Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-07-2010, 19:11   #1
TWK
Junior Member
 
TWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 47
Default uitnodiging Triatlon 2010.08.29

Beste mensen

Helaas gaat de survival in België niet door,
de reden hiervan is ons helaas niet bekend.
Wij hebben echter wel een vervanger gezocht voor deze activiteit.
Op 29 augustus 2010 organiseert KC Pampus de Honden Triatlon Almere in samenwerkingmet de Hondenbescherming en met medewerking van de Reddingsbrigade Almere.

Wij willen u hiervoor uitnodigen om met uw Tsjech aan deze leuke activiteit deel te nemen.
De Honden Triatlon Almere is geen wedstrijd, maar een gezellige prestatieloop, het parcours
kan door (bijna) iedereen worden afgelegd.



De schitterende terreinen van KC Pampus in een prachtig water- en bosrijke omgeving zullen
zeer motiverend werken op zowel deelnemers als toeschouwers.

Tijdens dit evenement zullen op de terreinen van KC Pampus diverse "hond en baas"
gerelateerde demonstraties en workshops gegeven worden.

"Het" sportieve evenement voor hond en baasje
- 120 meter zwemmen
- 12 kilometer fietsen / steppen
- 1200 meter hardlopen

Als u zich inschrijft via de TWK, krijgen de leden 3 euro korting op de normale inschrijfprijs van 15 euro.
Betaling dient voor 15 aug. binnen te zijn bij onze penningmeester,
op ons rekeningnummer, o.v.v.TRIATLON en uw naam en naam van de hond.
Bij te late betaling ontvangt u geen startbewijs.

Wij hopen vele sportievelingen daar te ontmoeten !

__________________
www.wolfhondenklup.nl
TWK jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2010, 19:41   #2
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik heb 1 keer meegedaan aan deze triatlon met mijn vorige hond, je hoeft niet echt een goede conditie te hebben, dus iedereen kan het volbrengen.
Zelfs het stukje hardlopen kun je lopend binnen de tijd afleggen , was overigens wel erg leuk om te doen, maar het water was errug koud......
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2010, 23:09   #3
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Mag je het ook in een team van 3 combinaties geleider/hond doen?
Dan wil ik wel het onderdeel zwemmen voor mijn rekening nemen met Tsalka
de andere onderdelen laat ik graag aan anderen over.

groetjes,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2010, 23:37   #4
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik denk niet dat dat mag, maar ik kan je verzekeren... zodra jij gezwommen hebt, heb je het zwaarste onderdeel achter de rug... dat hartlopen moet je zien als stevig doorwandelen
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2010, 23:47   #5
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ja, dat kan. dan doe je de Triatlon Estafette

Dan moet je zelf met nog 2 andere een team maken,
en alle drie de namen opgeven bij inschrijving.
m.v.v. Triatlon Estafette met naam 1,2,3 en de namen v.d. honden
Iedere combinatie baas/hond doet dan één onderdeel.


De kosten voor de estafette zijn 25 euro per team.
(leden van de TWK krijgen ook 3 euro korting per team)
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2010, 23:57   #6
TWK
Junior Member
 
TWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 47
Default

Voor de volledigheid hieronder
het rek. nr. van de TWK

Rekeningnummer; 3296634
t.n.v. Tsjechoslowaakse Wolfhondenklup
te Barneveld
IBAN nr; NL77 INGB 0003296634
BIC: INGBNL2A

Graag opgeven voor 15 augustus 2010
__________________
www.wolfhondenklup.nl
TWK jest offline   Reply With Quote
Old 31-07-2010, 22:32   #7
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Omdat in de regelementen stond dat een estafette-team uit 2 pers. bestaat en op het inschrijfformulier uit 3 pers.
heb ik de organisatie om duidelijkheid hier omtrent gevraagd.
Zij antwoordde het volgende;

U heeft een omissie ontdekt in ons reglement.

U mag een estafetteteam van drie personen afvaardigen. Het is daarbij wel de bedoeling
dat een ieder meefietst. Het zwemmen mag ook door één teamlid worden uitgevoerd, dat
geldt ook voor de laatste 1200m lopen. Omdat het geen echte wedstrijd is maar een leuke
prestatietocht interpreteren we de regels soepel. Het gaat meer om het gezamenlijke plezier.

Vanzelfsprekend mag elk teamlid zwemmen en hardlopen.

Voor uw informatie: wij hebben bootjes met reddingswerkers van de Almeerse reddingsbrigade
in het water voor het geval er hulp nodig is.

Ik zie de aanmeldingen van uw Vereniging met belangstelling en genoegen tegemoet.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 31-07-2010, 22:56   #8
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Stefanie bedankt dat je geïnformeerd hebt. Mooi dat je bij zoiets ook de estafettevorm hebt, al blijkt het stuk fietsen dus toch met z'n allen.
Helaas, bij lopen en fietsen protesteren mijn gewrichten teveel.
Ook zag ik nu pas dat het in mijn vakantie valt en ik helaas niet kan.
Mocht in de toekomst een team een zwemmer nodig hebben hier in de noordelijke regionen dan houden ik en Tsalka me aanbevolen.

hartelijke groet,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 31-07-2010, 23:21   #9
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Marjan, jammer, wie weet een volgenden keer

Voor degene die wel meedoen
graag opgeven en betalen voor 15 aug.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie

Last edited by wolfwoman-stefanie; 01-08-2010 at 20:44.
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 07-08-2010, 15:43   #10
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Wij gaan meedoen Iris met een Beagle, Monique en mij persoontje met onze tsjechen.
Ik wordt al moe als ik er aan denk maar vooruit een ieder kan het volbrengen dus zal het mij ook wel lukken al moet ik kruipend de finish over.
Wie O wie komen er nog meer het is weer een prachtige kans om onze mooie honden te laten zien. Buiten de triatlon is er nog van alles te zien en te doen.

