Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2012, 13:27   #81
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ik ben bang dat als je de fokker alleen de kostprijs voor een pup laat berekenen. Dus er zelf niets aan overhoudt, je een behoorlijk bedrag kan neertellen voor een pup uit een nest van 2. Ik zeg goed idee. .
Het is natuurlijk heel zwart-wit...maar eigenlijk dus idd een goed idee

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Dan is het verhaal van de herplaatsers heel simpel. Een fokker is GEEN helderziende. Wat ik proef uit de meeste meningen hier moet de fokker dat wel zijn.
Ik ben blij met fokkers die een nieuwe puppykoper bombarderen met horrorverhalen over de Tsjech en meerdere keren laten langskomen etc voor een interview. Vragen om foto's van de huisvesting en er ook zelf eens langsgaan.
Je kunt een stelletje hebben dan heel gelukkig oogt op alle momenten dat je ze ziet. Heel stabiel gezin. Maar 6 maanden na het kopen van de pup gaan ze ineens scheiden. Kan een fokker niet zien aankomen, sterker nog, sommige vrienden en familieleden hebben het misschien niet eens zien aankomen.
Hup pup weer terug bij de fokker voor herplaatsing. Wie zijn schuld?
Fokker natuurlijk!.
Nee...de kopers; dat ze er geen rekening meehouden dat zoiets kan gebeuren en dat je dan met een levend wezen te maken hebt en dan toch ondanks scheiding, de zorg blijft houden over dit dier! En dat je het dier dus niet terugschuift naar de fokker!

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
@ Patty,
Wij hadden met zijn tweeen ook totaal geen idee en ervaring met Tsjechies. Hebben we nog goed gedaan zo met die malle doggies van ons. Ik ben ontzettend trots op de hond die Denzel is geworden. Jij kan het zelfde zeggen over Jourdy .

Met andere woorden: Ook mensen zonder ervaring kunnen prima tsjechen eigenaren zijn. Iedereen is ooit begonnen zonder ervaring..
Ik doel niet perse op ervaring met een TW. Als je er vervolgens achter komt dat je toch te weinig ervaring/kennis hebt...dan doe je er vervolgens alles aan, om wel met je hond te kunnen leven. Of dat nu een TW is of ander ras. Dat is toch wat wij gedaan hebben? En daarom gaat het goed met onze 'mormels'.

Groet,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 14:47   #82
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
De perfecte fokker bestaat mijnsinziens niet.

Weet je wat in mijn ogen een goede fokker is?….

- Een eerlijk persoon met een eigen mening en eentje die goede "eerlijke" info geeft over het ras, de afkomst van zijn of haar honden en natuurlijk de ouderdieren van de pups.
- Een persoon die zijn of haar eigen goede en minder goede eigenschapen weet te benoemen, ze erkent en er ook iets mee doet.
- Iemand die zich interesseert in zijn of haar dieren, ze liefde geeft en bereid is om af en toe wat dingen bij te leren over nieuwe inzichten (op het gebied van gezondheid en gedrag/opvoeding)
- Iemand die zich interesseert in waar zijn of haar pups terecht komen, (interview van de toekomstig eigenaar) en ook nee durft te verkopen.
- Die zijn honden gewoon goede hondse huisvesting geeft. (hoeft helemaal niet fancy te zijn maar gewoon goed)
- Waar de honden een gezonde, vrolijke indruk maken.
- Die de honden test op de meest voorkomende ziektes en/of afwijkingen en de hond na 6 a 7 weken volledig ge-ent en ontwormt meegeeft.
- Die de pups tot ze weggaan met 6/7 weken een goede basis geeft m.b.t. indrukken) zodat ik daar als baasje op verder kan borduren.

En dan mag die persoon er ook best nog een zakcentje aan overhouden voor de effort.

