Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-04-2007, 13:40   #21
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel
Hoi Wolfdoggers,

Het onderwerp gaat helemaal niet over of je voor of tegen een vereniging bent maar het gaat over: of het belangrijk is wie er in het bestuur van een vereniging zit ja/nee. En natuurlijk is dat belangrijk, het bestuur is namelijk het gezicht van de vereniging. En of het gezicht van een vereniging positief of negatief is. Dat is weer een hele andere discussie.

ps. Andreas... heb jij aandelen TWK ofzo? hahaha!

Groetjes,

Barry

Hoi Barry

nee ik heb nog geen aandelen ........... waar kan ik die kopen ??

groeten andreas
allesandro jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 16:12   #22
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

hallo Patty

Jij bent van af het 1e ogenblik bij de TWK betrokken geweest.
Je hebt er ZELF voor gekozen ivm tijdgebrek om niet meer mee te doen. Je wilde geen vereniging voor activiteiten die konden we volgens jou ook zonder vereniging doen.
Wij wilden dat wel en dan moet je achteraf niet gaan zitten zeuren dat het niet goed is.

De reden dat Letty NOODGEDWONGEN! in het bestuur zit en ik niet meer, is omdat in de periode dat we bezig waren met het opzetten van de klup ik problemen had in mijn prive leven. Mijn oma lag heel erg slecht en is een kleine maand geleden overleden. Ik was elke avond in het ziekenhuis en kon daardoor mijn functie niet goed uitvoeren. Ik heb aan Letty gevraagd of ze het TIJDELIJK over kon nemen.
Ik ben nog steeds niet over de dood van mijn oma heen. Als ik tijd vrij heb en met mijn emoties op de goede rit zit ga ik het weer van Letty overnemen


Ik dank je heel erg voor je begrip (dit is sarcastisch bedoeld) ik had het ook anders gewild!

Groeten Kim

p.s. Je laat je weer vreselijk kennen, zie topic het spijt me
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 17:02   #23
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Kim,

Je reactie heeft niets van doen met het topic.
Echter wil ik toch even reageren op het volgende:

Quote:
Jij bent van af het 1e ogenblik bij de TWK betrokken geweest.
Je hebt er ZELF voor gekozen ivm tijdgebrek om niet meer mee te doen. Je wilde geen vereniging voor activiteiten die konden we volgens jou ook zonder vereniging doen.
Ik ben bij de allereerste bijeenkomst geweest, ruim een half jaar geleden en inderdaad meteen na die bijeenkomst afgehaakt o.a. vanwege tijdgebrek.
De rest is niet juist, echter heeft het geen zin om hier een welles/nietes spelletje te gaan spelen.

Groetjes,
Patty

off-topic: Ik vind het echt heel verdrietig te lezen, dat je oma is overleden. Sterkte met het verwerken van het verlies.
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 17:19   #24
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Patty,

dit hoort wel bij het topic, want jij bent het niet eens met de samenstelling van het bestuur. Ik geef jou de reden op waarom de samenstelling zo is zoals ie is.
Even beter je eigen berichtjes lezen!
Binnenkort ben ik weer van de partij en is er weer een fokker minder in het bestuur. Zoals jij dus graag zou willen zien.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 17:28   #25
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Kim,

De intonatie van je bericht vond ik niet gepast; daardoor las ik even niet goed. Ben ook maar een mens

Echter; je hebt gelijk...de samenstelling van een bestuur kwam ook ter sprake. En ja...ik vind het positief, dat het bestuur van de TWK binnenkort toch gevarieerder zal zijn

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 17:35   #26
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ja Patty,

daarom baal ik er weer van, dat je weer zo snel oordeelt over dingen die je had geweten als je bij de vergadering was geweest of het berichtje van Veronique had gelezen in het vorige topic "online".
Daarin heeft zij gezet dat er verandering heeft plaatsgevonden in het bestuur vanwege prive omstandigheden.
En ik baal nog meer, dat ik me nu genoodzaakt voel om tekst en uitleg te geven over MIJN prive omstandigheden.

Dus je kunt je voorstellen dat ik op dit moment alles behalve blij ben.

Groetjes Kim

PS de intonatie snap je wel. Is niet zo bedoelt. Je kent me zo onderhand toch wel?
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 19:56   #27
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ik had dit weekend allemaal leuke activiteiten met doggy’s en lees daarom nu pas dit topic en alle reacties.

