Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2007, 17:08   #61
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Meisel View Post
Juist!!... maar dat is hun!!! verantwoordelijkheid, niet die van jou, niet die van mij, en niet die van iemand anders.
En zo gauw als ik merk dat het ergens binnen de kennel niet gaat zo als het zou moeten, dan spreek ik ze er ook zeer zeker op aan [zoals ze zelf ook wel gemerkt hebben]
Maar om hun kennel als broodfokkerij te verslijten en te doen alsof de honden niet verzorgd worden is te belachelijk voor woorden.
De opoffering die die mensen maken voor hun honden, daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Zelfs voor een aangereden kat die niet van hun was geven ze even 600 euro uit om hem er weer bovenop te krijgen....
Hoeveel mensen zouden dit doen???
Ja verbeterings punten zijn er echt wel, en daar wordt hard aangewerkt!!
Maar die constante stroom van kritiek op ze is naar mijn mening niet terecht, en de manier waarmee ze er mee omgaan vind ik bewonderingswaardig, want als mijn levenswerk door een paar figuren afgefakkeld zou worden, zou ik persoonlijk anders reageren.
Tja Richard; ik kan alleen maar vanuit mijn eigen ervaringen en observaties schrijven/spreken en vandaar uit kritiek uiten en niet vanuit verhalen van anderen.
Het zeker hun verantwoordelijkheid, maar daar mag een ieder zijn vraagtekens bij plaatsen, als hij/zij dat wilt. Of ze er wat mee doen, dat is ook hun verantwoordelijkheid.
In dit geval gaat het om honden, levende wezens; echter welk onderwerp ook; je zult altijd mensen hebben met verschillende visies. Ik deel niet langer die van hun en gedeeltelijk dus ook niet die van jou.
Om me dan zielig te noemen? Ach...als je je daar beter door voelt.
Om mensen dan een misselijk makend stelletje te noemen...tja...

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline  
Old 30-12-2007, 18:36   #62
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Tja...helaas ben ik ook een mens...en mensen maken fouten.
Fijn dat je dat ook even meldt!

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Om nu te lezen, dat iemand al 5 jaar daar rondloopt en het dus ook prima vind zo? Om kritiek te lezen van iemand, die zelf halverwege een cursus ophoudt en dan schrijft dat haar hond verkloot is?
Ik heb de laatste 2 lessen niet meegemaakt en ben dus niet halverwege de curcus gestopt. Ik was het niet eens met de methode die gehanteerd werd om mijn hond dingen bij te leren. De druk die op de baas en hond werden gelegd waren absurd hoog.
En dat jij bij IEDERE les stond te janken als een klein kind omdat het niet ging met Jourdy, daar meldt je niks over??

Nogmaals, iedere hond is een individu! Mijn hond en ook ik voelden ons in deze training (dat eigenlijk een soort experiment was) waarin GG1 GG2 en GG3 oefeningen in 10 lessen werden gepropt, niet prettig!
Waren er een aantal aanpassingen gedaan, zoals theorie vooraf en niet tijdens de les, of bijv. je hond mogen belonen als ie iets goed had gedaan enz. was ik waarschijnlijk doorgegaan. Mits er een aantal dingen uit de training gehaald waren, waar mijn 9 mnd oude hond nog niet aan toe was!

Toch waren er ook goede kanten aan de trainingen! Ik heb geleerd naar de lichaamstaal van Denzel te kijken en het ook daadwerkelijk te begrijpen. Waardoor ik en mijn hond een betere band kregen. Ik heb geleerd dat als ik mijn hond negeer, dat dat qua dominantie (ik als alfa) goed is voor mijn relatie met mijn hond.
Dus dat heb ik van de hele training opgestoken. En dat was wel degelijk een positieve zaak!

Nu train ik bij Letty, en wat ik in 10 lessen 2 jaar geleden bij Denzel er niet heb in weten te krijgen, heb ik in deze training binnen 10 minuten aan kunnen leren! Dit met een positieve en enthousiaste manier van mijn hond benaderen.
Deze manier van trainen is voor mijn hond de prettigste manier. Voor jou hond is dat misschien de andere manier.

En naar mijn mening mag dit topic wel gesloten worden. Want er is weinig toegevoegde waarde meer.

En ik ga nu lekker op de bank zitten met mijn vriend en onze mannen en wij gaan d'r een gezellig avondje van maken. En dat wens ik verder iedereen ook toe.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-12-2007, 18:44   #63
Meisel
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 64
Default

Quote:
Originally Posted by azazel View Post
Hoi Richard,

Zou je even willen vertellen wie je met het boverstaande bedoeld?