Denk dat bovenstaande allemaal geen gekke dingen zijn, ik verwacht van mijn fokker dat hij/zij een beetje "common sense" heeft.
En dan zouden er als heel wat problemen met doggies voorkomen kunnen worden en hoeft er wat mij betreft helemaal niet gereld te worden.

En een fout maken is menselijk, dus ook fokker kan dat wel eens overkomen.
Mooi verwoord Barry!
100% mee eens!
Scheelt mij weer een hoop typen
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 15:53   #83
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Na zo eens over allerlei antwoorden nagedacht te hebben...denk ik dat de zin van Barry ' En een fout maken is menselijk, dus ook fokker kan dat wel eens overkomen.' nog het meest toepasselijk vind. Want ja, idd bv. een studie in hondengedrag of iets dergelijks geeft ook geen garanties.
Je kan idd niet een fokker alles aanrekenen (het is idd wel heel zwart-wit hoe ik het bracht.), maar als hij zich aan de rest van de opsomming van Barry houdt, kan er toch veel voorkomen worden. Dan zou in mijn ogen een fokker zijn EIGEN honden in ieder geval niet keer op keer herplaatsen en dan hoef je idd, zoals Barry schrijft, niet te 'rellen'.

Omdat je het over levende wezens hebt, vind ik niet dat je er winst op zou moeten maken...daar blijf ik toch bij

Misschien kan ook eens dat gehakketak op die kerel (Barry) afgelopen zijn...zo'n stomme dingen schrijft ie dus niet

Verder ga ik het er nu echt bij laten (niet te hard juichen nu he ).

Groet,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 17:46   #84
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Smokey View Post
Mooi verwoord Barry!
100% mee eens!
Scheelt mij weer een hoop typen
Haha.. luilak!
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 20:37   #85
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post


Ik doel niet perse op ervaring met een TW. Als je er vervolgens achter komt dat je toch te weinig ervaring/kennis hebt...dan doe je er vervolgens alles aan, om wel met je hond te kunnen leven. Of dat nu een TW is of ander ras. Dat is toch wat wij gedaan hebben? En daarom gaat het goed met onze 'mormels'.

Groet,
Patty
Yup dat bedoel ik. Met gezond verstand kom je een heel eind. Vragen, vragen, vragen. Uitvoeren. En voila: 2 super doggies.
Het gaat super goed met onze mormels .
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 20:42   #86
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Verder ga ik het er nu echt bij laten (niet te hard juichen nu he ).

Groet,
Patty
nah waarom nou? We zijn hier nou net zo produktief bezig .
Gewoon doorgaan. Komen hier goeie dingen los.
Enneh btw dat het de fokkers schuld is bij het niet zien van een bv ophande zijnde scheiding was natuurlijk sarcastisch he. Maar volgends mij had je 'em al begrepen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 20:45   #87
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Ff off topic


Mijn schoonzusje werkt bij Bijzondere Jeugdzorg, en ja het klopt helemaal wat je zegt.
Zeker dat steriliseren zou een mooie optie zijn voor sommige vrouwen.

Ik denk nu spontaan aan een vrouw die nu al 7 kinderen op deze wereld heeft gezet waarvan er geen een bij haar leeft, en waar bij ze de laatse baby hebben weggehaald toen deze net 2 maanden was om het jongetje te beschermen.
En inderdaad, het fokt maar door en dat mag allemaal

Gr
Tatiana
Tatti we liggen helemaal op 1 lijn. En zo offtopic is dit niet hoor. Het is een hele goeie vergelijking met het hondenwereldje. Zijnde de fokker als bovenstaande ouders.
Ik wil mij erg graag opgeven als pleegouder. Helaas als 1 ouder gezin is dat erg moeilijk. Terwijl ik hier een rustig en stabiel thuis kan bieden. Jammer.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 21:10   #88
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Haha.. luilak!
Yep
Makkelijker geworden