Heel jammer dat de discussie zo verliep...

En ik ben het helemaal met Barry eens als hij schrijft:
Quote:
Originally Posted by Azazel
Het onderwerp gaat helemaal niet over of je voor of tegen een vereniging bent maar het gaat over: of het belangrijk is wie er in het bestuur van een vereniging zit ja/nee. En natuurlijk is dat belangrijk, het bestuur is namelijk het gezicht van de vereniging.
Daarom vind ik het wat jammer dat door alle reacties het nu alleen lijkt of het over het bestuur van de TWK gaat!

Want exact de zelfde discussie kun je voeren over het bestuur van de NVTW (de TsW RV) en vele andere rasverenigingen!

In het verleden (en nu ook weer n.a.v. dit topic) heb ik diverse PB’s en mails ontvangen van mensen die tegen belangen verstrengeling van fokkers en bestuursfuncties zijn. Diverse malen werd aangegeven dat zelfs maar de schijn van belangen verstrengeling vermeden zou moeten worden. En dat zeker niet de grootse fokker van een ras voorzitter zou moeten zijn.
Maar jammer genoeg zegt niemand daar nu niet meer iets over in dit topic.

Daarnaast ben ik er persoonlijk ook tegen dat binnen RV’s ook familieleden zitting hebben (en ik heb het nu niet direct over de TWK want dat is geen RV)
In het verleden heb ik daar mijn nek ook voor uitgestoken binnen de NVTW (en een andere RV) door schriftelijk bezwaar te maken naar de ALV voor de toetreding van iemand wiens partner al in het bestuur zat. (alleen al om de schijn te vermijden dat je een "vriendenclubje" bent)
Maar de aanwezige leden en het bestuur van beide RV's hadden hier geen bezwaar tegen, vandaar dat er op democratische wijze gekozen werd dat dit wel kon.

en even enigzins oftopic maar wel over besturen:
Overigens heb ik ook nu weer mijn nek weer uitgestoken en het bestuur van de RV enige tijd geleden geschreven dat het zo zonde is dat de RV zo’n negatief imago heeft. En heb hen tevens verzocht hier iets aan te doen.
Het bestuur gaf aan niet te begrijpen waar ik op doelde. Ik heb hen vervolgens een uitgebreide lijst gestuurd van alle klachten/commentaar en opmerkingen die ik van TsW mensen kreeg over het functioneren van de RV en heb hen aangegeven dat ik veel van deze zaken herkende en onderschreef.
Ik heb hen ook een aantal voorstellen tot veranderingen gedaan, omdat ik vind dat een RV een club is waar mensen die een hond van dat ras hebben, graag lid van moeten worden.

Maar veranderingen binnen een RV kunnen alleen leden zelf maken! Want alleen leden maken een RV tot wat zij is. Leden kiezen zelf hun bestuursleden en kiezen daarmee indirect ook de koers die een RV gaat varen.

Maar jammer genoeg reageren veel mensen die zich “niet happy” voelen met de gang van zaken binnen de RV ook niet (meer) op dit forum en zeker niet op een topic zoals dit.
Maar gezien de PB’s en mails die ik krijg zijn er veel mensen die een TsW hebben en wel dit forum wel lezen.

Ik vind het erg jammer dat wij met z’n alleen inmiddels zo’n sfeer hebben weten te creëren, dat deze mensen hier niet willen participeren.

Dus laten we proberen het forum zo objectief en positief mogelijk te houden.

En laten we met onze teksten proberen, ook maar de schijn te vermijden dat er met beschuldigende vinger naar personen gewezen wordt.
Want mensen moeten zeker niet het gevoel krijgen dat zij zich hier persoonlijk moeten gaan verdedigen.

groeten
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 21:12   #28
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Hallo uit Belgie,