Ik probeerde namelijk in mijn eerste bijdrage in dit topic met goede bedoelingen weer te geven dat honden ook best apart geplaatst kunnen worden, omdat ik van mening ben dat honden veerkrachtige wezens zijn. Met dit stukje had ik niet tot doel om iemand af te kraken of te zeggen dat iemand ongelijk heeft omdat hij/zij de honden samen wil plaatsen.

Als dan oa. mijn bijdrage word afgedaan als gezanik en gezeur en er word net gedaan alsof we er geen ene moer verstand van hebben, dan kun je je misschien wel voorstellen dat mijn stekels een beetje gaan staan.

Als er dan nog bijdragen overheen komen waarbij Bert (die ik ken als een zeer kundig hondentrainer) helemaal de grond in gestampt word, dan vind ik dit niet kan en zeg ik daar wat van (op mijn eigen manier in m'n stukje over Bert).

Er word hier regelmatig gereageerd als een gebeten hond terwijl er helemaal niets aan de hand is en discussies lopen op deze manier onnodig uit de hand.

Ik zit hier niet op het forum om ook maar iemand te krengen, beledigen of om een levenswerk van iemand af te fakkelen. Maar ik laat me ook niet monddood maken met een opmerking dat mijn bijdrage gezanik is, terwijl mijn bedoelingen goed zijn en ook ik wil dat deze honden een goed plekje krijgen.

Daarom zou ik graag van je willen weten wie je met "het misselijk makend stelletje" bedoeld, want ik herken mezelf hier totaal niet in en de indruk word gewekt door jou dat ik hier wel bij hoor.

groeten,
Barry
IK heb geschreven dat de mensen die continu deze kennel lopen aftefakkelen zich zelf wel zouden herkennen,tsja als jij je hierin herkent, wat moet ik dan nog verder zeggen.
Als jij je zelf hierin niet herkent, dan zou ik zeggen dat het niet voor jou geldt.
Kritiek waarmee iemand iets kan heb geen probleem mee, maar als het telkens zo is dat met allerlei insinuaties deze kennel de grond in word getrapt, of met eenzijdige verhalen de waarheid word verdraaid, dan gaan bij mij de nekharen recht overeind staan.
__________________
Soms denk je,mijn hond begrijpt me!
Soms denk je:toch niet!!
Meisel jest offline  
Old 30-12-2007, 18:50   #64
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Meisel View Post
IK heb geschreven dat de mensen die continu deze kennel lopen aftefakkelen zich zelf wel zouden herkennen,tsja als jij je hierin herkent, wat moet ik dan nog verder zeggen.
Als jij je zelf hierin niet herkent, dan zou ik zeggen dat het niet voor jou geldt.
Kritiek waarmee iemand iets kan heb geen probleem mee, maar als het telkens zo is dat met allerlei insinuaties deze kennel de grond in word getrapt, of met eenzijdige verhalen de waarheid word verdraaid, dan gaan bij mij de nekharen recht overeind staan.
Ik heb de afgelopen week bijna iedere dag meegelopen ivm het gebroken pootje van Koos en de insinuaties van bepaalde figuren hier op het forum kloppen niet.
Daarom zou ik iedereen met goedvinden van de fokkers een keer een daggie uitnodigen om mee te lopen in deze kennel!
Pas dan vind ik dat je een oordeel mag hebben en niet eerder. En die 10 minuten dat sommige aanwezig zijn geweest tellen hierin dus absoluut niet mee!