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 23:57   #11
TWK
Junior Member
 
TWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 47
Default verslag TRIATLON

Honden triatlon Almere georganiseerd door de KC Pampus uit Almere
Zondag 29 augustus de dag dat ik voor het eerst een triatlon ga doen ja ja je leest het goed een triatlon maar dan wel één voor hond en baas.
Nadat bleek om voor ons nog steeds onbekende redenen dat de survival in Belgie niet door ging op zoek naar een andere leuke sportieve activiteit en deze gevonden in Almere. De honden triatlon 120 meter zwemmen, 12 Km fietsen en 1200 meter hard lopen.
Nadat Stefanie contact met de organisatie had gezocht was het mogelijk als vereniging in te schrijven en dan ook als groep achter elkaar te starten zodat het toch een leuk TWK tintje zou krijgen. In een vlaag van verstandsverbijstering J dacht ik toen ik schrijf me in ondanks dat ik de conditie van een pinda heb met het idee als er één schaap over de dam is volgen er meer. Toen ik het aan Monique en Iris vertelde besloten die ook meteen mee te doen dus de familie Jeurissen schreef zich in. Dat waren de eerste drie helaas bleef de teller ook op drie staan plannetje mislukt. Erg jammer want iedereen kan er aan mee doen omdat er geen tijds druk is, nog sterker over het fietsen moet je minimaal een uur doen inclusief de verplichte rust halverwege van een kwartier. Het zwemmen wordt top begeleid door de reddingsbrigade Almere. Maximaal 3 zwemmers in het water en dan tussen twee boten van de brigade zwemmen en ook nog eens een duiker in het water die met je mee zwemt. Je moet dus wel heel goed je best doen wil je kopje onder gaan.
Zondag ochtend dus vroeg op we moesten om tien over tien starten en omdat we maar 2 honden hebben hadden we nog een derde nodig. Iris is wel sterk maar niet zo groot en wilde liever niet met een TSW fietsen dus op zoek naar een dapper handzamer formaat hondje. Een Colegaatje van Monique heeft twee heel dappere beagles en één daarvan Levi wilde de strijd wel aan gaan met Lupo en Mizar dus wat vroeger naar Almere zodat er nog tijd was om Levi aan Iris te laten wennen.
Ja en toen ging het gebeuren 120 meter zwemmen in het koude water en terwijl ik het water in liep hoorde ik mijn naam denk nog iemand van de reddingsbrigade heet zeker ook Gerard maar nee Stefanie en Bert waren gekomen om ons aan te moedigen. Helemaal top en petje af. Wij vonden het heel leuk dat jullie dat hele eind gereden hebben om ons aan te moedigen. Gelukkig was het 120 meter en geen 150 want dan had ik het niet gehaald wat viel het tegen. Volgend jaar eerst maar af en toe een beetje zwemmen van te voren.
Na het zwemmen naar de dierenarts en op naar de 12 km fietsen dit was appeltje eitje een Beagle hoe dapper dan ook loopt natuurlijk niet zo hard als een TSW en fietsen doen we wel vaker. We mochten dan ook op het rustpunt vrij snel verder omdat de honden niet moe waren Levi bepaalde het tempo en we stonden eigenlijk alleen maar koud te worden en niet uit te hijgen. Toen we terug kwamen waren Henk en Brenda Bouman er ook. Bij hun speuren wij met Mizar en Lupo en zij wisten dat wij en nog een andere cursist mee deden ook dat vonden we erg leuk.
Voor het hardlopen had men op het prachtige terrein van de KC Pampus een route uitgezet en na het lopen wat ook niet tegen viel het fel begeerde certificaat opgehaald en met een patatje nog even nagenoten. Jammer dat het slecht weer was gelukkig hebben wij door de vroege start bijna alles droog kunnen doen alleen de geplande activiteiten naast de triatlon vielen letterlijk in het water. Het regende tijdens het zwemmen maar dan ben je toch al nat. Ik moet zeggen de KC Pampus hadden alles goed geregeld en ook de heren en dames van de reddingbrigade zijn we dank verschuldigd.
Toen we naar huis gingen nog even gestept met de honden wat ook probleemloos ging omdat ze natuurlijk gewend zijn naast de fiets te lopen. Henk heeft dit voor ons gefilmd
Ondertussen heb ik al de nodige beloftes binnen van mensen die volgend jaar ook mee gaan doen. Wij gaan volgend jaar zeker weer als het mogelijk is moet n.l. vaak in het weekend werken dus moet wel vrij zijn want nemen is lastig in de vakntie periode.
De foto´s via de volgende link ; www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=R6OEULTO
enhet step filmpje via ;
Tot ziens op de BBQ van 26 september
Gerard Jeurissen
__________________
www.wolfhondenklup.nl
TWK jest offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 00:37   #12
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Echt SUPER Gerard, dat jullie hebben meegedaan! ))
Ik doe het jullie echt niet na!

En bedankt voor je leuke verslagje, wellicht zet dit meer TsW eigenaren aan om volgend jaar mee te doen!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 11:37   #13
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Ik kan zien, dat Gerard een "beetje" afzag met het zwemmen, maar toch, ik wil ook volgend jaar meedoen! En inderdaad, dan gaan we dus wel aan de training vantevoren...
Puma jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org