Liesbeth, bedankt voor je mening maar er ik ben niet de enige fokker in Belgie. In Wallonie is er ook nog Sophie Levebvre. Spijtig genoeg heeft dhr Vandamme (de new flame) afgehaakt wegens leeftijd en ziekte. Ook Mirka uit Brussel heeft zich geschrapt. Ik hoop echt dat er terug andere mensen geroepen voelen om eens een nestje te fokken. Ik hoop dan wel volgens de regels der kunst.
Sommigen zullen weten dat ik sinds 2004 een club wou oprichten. Na enkele organisaties met ups en downs, is CSW Belgium ontstaan ENKEL na samenspraak-werking met Martine en Stephan. Hiervoor mijn dank.
Van in het begin hebben wij voor openheid gekozen door onze statuten en fokreglementen op de site of in ons boekje te plaatsen.
Iedereen kon ook direct lezen wie het bestuur is.
Hierbij wil ik nog eens vragen dat zij die zich geroepen voelen om een bestuursfunctie uit te oefenen, zich aan te melden bij de club. (Liesbeth, kom je de volgende vergadering?)
Mijn functie als voorzitter is enkel bedoeld om mijn schouder onder de club te zetten. Er zal in 2008 een ledenvergadering zijn die (misschien) een nieuwe voorzitter kiest voor 2009.
Ik hoop dat er geen mensen zijn die mij zouden beschuldigen van belangenvermenging, want ik heb in de club al meer geld ingestoken dan ik met die enkele puppies heb kunnen verdienen.
Bovendien is de pupbemiddeling van CSW Belgium in handen van secretaris Martine.
Hierbij kan ik ook melden dat onze ledenlijst nu meer dan 50 leden telt. Hierbij zitten twh's van ALLE mogelijke fokkers in Belgie en ook enkele Nederlandse.

groeten
Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2007, 21:18   #29
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Patrick bedankt voor je uitgebreide en positieve reactie over de situatie in Belgie!

en nog even een beetje of topic:
Zo lang de Nederlandse RV (nog) geen Bonitatie organiseert, hoop ik ook dat veel Nederlanders van die mogelijkheid bij jullie gebruik zullen maken!

groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 10:02   #30
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream
Hallo uit Belgie,

.................................................. ...
Ik hoop dat er geen mensen zijn die mij zouden beschuldigen van belangenvermenging, want ik heb in de club al meer geld ingestoken dan ik met die enkele puppies heb kunnen verdienen.
.................................................. ...
groeten
Patrick
Deze opmerking is voor mij wel belangrijk als ik lid zou willen worden!!!

Wie een rashond heeft weet ook dat er genoeg 'hobby'fokkers zijn die het vanzelfsprekend vinden dat zij geld over houden aan het fokken. Dit omdat zij er een hoop tijd, energie en geld in stoppen. Maar een hobby KOST geld!! ( Op het moment dat iemand een financiele beloning verwacht voor geleverde arbeid dan lijkt het al meer op werk/handel)

Dit verschil van mentaliteit is voor mij wel belangrijk als ik lid zou willen worden van b.v. de Labrador rasvereniging.

Een voorzitter die de mentaliteit uitstraalt zo als Patrick dat in mijn ogen doet met zijn bovenstaande opmerking is er één die ik zou zou zoeken op het moment dat ik lid wil worden.
Puur uit hobby en passie een vereniging opzetten, wat hem alleen maar tijd, energie en geld KOST. Petje af!!!!!!!!!!

Maar we kunnen het ook omdraaien! Je kan ook lid worden van een rasvereniging juist omdat je het NIET eens bent met de door het bestuur ingezette koers. Als je dat met een groep gelijk gestemden doet is het nog effectief ook, immers de leden zijn uiteindelijk het 'machtigste' orgaan.

In beide gevallen is het in mijn ogen dus belangrijk wie er in een bestuur zitten van een rasvereniging.

Ik wil op geen enkele manier de indruk wekken dat Letty haar lidmaatschap af zou laten hangen van wie er in het bestuur van de RVB zit, maar dat het BELANGRIJK is wie er in een bestuur zitten word hiermee wel ondersteund.

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Die geruchten gaan ook hier in Nederland al een paar jaar de ronde.

Maar het ene bestuur van de Raad van Beheer staat kort voor de invoering en dan komt er op een of andere manier een ander bestuur en dat bestuur vindt het minder interessant of noodzakelijk en dan wordt het weer van tafel geveegd.

......
Letty
Voor de volledigheid mijn teksten zijn puur bedoeld om te motiveren waarom het in mijn ogen belangrijk is wie er in een bestuur van een rasvereniging plaats nemen. Vergelijkingen met bestaande verenigingen zijn niet aan de orde anders dan daar waar ik ze benoemd heb.

