Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2008, 20:39   #1
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default Czech-point !!!!

In de nieuwe Czech-point staat een stukkie van Jolanda over de hindernisbaan .
Ik moet zegge dat ik het errug komisch geschreven vond .
Zo zie je maar GIRLSPOWER RULES AGAIN !!!

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 21:04   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

EN dan in het stukkie van CK heeft ze het over het schrikbarende aantal fokkers in Frankrijk en Italie .
En dat de TSW daar waarschijnlijk een modehond word .
Nou is dat voor geen enkel ras een voordeel geweest, maar voor de Tjech ........................................ !!!!!!!!

Maar denk dat dit niet alleen in Frankrijk en Italie aan de gang is .
Maar ook in de rest van Europa als je alleen al kijkt naar het aantal puppe ,en naar het aantal fokkers wat er ff in een jaar tijd is bijgekomen .
En dan met de wetenschap dat voor al die puppe toch ook weer geschikte eigenaren voor gevonden moeten worden .
Denk ik dat de selektie van fokkers voor nieuwe eigenaren ook steeds soepeler word .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 18:13   #3
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

De Weimaraner is ook een tijdje (of nog steeds) zo'n modehond geweest... Mooie kleur, oogt elegant,... Maar het zijn honden met een heel sterk karakter die lang niet voor iedereen geschikt zijn! Spijtig dan als mensen zich zo'n hond aanschaffen voor zijn looks.

Ik kan het mij wel voorstellen: mensen die een Tsjech naast zich hebben lopen en dan doen alsof het een wolf is. Maar dan blijkt hij toch niet zo geschikt om mee uit te pakken wegens te moeilijk karakter en dan moet hij maar weer weg

Als 'nieuwe' fokker voel ik mij wel een beetje aangesproken door je berichtje, maar voor wat het waard is: er zijn echt nog wel 'goede' mensen die hun leven willen delen met een Tsjech en bereid zijn ermee te werken, hem te betrekken in hun leven, extra te werken aan zijn gevoelige puntjes, enz. Uiteraard is het de taak van de fokker om het kaf van het koren te scheiden, en liefst zo grondig mogelijk...

Kan ik hier meteen bijzeggen dat wij sinds gisteren een prachtig nestje pups hebben, die allemaal al popelende toekomstige baasjes hebben klaarstaan. En naar mijn gevoel zijn ze hun pup stuk voor stuk waard .

Maar ik begrijp je punt!

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 18:43   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Ik ben blij dat je me begrijpt en het was ook echt geen aanval op een bepaalde fokker of nieuwe fokker.
Maar in ieder geval, van harte geliciteerd met je eerste nestje puppe , en ik mag hopen dat je er veel van kan genieten .
Ik heb de foto's gezien echt een mooi nest .
En voor iedere fokker geld hetzelfde of je nou tig jaar fokt of net bent begonnen de toekomst zal leren of je de juiste nieuwe eigenaren hebt uitgekozen.

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 19:56   #5
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
In de nieuwe Czech-point staat een stukkie van Jolanda over de hindernisbaan .
Ik moet zegge dat ik het errug komisch geschreven vond .
Zo zie je maar GIRLSPOWER RULES AGAIN !!!

Groette Martine.
Ja en ik schaam me eigenlijk kapot! Ik zou dat stukje in mijn vakantie schrijven en het is mij er helemaal bij in geschoten. Dus heeft Jolanda het moeten doen. En ik vind het super tof dat ze het zo snel gedaan heeft, want het was al de deadline!
Het spijt mij nogmaals heel erg dat ik dit ben vergeten en niet heb gedaan. Maar ik had er geen beter stukje van kunnen maken. Errug leuk geschreven!
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:19   #6
spurge
Junior Member
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 4
Default

Liesbeth

ik sta er echt van te kijken dat je ook nog tijd vindt om hier te zijn. Ik snap het wel, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen......

evax
spurge jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:31   #7
spurge
Junior Member
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by spurge View Post
Liesbeth

ik sta er echt van te kijken dat je ook nog tijd vindt om hier te zijn. Ik snap het wel, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen......

evax
Ik bedoel het positief, zoals jij alles doet en gedaan hebt, kan iedereen, echt iedereen!, iets van leren! nog nooit zoiets gezien of meegemaakt!
evax
spurge jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 20:46   #8
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by Liesbeth View Post

Kan ik hier meteen bijzeggen dat wij sinds gisteren een prachtig nestje pups hebben

Liesbeth
VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE PUPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht van de moderator:
de rest van de reacties op dit topic is verplaatst naar een nieuw topic: Puppies
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl

Last edited by mijke; 07-09-2008 at 14:47.
ELISE jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org