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 30-12-2007, 19:15   #65
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai,
Ik denk dat jullie beter een nieuwe topic kunnen maken.
Want dit heeft echt geen bijdrage meer,aan het vinden van een nieuw baasje voor de 2 honden.
Letty is duidelijk geweest, dat de eigenaar van deze 2 honden,wil dat ze samen geplaatst worden.
Groetjes.
loco jest offline  
Old 30-12-2007, 19:36   #66
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Bete Meisel, of iemand zich aangesproken voelt of niet. Je opend met "misselijkmakend stelletje zijn jullie". --Ik kan me voorstellen dat iedereen die regelmatig reageert zich aangesproken kan voelen.Als men deze honden een goed tehuis wil geven via deze site is het zinvoller alle leden niet uit te schelden daar deze leden wel iemand door zouden kunnen sturen dus met herplaatsing ben je wel een beetje afhankelijk van wel willendheid van deze mensen.
En citaat-Ja ze zijn zo slecht voor hun honden...nou ik ken maar weinig mensen die zoveel voor hun honden [en voor die van anderen] over hebben!- ik denk dat allen hier actieve leden zoveel voor hun honden over hebben. En ook enkele voor andere honden. Ik wil mezelf niet zo op de borst kloppen maar ik doe minstens zoveel voor honden die ik niet eens zelf gefokt heb. En ik rijd heel wat meer kilometrs waarschijnlijk maar is dat belangrijk? Je doet dat wat in je mogelijkheden is. En Letty is de fokker en bepaald wat zij een goed herplaats adres vind. Ik gaf enkel een mening. Ik geef toe dat er een enkele boodschap tussen zat waar "een sneer"in zat, en dat is jammer. Maar mekaar nu zwart maken? Of iemand op een veld heeft staan janken, zegt eerder iets over de betrokkenheid met de hond. Ik laat ook wel eens een traan en schaam me daar niet voor.
Wanneer Patty schrijft over haar hond en een slechte behandeling is dat hoe zei dat heeft ervaren. Of dat zo was kan ik niet beoordelen daar ga ik niet over. Maar als zei dat zo ervaren heeft waar of niet is er toch iets mis gegaan. Het eind effect was toch de klant was niet tevreden, als ik me zakelijk uit mag rukken. Ik doe dit omdat ik niet betrokken wil raken in deze kwestie. Maar om succes te hebben, als het om herplaatsing gaat nu. Dan hebben deze honden toch echt betere kansen als we een beetje mekaar respecteren en samen denken aan mogelijkheden.
Ellende is er al genoeg. Hopelijk volgend jaar een hoop minder. En dat ook deze honden een gelukkig leven zullen hebben.
mvg Jos
Joswolf jest offline  
Old 30-12-2007, 19:38   #67
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Meisel View Post
tsja als jij je hierin herkent, wat moet ik dan nog verder zeggen


Hoi Richard,

lekker duidelijk ben jij zeg! Dat is nou precies de reden waarom er regelmatig discussies escaleren op dit forum.

Denk je nu echt, dat als ik iemand wil affakkelen ik:

1. Een link naar zijn/haar website plaats op mijn eigen website?

2. Dat ik sinds afgelopen maandag deze honden op mijn website heb staan om zo een snellere her-plaatsing te bespoedigen?

3. Ik het volgende voorbehoud maak in mijn stukje over het apart plaatsen van de honden : *dit is natuurlijk maar mijn mening over deze situatie en ik wil met mijn tekst dan ook niemand aanvallen of kwetsen*

Als ik daardoor een misselijkmakend persoon ben, so be it.
Ik ben blij dat jou bijdrage aan het plaatsen van de honden net zo groot is als die van mij.

Groeten en een fijne avond,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 30-12-2007, 20:53   #68
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Hai,
Ik denk dat jullie beter een nieuwe topic kunnen maken.
Want dit heeft echt geen bijdrage meer,aan het vinden van een nieuw baasje voor de 2 honden.
Letty is duidelijk geweest, dat de eigenaar van deze 2 honden,wil dat ze samen geplaatst worden.
Groetjes.
Ben het met je eens. Ik zag dat er al een perfect topic voor aangemaakt is

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline  
Old 30-12-2007, 21:45   #69
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by azazel View Post


Hoi Richard,

lekker duidelijk ben jij zeg! Dat is nou precies de reden waarom er regelmatig discussies escaleren op dit forum.

Denk je nu echt, dat als ik iemand wil affakkelen ik:

1. Een link naar zijn/haar website plaats op mijn eigen website?

2. Dat ik sinds afgelopen maandag deze honden op mijn website heb staan om zo een snellere her-plaatsing te bespoedigen?

3. Ik het volgende voorbehoud maak in mijn stukje over het apart plaatsen van de honden : *dit is natuurlijk maar mijn mening over deze situatie en ik wil met mijn tekst dan ook niemand aanvallen of kwetsen*

Als ik daardoor een misselijkmakend persoon ben, so be it.
Ik ben blij dat jou bijdrage aan het plaatsen van de honden net zo groot is als die van mij.

