Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-02-2008, 11:36   #1
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default verhaaltje over de kaakkracht van een TsW

Hallo allemaal,

Door drukte (opstarten van eigen winkel) en onderstaand verhaal ben ik na lange tijd weer aanwezig op het forum, en ook van plan om weer actief te zijn

Ik wil jullie een verhaaltje vertellen over de kaakkracht van de TsW (uit eigen ondervinding)

Vorig jaar (augustus) had ik een weekje vakantie genomen. Ik ging met Timber een paar dagen naar mijn vader toe die op de camping in Winterswijk stond. Timber kan daar nl heerlijk rennen in de bossen en zwemmen in het meer. Dit kon hij wel gebruiken na alle vervelende dingen die hij de afgelopen tijd heeft moeten mee maken (o.a diagnose EPI)
Hij had het dan ook erg naar zijn zin. Hij begon weer te spelen, ging spontaan naar alle mensen toe om ze gedag te zeggen en het patsen naar andere honden was te verwaarlozen.

Wij hadden heerlijk in het bos gewandeld en gingen aan het water zitten bij mijn vader, oom en tante. Mijn oom wilde gaan zwemmen samen met Timber. Timber zo eigenwijs als dat hij groot is (voor de mensen die hem niet kennen, hij is groot, dus kun je nagaan hoe eigenwijs) wilde alleen met mij zwemmen. Dus daar ging ik in mijn kleding het water in.....Na het zwemmen zaten wij heerlijk aan de waterkant te genieten van het zonnetje.

Mijn vader ging wat te drinken halen en voor Timber een kluif. Hier sloeg het "noodlot" toe Hij lag heerlijk te kluiven en stomme ik wilde een stukje van zijn kluif pakken voor het ander hondje dat zo zielig lag te kijken.......

Normaal kijk ik altijd wat ik doe en is het geen enkel probleem om aan/bij/uit zijn bek wat te pakken. Nu door vermoeidheid en vakantie stemming zit ik aan die kluif en kijk niet wat ik doe was te druk aan het kletsen. Timber ligt met zijn kop de andere kant uit kluift heerlijk door en "PATS" mijn vingertopje tussen zijn kiezen Nee, geen au want dat voelde ik al niet meer. Wel haalde ik mijn hand terug.......Vingertopje er voor 3/4 kwart eraf.........Mijn vinger leek voor hem wel een kroepoekje zou makkelijk ging die eraf.

Uiteindelijk met na 3x gezegd te hebben dat ik naar het ziekenhuis moest omdat mijn vingertopje eraf was drong dit tot mijn vader en oom door.
Ik met Timber naar de auto toe, hand omhoog in handdoek........ Hij heeft nog nooit zo mooi gevolgd Hij voelde dat er wat aan de hand was en hield mij steeds in de gaten. Hij werd zelfs door 2 maltezers aangevallen, maar daar had hij geen oog voor.

Timber in de auto en naar het ziekenhuis (gelukkig 10 min verderop). Uiteindelijk na foto's maken e.d heeft de plastisch chirurg mijn vingertopje er weer opgezet met 2 pinnen van ongeveer 3cm en in het gips

De hele camping was in rep en roer.......was ik niet bang geworden voor mijn eigen hond......tja lijkt toch wel op n wolf en wat ging ik nu doen.....
Ik ben erg boos geworden op deze mensen en heb Timber met "hand en tand" verdedigd! Hij was gewoon aan het kluiven. Hij had het niet eens door. Hij heeft niet uitgehaald naar mij of gegromd dus dit was mijn eigen stomme schuld en niet de zijne!!!

Uiteindelijk heb ik 6 weken in het gips met pennen rondgelopen en nog de nodige tijd bij de fysio gelopen voor revalidatie. Het gaat nu goed, beetje zielige vingertop, maar hij zit er nog aan en ik kan hem ook weer gebruiken. Al met al heel veel geluk gehad.
Moet zeggen dat ik er wel van geleerd heb hoor. Voortaan kijk ik goed als ik iets doe bij zijn gebit en Timber die heeft nergens geen last van gehad.

Dit laat weer zien hoe groot de kaakkracht van een TsW is en je moet er toch niet aan denken wat er kan gebeuren als die echt boos worden?

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 15:17   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

WELCOME BACK
Ik benblij voor je, dat ze het alle 10 weer doen!!!
Heb je der nooit eerder, bij stil gestaan,als ze zulke botten
kunnen door knagen.
Dat jou vingertopje, PEANUTS is.

Groette Martine.
O,en heel veel succes met je winkel
loco jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 15:35   #3
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Oeps,gelukkkig dan nog goed gekomen. Het was gewoon een ongelukje en gelukkig begreep je dat het niet de hond zijn schuls was. Veel mensen beseffen niet de kracht en mogelijkheden van het "goede"gebit. Meestal zegt men hij bijt of heeft een hond gebeten maar bij een gat in het oor was het zeker geen beet, het was niet echt bedoelt te verwonden. Want als ze willen dan zie het er wel anders uit, dat heb jij nu ervaren. Als ik hier een wolf gewoon een kalf zie weg kouwen, dan hoef ik geen botten op te ruimen. Zegt genoeg. Maar ook een wolfhond kan er wat van. Hieruit blijkt dat wat ze kunnen ze nooit gebruiken tegen ons. Dat spreekt toch weer voor onze trouwe viervoeters. Jouw vinger zat even op de verkeerde plaats. Mooi dat je hond zelfs berouw toonde. Zijn toch goedzakken.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 14-02-2008, 23:55   #4
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

AU... ik denk dat dat uiteindelijk wel pijn zal hebben gedaan!!!
Je hebt het in ieder geval overleeft!

Ik heb iets dergelijks alleen dan minder erg gehad... lekker zo'n stukje vakenshuid... zat ook alleen mijn vinger tussen... hup gaatje erin maar gelukkig geen topje eraf
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2008, 00:47   #5
Mika
Junior Member
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 50
Default

Sjee, wat een verhaal zeg.
Gelukkig is het al met al met een sisser afgelopen.
__________________
Mika jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2008, 01:40   #6
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Lekker verhaal zo net voor het slapen gaan, maar gelukkig doet de vinger het nog!
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 15-02-2008, 12:36   #7
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Heb je der nooit eerder, bij stil gestaan,als ze zulke botten
kunnen door knagen.

Dat jou vingertopje, PEANUTS is.

Ja, ik had er wel bij stil gestaan, maar niet zo zoals nu. Moet zeggen dat het toch heel anders word als zoiets je overkomt dan ga je nadenken zullen we maar zeggen

AU... ik denk dat dat uiteindelijk wel pijn zal hebben gedaan!!!

Natuurlijk heeft het uiteindelijk wel pijn gedaan, maar dat was nadat de pinnen erin gezet waren , maar mag uiteindelijk niet klagen. Is toch weer goed gekomen. Denk dat het gaatje in je vinger op dat moment pijnlijker was.

Natuurlijk is het Timber zijn schuld niet. Ik lette niet op dus dan ga ik hem er ook niet voor op zijn kop geven. Is voor mij simpel. Dit heb ik ook aan de mensen verteld op de camping die er anders over dachten.
Hij is gewoon super lief en daar is niets aan veranderd door dit voorval.
Zet je alleen aan 't nadenken.

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2008, 10:29   #8
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hieronder een fimpje over over verschillende aanvalsstijlen van verschillende rassen en de kaakkracht van de wolf:
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org