Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-11-2005, 15:55   #1
newflames
Junior Member
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2
Default SOS Tijdelijke opvang gezocht - Buck

Hallo, iedereen

De mensen onder jullie die nu en dan eens op de franstalige site piepen hebben misschien al gemerkt dat Yasmina en ik dringend op zoek zijn naar een tijdelijk verblijf voor Buck de newflame; Buck heeft ondertussen een nieuwe eigenaar gevonden maar die moet wel vanuit Frankrijk komen....
Ondertussen is Buck met een dwangbevel uit Laken ontzet.
Mijn vriendin kan Buck dus niet meer bij haar houden en ik zit op een appartement waar honden verboden zijn; Buck is ontzet omdat hij enkele weken geleden een klein hondje heeft gebeten, het hondje is later jammerlijk gestorven aan zijn verwondingen;;; Buck zou een tijdelijk verblijf van max 2 weken moeten vinden bij iemand die dit ras echt kent!!! Wie kan ons DRINGEND verderhelpen,,??
newflames jest offline   Reply With Quote
Old 16-11-2005, 20:10   #2
Frieda
Junior Member
 
Frieda's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Location: Schoten
Posts: 24
Default

Kan Vandamme hem niet tijdelijk in pensioen nemen? Die mensen hebben toch wolfgerichte kennels en ervaring, dat kost dan natuurlijk wel wat maar dat zal sowieso niet te vermijden zijn. Als pensioenganger zal Vandamme hem volgens mij niet afwijzen, ik persoonlijk vind het toffe mensen en denk wel, als u hem alles uitlegt dat hij uw noodsituatie wel verstaat, ik denk dat het wel zal lukken.
succes Frieda
Frieda jest offline   Reply With Quote
Old 16-11-2005, 20:32   #3
newflames
Junior Member
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2
Default

Beste Frieda,bedankt voor je reactie

Mijn vriendin heeft de situatie proberen uit te leggen en de vrouw van mijnheer Vandamme heeft de hoorn gewoon neergelegd zonder ons enig advies of hulp te bieden;.......
newflames jest offline   Reply With Quote
Old 16-11-2005, 21:47   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Steven,

Het is heel jammer als een fokker zo reageert. Ik ken eerlijk gezegd maar weinig fokkers die niet bereid zijn om mee te denken, als het gaat om een van hun eigen fokproducten.

Vaak nemen fokkers ook zelf zo'n hond even tijdelijk op in een noodgeval (ik heb vd week zelf nog een hond uit het buitenland gopehaald)
Maar... niet alle fokkers hebben zelf ruimte, mogelijkheden of kennels om zo'n hond dan ook zelf op te vangen. Maar vaak wordt er dan wel samen met de eigenaar aan een of andere oplossing gewerkt!

Zoals je weet heeft Patrick beide honden al aangemeld als herplaatsers en hebben verschillende mensen in diverse landen nagevraagd of iemand een opvangmogelijkheid heeft. Helaas had niemand op dit ruimte en mogelijkheden hiervoor

Wellicht is het in het geval van Buck nog het beste als je ter overbrugging een wolfhondbestendig pension zoekt.
Enerzijds omdat je zelf al aangeeft dat het een tijdelijke situatie is, en anderzijds dat Buck een hond is die je niet samen met een andere hond in huis kunt houden.

Een aantal wat grotere fokkers hier op de site heeft ook pension faciliteiten, wellicht kun je hen ook persoonlijk benaderen.

En misschien hebben meer lezers hier nog suggesties voor wolfhondbestendige pensions.

Groeten, sterkte en succes!

Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 19-11-2005, 01:25   #5
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Beste mensen,

Omdat ik nog 4 weken moet wachten op een hond van Koos en Letty, en er dus nog geen heb, kan ik prima 2 weken op Buck passen. Mijn kennel is af. Kan ik gelijk testen of ie wolfhondproof is . Het enige dat ik nog moet hebben is een hondenhok.
Misschien ben ik een oplossing.
Ik woon in Veghel op een boerderij.

Met vriendelijke groeten,

Kim Kobesen.
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 19-11-2005, 14:43   #6
sonjawolfi
Junior Member
 
sonjawolfi's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Reinlandpfalz
Posts: 176
Default

Hallo

Ich schreibe auf deutsch da ich kein hollandisch schreiben kann.
Buck ist bei mir vorrübergehend zu Hause .Es geht ihm gut und hat sich in der kurzen Zeit sehr gut eingelebt .Er kann so lange bleiben bis er zu seinem Neuen Besitzer kommt.
Gruss Sonja
sonjawolfi jest offline   Reply With Quote
Old 19-11-2005, 17:42   #7
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hallo,

Bedankt Sonja, dat je een reactie schreef. En geen probleem hoor dat het in het duits is, we begrijpen het wel!

Wat hartsikke fijn dat er zo'n goede een oplossing gevonden is bij iemand met wolfhonden ervaring!!

Laten we hopen dat er voor hem ook snel een definitieve eigenaar gevonden wordt.

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 19-11-2005, 18:35   #8
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Super!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 19-11-2005, 21:41   #9
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hallo Sonja,

Ik schrijf maar gewoon in het Nederlands, want wellicht wil je man het voor je vertalen.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe Buck zich in zijn nieuwe omgeving naar andere honden gedraagt.

Hoe reageert hij naar jouw GsD teef en Nessy? En hoe is hij bij jou thuis naar Farouk?

Omdat honden in een andere omgeving met een andere begeleider zich soms heel anders gaan gedragen, lijkt het mij heel interessant als je daar wat over vertellen wilt!

Groetjes Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 20-11-2005, 10:31   #10
sonjawolfi
Junior Member
 
sonjawolfi's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Reinlandpfalz
Posts: 176
Default

Hallo Mijke.
Ich halte Buck zusammen mit Cheyenne und Farouk ,die sind die ganze Zeit am Spielen oder liegen auf dem Sofa zu schlafen.


Nur mit unserem Border Colli Teddy ( der sich für einen echten Wolfshund hält) muss ich aufpassen. Das geht aber eher von Teddy aus,der sich nicht unterwerfen will.

Buck hat einen neuen Besitzer in Frankreich gefunden mit zwei Hündinnen und viel Auslauf.
Sonja
sonjawolfi jest offline   Reply With Quote
Old 20-11-2005, 21:31   #11
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

De foto's die ik van Sonja ontving heb ik er even ter verduidelijking bijgeplaatst!

Het is hartstikke fijn dat Buck zich weer als een gewone TsW gedraagt, nu hij geen pack meer kan vormen met zijn broer.
En super dat Sonja hem wilde en kon opvangen! .
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 07-03-2006, 21:33   #12
LALLEMAND
Junior Member
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 20
Default DRINGEND -Buck de New Flame

Beste allemaal,

Met droefnis heb ik net op de franse site gelezen dat de nieuwe eigenaar van Buck door omstandigheden hem niet meer verder kan herbergen...

Is er iemand die ergens voor een oplossing kan zorgen???

Tot gauw,

Steven
LALLEMAND jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org