Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-02-2008, 22:12   #1
Nikita4ever
Junior Member
 
Nikita4ever's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Almere
Posts: 3
Default Onzettende lieve SWH teef van 6 jaar oud zoekt nieuw thuis

Met heel veel pijn in mijn hart denk ik erover om een ander huis te zoeken voor mijn ontzettende lieve SWH teef. Ik heb haar al van pup af aan, maar sinds wij een zoontje hebben gekregen 5 maanden geleden merk ik dat ze niet meer happy is bij ons.

Wij hebben geprobeerd om de overgang naar het leven met een kindje zo goed mogelijk te begeleiden en haar nog steeds veel aandacht te geven en de kleine niet voor te trekken (bijv. als we visite kregen door de visite eerst de honden een koekje en een knuffel te laten geven en dan pas aandacht te geven aan de kleine), maar sinds ik weer aan het werk ben gaat het continue mis. Bij mijn vorige baan op kantoor mocht ik ze meenemen, maar dat kan nu niet meer dus moet ik ze 3 dagen per week thuis laten. Ze worden wel tussen de middag goed uitgelaten door mijn schoonvader en krijgt dan een Kong of botje om haar bezig te houden, maar het is blijkbaar niet genoeg voor haar want iedere keer 's middags ('s ochtends gaat goed) gaat ze op slooppad, ze trekt van alles van de aanrecht en vorige week heeft ze zelfs een hele pot flesvoeding (poeder) opgegeten en ook de speentjes, flessen en rijstebloem moest het ontgelden. De weken daarvoor was het een zak brood, een doos koeken, speeltjes en het kussens waar ze altijd op liggen. Ze geeft duidelijk aan dat ze niet happy is.

Nu "sluiten" we ze op in de gang als we weggaan, maar dat vind ik niet eerlijk en geen diervriendelijke oplossing. Mijn andere hond heeft er geen moeite mee maar dat is ook al een ouwe lobbes van bijna 10. Dagopvang wordt ook niets want dan zit ze de hele dag in een kennel en mag ze er een paar keer per dag 10 minuten uit, dat vind ik ook niets.
Nikita zit in de bloei van haar leven en ik wil dat ze gelukkig is, en als wij dat haar niet kunnen bieden dan zoek ik liever iemand die dat wel kan.

Ze is een fantastische hond, ontzettend lief en knuffelig, niet terughoudend naar vreemden (soms als het een grote man is met een zware stem, maar meestal gaat het goed), luistert super (ze kent termen als "op de stoep" of "rechts", "wachten") daardoor loopt ze ook altijd los, ze ging vaak mee met mijn paard het bos in en dan moest ik ze op commando kunnen laten wachten voor we ergens over moesten steken. Ze is heel sociaal naar andere honden. Ze houdt niet van autorijden maar omdat het bos hier niet vlakbij is gaan we dagelijks een kwartiertje met de auto, dat gaat goed, alleen bij langere ritten wordt ze misselijk.

Wat ik zoek voor haar is iemand die in ieder geval 1 of meerdere SWH's heeft en weet wat het inhoudt om een SWH te hebben. Iemand die voldoende tijd en ruimte voor haar heeft en haar niet bij afwezigheid in een kennel stopt, iemand die ervan houdt om naar het bos of strand te gaan en wat ziet in deze ontzettende lieve hond.

Ik vraag geen geld voor haar, want ik wil alleen maar dat ze een goed thuis krijgt waar ze gelukkig wordt. Mocht er iemand zijn met wie het klikt dan zal er uiteraard een wenningsperiode aan vast zitten.

Haar officiele stamboeknaam is Bessie Nikita Yoza di Canelupi, ze is geboren op 10 november 2001 en haar vader is Ymir Yoyou de Louba-Tar en haar moeder is Amber-Aimee von der Göttinger Breede.

Mocht je iemand weten die wellicht geïnteresseerd is in haar, laat die dan een mailtje sturen met wat meer informatie over hem/haar. Liefst per mail omdat ik er nogal emotioneel onder ben.

Foto's zijn per mail op te vragen.

Groetjes van Ingrid
Nikita4ever jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2008, 23:40   #2
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Ingrid,

Succes met de zoektocht!
Als ik wat weet 'stuur' ik de mensen door naar jouw.

Groetjes,
Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 06-02-2008, 10:16   #3
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Zal het ook even op clubs zetten,daar zitten toch weer andere mensen .
En ja Cane lupi zal idd lieve hond zijn,dat zijn ze volgens mij allemaal.
Het is ook nogal verandering als ik dat zo lees.Hoop dat ze goed tehuis vind.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 06-02-2008, 22:15   #4
Nikita4ever
Junior Member
 
Nikita4ever's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Almere
Posts: 3
Default

Bedankt! Ze gaat ook niet eerder weg dan dat ik er 100% van overtuigd ben dat ze het bij die nieuwe eigenaren beter heeft dan bij ons.

Ik ga zaterdag met iemand wandelen van het Wolfhonden-forum, die al een jonge Saarloos heeft, ik hoop dat dat klikt!

Groetjes Ingrid
Nikita4ever jest offline   Reply With Quote
Old 07-02-2008, 01:29   #5
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Misschien kan je haar alvast castreren? Dan is het makkelijker om haar bij een reu te plaatsen,wat toch het eenvoudigste is.
Merk het hier in huis,dat ondanks het leeftijdsverschil van 6 jaar,je toch behoorlijke strijd kan krijgen tussen 2 teven en niet iedere eigenaar kan dat even goed opvangen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 07-02-2008, 09:26   #6
Nikita4ever
Junior Member
 
Nikita4ever's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Almere
Posts: 3
Default Nikita

Hoi hoi,

Ze is al gecastreerd (gesterriliseerd, weet niet precies hoe je het noemt), dus dat is zowiezo geen probleem.

Groetjes Ingrid
Nikita4ever jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org