Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-07-2012, 15:34   #1
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default Hond te dun.

Onze Leonberger is een reu, niet gecastereert van net twee jaar. Hij eet erg slecht. Wil liever helemaal geen brok en enige wat er goed in gaat is blik...maar vindt blikvoer dus niks. Meng vaak brok er door. Allerlei soorten brok al geprobeerd, ook zalmolie, smulsaus enz. Versvlees kivo gaat de ene keer goed en de andere keer drie happen. Sinds kort kook ik pasta extra of rijst en als het kan gaat er tafelrestjes door zijn brok. Maar dan nog moet ik echt er bij blijven staan en hem aanmoedigen om te eten. Iemand tips om hem aan het eten te krijgen?? En hem dus ook wat aan te laten komen?
Barbara S jest offline   Reply With Quote
Old 14-07-2012, 18:50   #2
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Ik heb met Kaeley ook heel lang geworsteld met gewicht. Ze at wel, maar kwam niet aan. Uiteindelijk bleek voor haar gewoon een gekookte kipfilet bij het (graanvrije) eten de oplossing om er gewicht aan te krijgen. Dus wellicht kan je dat proberen als hij dat wel eet. En mocht hij kip lusten dan kan je ook het water van de gekookte kip gebruiken om over brokken te gieten, waardoor die ook naar kip ruiken en smaken.

Met de Golden retriever bij mijn ouders was het ook zoeken. Hij had ook geen zin in eten toen hij 1,5 jaar was, verschillende soorten brok en vlees geprobeerd. Uiteindelijk na veel zoeken en geduldig brokje voor brokje voeren (hij at het wel als beloning, dus hij heeft heeeeeel veel pootje gegeven iedere keer als het etenstijd was) begon hij zelf te eten nadat we er kattenvoer doorheen hadden gedaan en het aan de kat hadden gegeven uit zijn bak, zodat hij zag dat het goed was. Nu eet hij dus prima zijn eigen eten, zonder kattenvoer

Het is dus echt per hond zoeken wat vind hij lekker en wat niet. Misschien kan je ook graanvrij-voer proberen (zoals taste of the wild), omdat sommige honden de granen ruiken en het dan niet willen eten. Zodra je gevonden hebt wat hij lekker vind, kan vlees voor mensen zijn, of voor dieren, dan kan je kijken of je brokken vindt die daar ook naar smaken. Dit dan combineren met het vlees(sap) en hopelijk gaat hij dan weer eten.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote
Old 22-07-2012, 10:12   #3
PBH
Junior Member
 
PBH's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Meppen / Nordhorn
Posts: 114
Default

Het zou kunnen dat is op dit moment. houden bronst teven in uw omgeving, of uw Leonberger neemt op het spoor van hen op uw wandelingen? De leeftijd van uw hond zou zijn gedrag ten minste deels verklaren (is ten minste in de oud Engels Sheepdog, die woont in de buurt, en was de belangrijkste reden voor mijn mannen in deze tijd).


Met zalm olie u kon waarschijnlijk de meeste goede verhogen van uw hond eetlust als gevolg van de opgenomen Omega-3 en 6 vetzuren, ter ondersteuning van de gezondheid van de huid en haar (de Bobtail uit de buurt ging daarna maar ook naar de vuilnisbak er om te voldoen aan zijn honger). Ik heb mijn Duitse Herder (waarschijnlijk Wolf-hond mix) aan de tijd boviene praat gegeven zodat hij wat meer spieren in het hip gebied bevestigen kon (tijdens de lopende periode van ongeveer 17 intact teven, weigerde hij zijn eten maar volledig en lichaamsgewicht ging hier beneden van 37,5 kg tot minder dan 25 kg in de lopende perioden van goede 2 maanden.).