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ik wil mij erg graag opgeven als pleegouder. Helaas als 1 ouder gezin is dat erg moeilijk. Terwijl ik hier een rustig en stabiel thuis kan bieden. Jammer.
Kim,heb hier nog 3 jongens in de aanbieding,is dat wat voor je?
1 van 25,1 van 21 en de jongste is 16.
Ze zijn zindelijk,ruimen zelf hun kamer op,karakters zijn al gevormd,dus je weet wat je in huis haalt
Ze zijn niet bang voor honden of katten,zijn zelfs Tsjechen gewend en wandelen met ze
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 21:21   #89
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Smokey View Post
Yep
Makkelijker geworden



Kim,heb hier nog 3 jongens in de aanbieding,is dat wat voor je?
1 van 25,1 van 21 en de jongste is 16.
Ze zijn zindelijk,ruimen zelf hun kamer op,karakters zijn al gevormd,dus je weet wat je in huis haalt
Ze zijn niet bang voor honden of katten,zijn zelfs Tsjechen gewend en wandelen met ze
hahahaha hebben ze het zo slecht bij je?
Hoef ik dus helemaal niks aan te doen? Damn waar zit de uitdaging?
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 22:34   #90
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
hahahaha hebben ze het zo slecht bij je?
Hoef ik dus helemaal niks aan te doen? Damn waar zit de uitdaging?
Och ze willen juist niet weg gaan,de oudste staat ingeschreven voor een huis maar hij gaat maar niet
Ps:denk dat ik toch stiekum traantjes laat als ze ooit op hun eigen gaan.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 20:15   #91
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Smokey View Post
Och ze willen juist niet weg gaan,de oudste staat ingeschreven voor een huis maar hij gaat maar niet
Ps:denk dat ik toch stiekum traantjes laat als ze ooit op hun eigen gaan.
idd, geniet er nog maar even van
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-06-2012, 08:03   #92
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Nu de zomer eraan komt (hopelijk),
zullen er nog wel wat mensen zijn die lekker in het zonnetje gaan zitten met een boek.

Onlangs heb ik deze gelezen


Het is een eenvoudige detective maar het thema waar dit topic over gaat komt ruim aan bod.
Het toont zeker mensen die er geen idee van hebben hoe sommige fokkers werken dat niet altijd alles rozengeur en manenschijn is.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 01-07-2012, 01:26   #93
leroy & Aro
Junior Member
 
leroy & Aro's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Bergschenhoek
Posts: 36
Send a message via MSN to leroy & Aro
Default

Wauw!
__________________
De Wolf Ruilt Wel Van Baard, Maar Niet van Aard...!!
.....................................................
leroy & Aro jest offline   Reply With Quote
Old 01-07-2012, 11:16   #94
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Korte beschrijving van dat boek bij bol.com:

"Voor Mirjam Zomer is het tijd voor een nieuw begin. Een carrière als beroepsfotograaf, misschien een nieuwe liefde maar bovenal, een beste vriend. Ze besluit een puppy te nemen bij een gerenommeerde hondenfokkerij, de Golden Gate Farm.

Al snel droomt Mirjam van lange wandelingen met haar hond. Maar op de Golden Gate Farm lijkt niet alles wat het is. Is het Mirjams verbeelding, of is er daadwerkelijk iets goed mis op de fokkerij? Samen met haar nieuwe vriendin Minette gaat Mirjam op onderzoek uit. Hun zoektocht levert alleen maar meer vragen op. De droom van een nieuw leven, samen met een hond, lijkt voor Mirjam steeds verder weg.

Hond te koop neemt de lezer mee in de duistere wereld van de illegale hondenhandel. Een nog altijd actuele wereld, waar geldbejag boven dierenwelzijn gaat. Met Mirjam Zomer creeërt schrijfster Marian Werkman een sympathieke heldin die, samen met een keur aan interessante bijpersonages, strijdt tegen malafide hondenfokkers. Zelfs als het haar eigen leven in gevaar brengt..."
Wilko jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org