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 12:36   #31
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Bert,

Je noemt mijn naam in verband met de RVB. Dat begrijp ik even niet.

Je kan als gewoon mens, lid van een rasvereniging, geen lid zijn van de RVB (Raad van Beheer op Kynologisch Gebied.

Daarom wil je dit misschien nader verklaren.

Tevens omtrent het fokken, met een of twee nestjes per jaar kan ik niet zeggen dat iemand een broodfokker is. En soms slaat hij of zij ook nog wel eens een jaar over. Wel zoals genoemd wordt op het Engelse Forum omtrent de kennel Passo del Lupo.

Ik denk, dat iedere hobby geld kost en dat je er allemachtig veel tijd en GELD in moet stoppen om tot een bepaald gewenst resultaat te komen.

Vergeet niet, dat als alles goed gaat met een dekking, je het dekgeld kwijt bent en als dan nog alles goed gaat met de geboorte, je in je handjes mag klappen. Wanneer er een keizersnede gedaan moet worden kan je alweer je portemonnaie open trekken, en helaas gebeurd zoiets ook nog een keer in het weekend en dan mag je dubbel tarief betalen bij de dierenarts.

Lang leve onze hobby, die GELD kost.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 12:54   #32
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Bert,

Je noemt mijn naam in verband met de RVB. Dat begrijp ik even niet.

Je kan als gewoon mens, lid van een rasvereniging, geen lid zijn van de RVB (Raad van Beheer op Kynologisch Gebied.

Daarom wil je dit misschien nader verklaren.
Maar natuurlijk Ik gebruikte jouw opmerking omdat die voor mij juist aangeeft dat het verstandig is om even stil te staan bij wie er in een bestuur zitten. Juist omdat het bestuur dus behoorlijk wat invloed kan hebben, dit blijkt uit jouw opmerking over de verschillende besturen van de RVB en de verschillende koersen die 'gevaren'worden. Het ging mij dus over de invloed van het bestuur en niet over het al dan niet lid worden. Dat zette ik erbij om niet de verkeerde indruk te willen wekken. Indien niet duidelijk dan lees ik het wel!!


Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Tevens omtrent het fokken, met een of twee nestjes per jaar kan ik niet zeggen dat iemand een broodfokker is. En soms slaat hij of zij ook nog wel eens een jaar over. Wel zoals genoemd wordt op het Engelse Forum omtrent de kennel Passo del Lupo.

Ik denk, dat iedere hobby geld kost en dat je er allemachtig veel tijd en GELD in moet stoppen om tot een bepaald gewenst resultaat te komen.

Vergeet niet, dat als alles goed gaat met een dekking, je het dekgeld kwijt bent en als dan nog alles goed gaat met de geboorte, je in je handjes mag klappen. Wanneer er een keizersnede gedaan moet worden kan je alweer je portemonnaie open trekken, en helaas gebeurd zoiets ook nog een keer in het weekend en dan mag je dubbel tarief betalen bij de dierenarts.

Lang leve onze hobby, die GELD kost.

Letty
Yep, helemaal mee eens!! Maar ik ga er ook vanuit dat iedere fokker die op zo'n manier fokt zich niet aangesproken voelt door mijn teksten. Ik probeer hierin juist duidelijk onderscheidt te maken.

Groetjes,

bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 13:17   #33
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Quote:
Liesbeth, bedankt voor je mening maar er ik ben niet de enige fokker in Belgie. In Wallonie is er ook nog Sophie Levebvre. Spijtig genoeg heeft dhr Vandamme (de new flame) afgehaakt wegens leeftijd en ziekte. Ook Mirka uit Brussel heeft zich geschrapt. Ik hoop echt dat er terug andere mensen geroepen voelen om eens een nestje te fokken. Ik hoop dan wel volgens de regels der kunst.

(Liesbeth, kom je de volgende vergadering?)
Hallo Patrick,

Ik weet wel dat je niet de énige fokker bent in België, maar alleszins de enige momenteel actieve fokker. Buiten Sophie dan, maar 't was ook maar zo'n beetje als voorbeeld bedoelt...
Als alles goed gaat (Heupen, bonitatie, showresultaten enz...), komen er hier misschien ook wel enkele nestjes. Maar dat zal de toekomst uitwijzen!

