Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-07-2009, 11:34   #1
Gris
Junior Member
 
Gris's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Arnhem
Posts: 45
Send a message via MSN to Gris
Default Casca (Tsjechen-teefje) zoekt een goed tehuis!

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een heel goed tehuis voor mijn hond Casca.
Ze is een ontzettend lief Tsjechen-teefje van 10 jaar oud die het heerlijk vind om overal mee naar toe te gaan, gek op wandelen, slapen op de bank en zoekspelletjes (zeker als ze iets eetbaars moet vinden!!!).

Casca is een erg lieve hond, rustig in huis en kan alleen thuis zijn zonder te slopen.
Bij mij is ze door veranderde privéomstandigheden te veel alleen thuis ivm werk en ik merk aan haar dat ze dat niet fijn vindt. Ze wordt stiller en wat meer teruggetrokken en in de weekenden leeft ze weer op.
Binnenkort moet ik voor een lange duur meer dagen in de week werken en dat gun ik Casca niet.
Ik weet zeker dat er plaatsen zijn waar ze meer tot haar recht komt en ben dus op zoek naar een heel goed nieuw tehuis voor deze superhond!


Groeten,

Chris



















Hieronder staat Casca omschreven in een lijst gekopiëerd van de site Wolfhonden-online.nl.


(Roep)Naam: Casca
Geslacht: Reu/teef: Teef Tsjech
Leeftijd, geb.dat.: 02-02-1999
Beharing: wolfgrauw

Stamboom: J/N Ja
NHSB Nummer (indien van toepassing):

Kan alleen thuis: J/N Ja, Hier is ze samen met een kat, maar alleen zijn is niet haar hobby

Kan met andere honden: J/N Met vrijwel alle reuen gaat het goed, maar niet met alle teefjes

Kan met katten: J/N: Ja, als ze er bij horen slapen ze ook samen

Kan met kinderen tot 10 jaar: J/N : Ja, dat gaat heel goed. Voor het grootste gedeelte worden ze gewoon genegeerd en krijgen af en toe een lik over het gezicht en koekjes worden als ze de kans krijgt voorzichtig uit de handen ontvreemd. Wanneer kinderen te druk zijn zoekt Casca zelf een rustig plekje op.

Kan met kinderen boven 10 jaar: Ja, zelfde als boven.

Kan mee in de auto: Ja, ook in de bus en met de trein of boot is geen enkel probleem

Kan binnen worden gehouden: Ja

Karakterbeschrijving: Casca is een heel erg lieve rustige en stabiele hond, is zelfs eens door iemand een labrador met een mooie vacht genoemd... Naar andere honden (met name teefjes) toe kan ze soms fel zijn, gooit ze op de rug, maar bijt niet door. Waaks en beschermend.
Bekende mensen worden begroet, al dan niet enthousiast en vreemden worden genegeerd

Reden herplaatsing: Een jaar lang geprobeerd hoe het zou gaan nadat mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan. Ik merk aan Casca dat ze nu toch te weinig aandacht krijgt aangezien ik buitenshuis werk. Een katje als gezelschap is niet genoeg en een hond er bij is niet mogelijk en geen echte oplossing.


Opmerkingen: Omdat Casca niet met alle teefjes overweg kan wil ik haar niet in een huis met andere teefjes plaatsen om teleurstelling te voorkomen.


Reactie sturen naar: prive-bericht, of email of bellen met: nul zes 24636 525
Gris jest offline   Reply With Quote
Old 06-07-2009, 12:40   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik had het op wolfhonden-online al gelezen...
jammer dat het nog niet gelukt is,
misschien dat het via dit forum wel lukt.

Ik zal ook mijn ogen en oren openhouden...
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 11-07-2009, 11:22   #3
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

even naar bovengehaald...

Is er niemand die deze kanjer nog een mooie oude dag kan bezorgen.

(Helaas kan ze niet bij teven, anders had ze wel bij mij mogen komen)
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org