Groeten en een fijne avond,
Barry
Dank je Barry dat je dit op je site hebt willen zetten!Maar kunnen we nu misschien allemaal ophouden met dit gedoe? Jullie doen mensen heel veel verdriet met wat hier allemaal is gezegd!Mijn ouders hebben hun kennel opgebouwd en altijd is alles goed gegaan. Ze helpen mensen op welke manier dan ook en staan dag en nacht klaar.Juist omdat ze mensen helpen gaat het nu mis. Dit is misschien een les voor ze om dit nooit meer te doen, maar een fokker ben je en blijf je en zo wil je je puppiekopers helpen. En helaas gaat dat in de ogen van die mensen niet goed. Maar om dan dingen te zeggen die niet waar zijn en ze dan keihard de grond in te trappen is niet nodig.Mensen die dus denken dat het er zo aan toe gaat bij ons zoals hier geschreven wordt, roep ik op om dan een dag mee te lopen, van 's ochtends 7 tot 's avonds 23,30 uur en te zien hoe het er bij ons echt aan toe gaat en dan je oordeel te vellen. Ik weet dat mijn ouders niet willen dat ik me met dit topic bemoei maar ik doe dit toch. Ik trek me dit ook heel erg aan en het doet me gewoon pijn dat er dit soort dingen worden gezegd. Ik weet dat het niet zo is en dat wij onze honden goed behandelen wat mensen ook mogen zeggen. Het zijn ook mijn honden waar jullie het over hebben. Jullie mogen best weten dat ik dit met tranen in mijn ogen zit te schrijven, zoveel pijn doet me dit!Gelukkig weet ik dat onze puppiekopers met een reden hun pups bij ons kopen en dat het niet bij 1 hondje blijft en nadat hun hondje dood is gegaan een nieuwe bij ons komen halen en gelukkig vol lof over ons zijn, dus zullen we toch wel iets goed doen. Voor die enkele die dit niet zijn;sorry dat we niet aan jullie verwachtingen hebben mogen voldoen.Ik hoop dat dit het laatste antwoord is wat in dit topic is geschreven en dat ik het hiermee af mag sluiten en dat jullie me hierin respecterenDit topic ging over 2 schatten van honden die herplaatst moeten worden en met zn 2e.Veronique
veronique jest offline  
Old 30-12-2007, 21:47   #70
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by veronique View Post
Dank je Barry dat je dit op je site hebt willen zetten!Maar kunnen we nu misschien allemaal ophouden met dit gedoe? Jullie doen mensen heel veel verdriet met wat hier allemaal is gezegd!Mijn ouders hebben hun kennel opgebouwd en altijd is alles goed gegaan. Ze helpen mensen op welke manier dan ook en staan dag en nacht klaar.Juist omdat ze mensen helpen gaat het nu mis. Dit is misschien een les voor ze om dit nooit meer te doen, maar een fokker ben je en blijf je en zo wil je je puppiekopers helpen. En helaas gaat dat in de ogen van die mensen niet goed. Maar om dan dingen te zeggen die niet waar zijn en ze dan keihard de grond in te trappen is niet nodig.Mensen die dus denken dat het er zo aan toe gaat bij ons zoals hier geschreven wordt, roep ik op om dan een dag mee te lopen, van 's ochtends 7 tot 's avonds 23,30 uur en te zien hoe het er bij ons echt aan toe gaat en dan je oordeel te vellen. Ik weet dat mijn ouders niet willen dat ik me met dit topic bemoei maar ik doe dit toch. Ik trek me dit ook heel erg aan en het doet me gewoon pijn dat er dit soort dingen worden gezegd. Ik weet dat het niet zo is en dat wij onze honden goed behandelen wat mensen ook mogen zeggen. Het zijn ook mijn honden waar jullie het over hebben. Jullie mogen best weten dat ik dit met tranen in mijn ogen zit te schrijven, zoveel pijn doet me dit!Gelukkig weet ik dat onze puppiekopers met een reden hun pups bij ons kopen en dat het niet bij 1 hondje blijft en nadat hun hondje dood is gegaan een nieuwe bij ons komen halen en gelukkig vol lof over ons zijn, dus zullen we toch wel iets goed doen. Voor die enkele die dit niet zijn;sorry dat we niet aan jullie verwachtingen hebben mogen voldoen.Ik hoop dat dit het laatste antwoord is wat in dit topic is geschreven en dat ik het hiermee af mag sluiten en dat jullie me hierin respecterenDit topic ging over 2 schatten van honden die herplaatst moeten worden en met zn 2e.Veronique
sorry dat dit moeilijk leesbaar is maar ik heb het met alineas geplaast
veronique jest offline  
Old 06-01-2008, 03:31   #71
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Enige tijd terug heb ik verzocht om in het belang van beide honden, in dit topic alleen nog maar bijdragen te plaatsen die een constructieve oplossing voor beide honden kunnen bieden.

Zojuist kom ik van vakantie thuis en zag dat er de afgelopen tijd helaas weer diverse reacties geplaatst waren, die niets met de herplaatsing van deze honden te maken hebben....
Derhalve sluit ik hierbij dit forumtopic af.

Een ieder die een oplossing weet voor deze twee honden, kan rechtstreeks contact opnemen met Koos en Letty de Graaff.

Vriendelijke groet,
Mijke


PS
Vriendelijke verzoek:
Laat iedereen zich in het vervolg zo veel mogelijk houden aan het onderwerp van een forum topic Dat voorkomt dat een oorspronkelijke boodschap ondersneeuwt in alle reacties!
En start als je iets anders te melden hebt, gewoon een nieuw topic
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org