Ik zou zeker graag naar de volgende vergadering komen, dus je laat maar even weten wanneer deze doorgaat!

Groetjes,

liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 13:57   #34
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Een voorzitter die de mentaliteit uitstraalt zo als Patrick dat in mijn ogen doet met zijn bovenstaande opmerking is er één die ik zou zou zoeken op het moment dat ik lid wil worden.
Puur uit hobby en passie een vereniging opzetten, wat hem alleen maar tijd, energie en geld KOST. Petje af!!!!!!!!!!
Daar sluit ik me graag bij aan!

Groetjes,
Patty

off-topic:
Quote:
Die geruchten gaan ook hier in Nederland al een paar jaar de ronde.

Maar het ene bestuur van de Raad van Beheer staat kort voor de invoering en dan komt er op een of andere manier een ander bestuur en dat bestuur vindt het minder interessant of noodzakelijk en dan wordt het weer van tafel geveegd.

......
Letty
Op de site van de RvB staat dat ze binnenkort met rasverenigingen om de tafel gaan zitten m.b.t. fokbeleid, certificering e.d.
Lijkt erop dat de geruchten eindelijk omgezet gaan worden in daden
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 14:18   #35
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Op de site van de RvB staat dat ze binnenkort met rasverenigingen om de tafel gaan zitten m.b.t. fokbeleid, certificering e.d.
Lijkt erop dat de geruchten eindelijk omgezet gaan worden in daden
die gesprekken zijn al in volle gang
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 16:57   #36
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by SenE
die gesprekken zijn al in volle gang
Dan hoop ik dat wij als fokkers ook op de hoogte gesteld worden
Want de Ned. fokkers hebben de NVTW gevraagd om ons op de hoogte te houden en te betrekken bij alle ontwikkelingen rond certificering

Overigens staat op alle publieke info van de RVBH alleen dat er gesprekken zijn rond certificering en het rasspecifieke fokbeleid van RV's.
En nergens wordt ook maar iets vermeld over DNA bepaling

Dus ik ben het helemaal met Letty eens dat dit wat Nederland betreft echt alleen nog maar geruchten zijn!

Maar mocht iemand van jullie weten, waar er al ergens iets te lezen valt over invoering van verplichte DNA tests in Nederland, dan houd ik mij aanbevolen voor een link!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 17:03   #37
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Ik hoop in ieder geval dat de rasverenigingen zo slim zijn, om de gelegenheid aan te grijpen en het tijdens genoemde bijeenkomsten het over DNA te hebben

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 23-04-2007, 18:53   #38
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Bert,

Ik heb het ook niet persoonlijk opgevat maar ik denk dat je toch een klein foutje maakt.

Met de RVB bedoel IK de Raad van Beheer en JIJ bedoelt daar waarschijnlijk mee, het bestuur van een Rasvereniging of welke vereniging dan ook.

Als het goed is, is het bestuur een afvaardiging van de vereniging en stelt dus inderdaad de belangen van de vereniging voorop. Hoe die vereniging die belangen invult, is zijn zaak en daar kan je het dus mee eens zijn of niet.

Zo zou het bij een goed lopende vereniging ook moeten zijn. Bij een pas beginnende vereniging moet je echter een paar mensen bij elkaar krijgen, die de kar willen trekken en eveneens hun tijd, energie en ook geld, net wat Patrick ook vermeld, erin willen steken.

Dit zal bij de oprichting van de NVTW ook zo gegaan zijn en dat is bij de TWK niet anders. Voor niets gaat de zon op.

Ik ben ervan overtuigd, dat als de TWK een leuke club zal worden, er ook snel een ander bestuur zal zitten en net wat Kim heeft aangegeven, Ik ben er bij betrokken en heb dus in die zin een functie, die ik eigenlijk niet zou willen vervullen, juist om niet het idee te krijgen van belangenverstrengeling. Het liefst was ik helemaal in de anonimiteit gebleven en gewoon lid.

Overigens is er een regeling dat er een rooster van aftreding moet zijn, dus binnen een aantal jaren is er toch een verandering op komst. Natuurlijk zijn er mensen herkiesbaar maar die moeten dat ook willen.

Ik spreek hier nu vanuit een persoonlijk standpunt en absoluut NIET namens de TWK. Laat dat dus even duidelijk zijn.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org