Last edited by PBH; 22-07-2012 at 10:14.
PBH jest offline   Reply With Quote
Old 23-07-2012, 19:46   #4
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

Bedankt voor de reacties. Ik heb al van alles geprobeerd aan brok. Ook taste of the wild, oryen, pro plan, bonzo, pedigree enz enz. Ook rijst gekookt, zalmolie, slobber saus, kippensoep, yoghurt enz over zijn brokken...ook niet, hij vist de dingen tussen zijn brokken uit en laat de brokken liggen. Hij is nu net twee maar deed dit vorig jaar ook al en ik merk niet dat het erger wordt met loopse teven in de buurt.... Blik is nog het enige wat er moeiteloos in gaat...en de schijven rodi enz ook. Maar ja ik wil toch ook iets van brok ofzo voor zijn gebit en ik heb nog steeds het idee dat blik niet zo goed is. Nog iemand tips?
Barbara S jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 09:34   #5
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Misschien is het ook een wisselwerking met het feit dat wanneer je hond de brokken niet eet je snel iets anders geeft wat hij wel op eet.
Je hond heeft dat beslist door en eet zijn brokken niet omdat hij weet dat er toch wel wat anders komt. (Ik eet zelf liever ook appeltaart dan een droog kaakje).
Dus hoe snel heb je je hond iets anders gegeven dan de brok? Al na één dag of na twee weken?
Is hij echt te mager? Heeft de dierenarts dat ook gezegd?
Haal je zijn eten weg wanneer hij het niet eet of laat je het staan?
Het steeds wisselen van voer is ook niet aan te raden daar zijn maag en darmen steeds moeten wennen aan iets anders.
Dat brokken beter zijn voor gebit is niet helemaal waar, met KVV heeft de hond ook geen last van het gebit en het ligt aan de sterkte van het gebit.
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 11:14   #6
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

We hebben het voer best wel een paar dagen laten staan maar niet twee weken nee. Hij is te mager, je voelt zijn ruggengraat, ribben en heupen goed.
Barbara S jest offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 12:10   #7
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Heb je al bij de dierenarts laten kijken of er misschien iets is met zijn gebit of maag/darmen? Het kan ook nog zijn dat brok hem zeer doet ergens.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2012, 08:30   #8
PBH
Junior Member
 
PBH's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Meppen / Nordhorn
Posts: 114
Default

Hallo Barbara,
de stadia van de ontwikkeling van een Leonbergers verschillen zeer aanzienlijk tot honden van andere rassen. Zo is de groei van een Leonberger volledige hond vaak alleen in het 3de jaar van het leven.
Uw hond Leonberger twee jaar wordt verwacht te worden op dit moment alleen in de fase van het sluiten van zijn hoogte groei (de TWH, herder en andere rassen bereiken dit niveau kleine en middelgrote tot grote honden al tussen de 12-18 maanden). Pas na voltooiing van hoogte groei een hond (geen kwestie welk ras) te vormen uit fysiek begint (vergroting van de borst, gespierde benadering van de lumbale gebied pp enz.).
Deze fysieke training is voltooid op de Leonberger vaak alleen in het vierde jaar van het leven. Als dat zo is naast de mäkeligem eten van zijn recht niet vaak diarree wordt toegevoegd, dan lijkt uw mannetjes waarschijnlijk alles om te worden met. U moet afzien maar om te voltooien zijn botgroei nog steeds een eiwitlastige dieet zodat het niet voeding-gerelateerde ziekten in de Been en kraakbeen van uw hond doet.
De slechter voedselinname zou op dit moment zelfs als gevolg van de meer of minder lichte groeipijnen begeleidende de groei als anders er geen symptomen van een ziekte (cardiomyopathie en schildklier functie zijn niet ongewoon in de Leonberger).
Als er binnen hondenrassen individueel vroeg of laat zijn in de groei, de verschillen in verschillende rassen groter zijn. Geef uw Leonberger precies op het moment dat hij nodig voor de ontwikkeling van zijn lichaam.
groeten
Heinz

Last edited by PBH; 01-08-2012 at 09:16.
PBH jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org