Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2010, 22:50   #21
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
De vraag is
?????
Momenteel is de vraag nog steeds,............ hoe krijg je mensen zo ver om hun hond te testen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 23:23   #22
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Dat is een goede vraag

Maar ik hoop dat fokkers het beste voor het ras voor hebben, en ook liever geen ziektes overdragen...
En hopelijk door er open over te kunnen praten zijn er mensen bereid om hun fokdieren te testen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk liever niet wil weten of Barry mogelijk lijder van DM zou zijn........ maar ja als ik hem als dekreu wil inzetten vind ik weer wel dat ik dat moet weten voor eventuele nakomelingen..... het is dus een lastiger punt als het dwerggen, want daarvan wist ik bij voorbaat dat hij geen lijder was
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 23:31   #23
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Momenteel is de vraag nog steeds,............ hoe krijg je mensen zo ver om hun hond te testen .
Ben het hier HELEMAAL mee eens!

Alvorens we ook maar iets zinnigs kunnen gaan zeggen over mogelijke richtlijnen t.a.v. fokken in de toekomst, zullen er eerst veel meer TsW's op DM getest moeten worden!

En ik zou willen dat ik een tool wist om mensen er van te overtuigen dat testen giga belangrijk is voor de toekomst van het ras.

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
Is er al een Tsjechoslowaakse Wolfhond die op oudere leeftijd deze aandoening heeft, en niet meer lopen kan ?
Ik mag hopen dat TsW eigenaren van honden met DM niet wachten totdat hij echt niet meer kan lopen.... Het gruwelijke (maar wel heel leerzame) filmpje van de DH is daar een goed voorbeeld van.

Op dit moment kennen we 2 TsW's die getest zijn en beide DM Lijder zijn.
Een van deze twee honden is er momenteel zo slecht aan toe, dat de eigenaar mij heeft aangegeven dat hij zeer binnenkort de beslissing zal nemen om te laten euthanaseren.
De andere hond sleept met tenen van achterpoten, heeft al moeite met bochten en is ook al instabiel.

En nu we van twee honden met DM verschijnselen dankzij de test konden bewijzen dat ze DM Lijder zijn, betekent dit dat er dus in ieder geval ook 4 TsW's Drager van DM zijn.

Aangezien beide honden ook uit totaal andere lijnen komen, is het dus zeer zinvol om nu te gaan onderzoeken hoe breed DM in het ras verspreid zit!
En dat betekent dus zo veel mogelijk TsW's testen op DM!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 23:49   #24
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Deze 4 ouder dieren hoe oud zijn deze? want deze zouden theoretisch ook nog lijder kunnen zijn. Dus zijn tenminste drager.

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
En nu we van twee honden met DM verschijnselen dankzij de test konden bewijzen dat ze DM Lijder zijn, betekent dit dat er dus in ieder geval ook 4 TsW's Drager van DM zijn.

Aangezien beide honden ook uit totaal andere lijnen komen, is het dus zeer zinvol om nu te gaan onderzoeken hoe breed DM in het ras verspreid zit!
En dat betekent dus zo veel mogelijk TsW's testen op DM!
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 23:55   #25
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Maar ik hoop dat fokkers het beste voor het ras voor hebben, en ook liever geen ziektes overdragen...
En hopelijk door er open over te kunnen praten zijn er mensen bereid om hun fokdieren te testen.
Er was laatst een topic op het engelse forum waar heel duidelijk naar voren kwam waar fokkers mee bezig zijn .
(EUhm voor het geval een fokker zich aan gesproken voelt ik bedoel niemand specifiek )
Maar fokken is dus Geld , hun geweldige goede eigen naam , andere fokkers zwart maken en het liefst nog de grond in stampen , en absoluut niet praten over ziektes die in het ras voorkomen want dan kunnen andere fokkers wel denken dat jij die ziekte er in heb gebracht .

ECHT STUPID

Ik dacht altijd dat het een hobby en liefde voor het ras was.
Maar op een of andere manier schijnt dit toch meer de realiteit te zijn .
Dus ik hoop dat je nog een ander antwoord hebt ????
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 04-02-2010 at 00:02.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 00:16   #26
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

ten eerste is ons klimaat in dit kikkerlandje gewoon een beetje 'slecht'.. zeg maar , brengt veel ziektes met zich mee.......

Ten tweede ben ik blij dat ik geen fokker ben
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 00:16   #27
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Iedere fokker die liefde heeft voor zijn ras,
wil de kans op gebreken/ziektes zo klein mogelijk maken.

Ik vind dat je daar open en eerlijk over moet zijn,
en als jou hond lijder of drager is kun je daar niets aan doen,
alleen rekening houden met de combi die je maakt.
Daarom heb ik er op mijn site ook een heel stuk aan geweid
genaamd "gezondheid en welzijn"

Dus ik zal in de toekomst mijn honden ook zeker laten testen !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 00:18   #28
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
Dus ik zal in de toekomst mijn honden ook zeker laten testen !!
TOPPER .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 05-02-2010, 23:18   #29
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Er was laatst een topic op het engelse forum waar heel duidelijk naar voren kwam waar fokkers mee bezig zijn .
(EUhm voor het geval een fokker zich aan gesproken voelt ik bedoel niemand specifiek )
Maar fokken is dus Geld , hun geweldige goede eigen naam , andere fokkers zwart maken en het liefst nog de grond in stampen , en absoluut niet praten over ziektes die in het ras voorkomen want dan kunnen andere fokkers wel denken dat jij die ziekte er in heb gebracht .

ECHT STUPID

Ik dacht altijd dat het een hobby en liefde voor het ras was.
Maar op een of andere manier schijnt dit toch meer de realiteit te zijn .
Dus ik hoop dat je nog een ander antwoord hebt ????
Ben ik even blij dat ik geen fokker ben, ik houd mijn kwebbel namelijk niet, en heb vandaag op de show in Eindhoven ook al mensen verteld over de mogelijk van dwerggroei en DM in een Tsjech.

Zoals ik al schreef, Sky word meteen getest op beide zaken als hij voor de HD/ED even mag gaan slapen.

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org