet tussen een jackrussel en de bal . Dus teamsport met alleen GROTE honden gaat misschien wel.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 15:55   #8
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
misschien dat tegen die tijd de lol er wel vanaf is
Daar kan je op wachten, na 2 keer is meestal overal de lol van af.... Vooral als er weinig uitdaging inzit.

Mijn vorige hond (Zwitserse witte herder) was fanatiek met flyball. We hebben zelfs wedstrijden gedaan via de KC. Op een gegeven moment besloot hij zelf om er wat meer variatie in te brengen en ging de bal bij de tegenstander pikken
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 26-02-2009, 18:01   #9
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
je bedoelt toch niet iets eetbaars in de vorm van een wolfje ?
Nee, meer hun vraatzucht
Hier is afgelopen zondag weer eens onze winkel verbouwd door het team buldog-tsjech,
en sky heeft iets met lolly's
Inc heeft de brokken beet gehad, en zag een dag uit als een Micelin-doggie, dik en wit

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
in de toekomst een tsjechen flybal team ?
Lijkt me wal leuk, het is alleen inderdaad de vraag hoelang doggie er interesse in heeft,
totdat hij het hele veld op z'n kop zet

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 28-02-2009, 21:48   #10
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Vandaag weer naar de OC cursus geweest, en natuurlijk weer 1 hondje die hij nog niet eerder had gezien waar hij op afstand toch even tegen moest grommen..... op dit moment gaat het heel goed met alle bekende honden moet ik zeggen.

vandaag wat rondjes mogen volgen/wandelen a/d riem, en tussen de honden door moeten roepen voor het voorkomen.
en op het eind nog even leuk wat behendigheids sprongetjes. 4 hoogte sprongen met daarachter de tunnel. Barry netjes wachten (natuurlijk met klein beetje hulp van de juf) en ik achter hindernis 4 , waarna Barry netjes over de hindernissen ging en hop de tunnel ingestuurd kon worden , waarna barry ook nog gewoon zijn koekje kwam halen en niet ging neten bij de andere honden.....

Vanmiddag nog even (2 1/2 uur) in het bos geweest , en nog is meneer in huis aan het klieren (vuilnisbak omgooien, in katten happen etc), je zou toch denken dat een 'normale' hond wel eens moe zou zijn

gelukkig morgen nog een vrije dag om te niksen .. heeeerlijk
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 01-03-2009, 20:26   #11
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Vandaag ben ik een stukje wezen fietsen met mijn jonge spul Barry en Pulga. Fietsbandjes oppompen (want zo veel gebruik ik dat ding) en aanhaken zeg maar.

Gelukkig niet teveel andere honden tegen gekomen want Barry vind toch wel dat de wereld van hem is, en als Barry de andere hond nog niet had gezien dan vertelt Pulga dat wel even en staat Barry klaar om de andere hond te vertellen dat hij niet op dezelfde weg mag komen.

Al met al 12 km gefiets, met gemiddelde snelheid van ruim 10 km/uur (incl de pauze) eigenlijk hebben ze bijna de hele tijd rond de 12 km/uur gelopen.. nog even oefenen en dan kunnen ze mee doen met een UV examen. In de 5 minuutjes pauze na 8 km hebben ze even lekker liggen rollen in de natte bladeren, waarna de beentjes weer vlotter van de grond kwamen.

Helaas voor mijn oude man geen zin meer om naar het bos te gaan, ach ja morgen weer een dag.

oh ja en de voetjes zijn nog helemaal heel.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2009, 09:46   #12
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Gelukkig niet teveel andere honden tegen gekomen want Barry vind toch wel dat de wereld van hem is, en als Barry de andere hond nog niet had gezien dan vertelt Pulga dat wel even en staat Barry klaar om de andere hond te vertellen dat hij niet op dezelfde weg mag komen.
Voor als het geval zich eens voordoet en jij met fietsie achter hem aan vliegt omdat hij even daden op de woorden wil laten volgen,
hoop ik natuurlijk dat je iemand meeneemt om van dat ogenblik even een paar foto's te maken.

Je weet het toch hier geniet iedereen van actiefoto's

Fijn dat hun voetzooltjes het goed doorstaan hebben,
en ik druk je nu alvast de duimen voor een UV proef

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 23:41   #13
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Vandaag weer OC cursus.. ik moet zeggen dat ik nog ga denken dat Barry een cariere ambieert in de behendigheid.

vandaag sprong , tunnel in halve cirkel en weer sprong.. helemaal perfect links er rechts.

2 sprongen vooruit met daarachter de slurf (nog wel open gehouden) , maar ook weer als een speer.

en de wip gedaan.. ook hier als een razende roelant aantrekken op de wip, over de wip en koekje in ontvangst nemen op het raakvlak.

Misschien moet ik dan toch maar mijn best gaan doen om de volgende cursus in te schrijven voor de behendigheid
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org