Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-03-2007, 19:52   #1
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default Op zoek naar een tjech - Anuki Debowa sfora

Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje het forum een beetje. Maar omdat ik nog geen tjech heb heb ik mezelf een beetje erbuiten gehouden.

Mijke heeft ons van de zomer een beetje gek lopen maken van de Tjech. Maar toen hebben we niet voor een Tjechpup gekozen maar zijn voor een Hollander (hollandse herder)pup gegaan.(reu, nu 9 maanden, Wolf genaamd)

Maar nu... willen we er een tweede hond erbij en laat nou toevallig ook het idee voor tjech langs zijn gekomen! We zijn nu aan het kijken of ergens een herplaatser teef is en als dit niet lukt gaan we voor een pup.

Maar big question is nu; Weet iemand nog een tjech-dame rond de 1a2 jaar die nog geen thuis heeft?
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 20:08   #2
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi manishandra,

Deze jongedame staat bij herplaatsers http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d8121.html

Jammer dat er vaak zo weinig informatie bij de herplaatsers staat, misschien ook een idee als aanvulling op het forum. Een apart hoekje waar de herplaatsers uitgebreid aan bod komen, inc. foto's en verhalen. ( ik zal dit nog even kopieren naar het andere topic )

Groetjes,
Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 20:19   #3
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Misschien heel stom hoor! maar ik dacht de hele tijd dat het een reutje was

Zit ik met 2 dingen
1: mijn engels heel slecht en met pools of tjechisch moet je niet aankomen. Duits ben ik wel weer goed in maar staat niet in het rijtje!

2. Polen is toch wel een heel eind rijden! en dan zit de fokker nog aan het andere eind van polen ook nog eens (net gekeken is een 13 urig durende autorit !)
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 20:23   #4
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by Manishdra
Misschien heel stom hoor! maar ik dacht de hele tijd dat het een reutje was

Zit ik met 2 dingen
1: mijn engels heel slecht en met pools of tjechisch moet je niet aankomen. Duits ben ik wel weer goed in maar staat niet in het rijtje!

2. Polen is toch wel een heel eind rijden! en dan zit de fokker nog aan het andere eind van polen ook nog eens (net gekeken is een 13 urig durende autorit !)
Als jullie toch nog geen vakantieplannen hebben

Voor contacten met deze fokker kun je misschien beter een beroep doen op de fokkers die hier ook op het forum komen, die zijn daar wat meer in thuis.

Succes!

Groetjes,
Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 20:37   #5
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Nou dan maar wachten op een reactie van de fokkers of ze mij willen helpen! Mijke jij spreekt toch goed tjechisch ?

Vakantie naar polen... was al bijna een weekend Frankrijk gegaan voor een Tjechendame maar dat ging uiteindelijk niet door... Zit er alleen een beetje mee dat onze 9 maanden oude meneer die toch al niet zo verzot op de auto is... moet dan ook nog 13 uur in de auto zitten?
Krijgen we hem niet meer mee terug ofwe moeten onze spullen in vuiliszakken doen omdat ze anders onder de kots komen te zitten. Kan me enigzins voorstellen dat de wegen daar niet zo denderend zijn (heb een auto met vrij harde veren (lees bestelauto uit '9 Dat kan een leuke achterbaan worden!

En is het leuk voor een jonge hond om zo lang in de auto te zitten ? en dan vooral een tjech? Dan zijn we wel verplicht om halverwege een pauze in te lassen van ongeveer een nacht zodat hij/zij (beide dus) hun energie kwijt kunnen.

Al met al, zal het met mijn lieftallige partner overhebben. We moesten toch nog een kampeervakantie plannen (al was de ardennen eerder de plaats van bestemming dan Warszawa(Polen)
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 20:52   #6
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai ,
Anuki is een zusje van mijn Nomad,is geen herplaatser is gewoon nog geen goed huisje voor gevonden
Wel intresse voor geweest maar als fokker mag je ook eisen stellen voor je pups
En het heeft niks te maken dat ze onder doet voor de rest.

Ik geloof dat Anna ook duits spreekt,maar heb het zelf in engels gedaan,en de terugweg heb er 15uur over gedaan maar moet je wel vertellen ze gedragen zich voorbeeldig in de auto.
Ik heb nog steeds contact met der dus ik hoor het wel
Als ik wat voor je kan doen.
Groetjes Martine
loco jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 21:00   #7
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Ik vermoede al dat ze nog geen te huis had gevonden... ik zie herplaatsers btw ook niet als honden waar iets mis mee is (bij de meeste (natuurlijk niet allemaal) herplaatser zie ik eerder dat de baasjes iets mis gedaan hebben(zoals niet de rasbeschrijving van een tjech lezen)
Alleen nu we een tweede hond zoeken "moet" het niet perse een pup zijn, maar "mag" het ook een herplaatser zijn (is ook fijn dat deze honden een thuis krijgen)

Zodra ik mijn partner overtuigd heb krijg je het wel van mij te horen! Zal wel van de zomer worden daar mijn vriend als leraar niet even vrij kan nemen! En dan is het toch lekker weer! hoop ik
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 22:32   #8
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Misschien kan Martine is voor je vragen of de fokker binnenkort niet ergens in de buurt op een internationale show te vinden is?, zomaar een ideetje

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 22:53   #9
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Manishdra
Weet iemand nog een tjech-dame rond de 1a2 jaar die nog geen thuis heeft?
Persoonlijk zou ik, met een reutje van 10 mnd, er niet voor kiezen om er een teefje van 1 jr bij te nemen. Zelf zou ik dan altijd kiezen voor een al wat ouder teefje. Maar dat is mijn persoonlijke idee hierover, iedereen mag daar gerust anders over denken!

Quote:
Originally Posted by Manishdra
Nou dan maar wachten op een reactie van de fokkers of ze mij willen helpen! Mijke jij spreekt toch goed tjechisch ?
Nee hoor, ik spreek geen goed Tsjechisch Maar ik weet wel dat veel fokkers in veel (voormalige oostbloklanden) goed Duits en Engels spreken

Quote:
Originally Posted by Manishdra
Zit er alleen een beetje mee dat onze 9 maanden oude meneer die toch al niet zo verzot op de auto is... moet dan ook nog 13 uur in de auto zitten?
Kan die dan niet een paar dagen naar familie of een goed pension?

Quote:
Originally Posted by Manishdra
En is het leuk voor een jonge hond om zo lang in de auto te zitten ? en dan vooral een tjech? Dan zijn we wel verplicht om halverwege een pauze in te lassen van ongeveer een nacht zodat hij/zij (beide dus) hun energie kwijt kunnen.
Ik heb diverse malen ritten tussen de 12 en 18 uur gemaakt met jonge en/of oudere honden. En met een regelmatige pauze/tussenstop met even spelen, drinken, uitlaten is dat best te doen hoor!

Zoals ik je al op de tel vertelde, hebben (en/of weten) fokkers soms ook herplaatser die ze niet hier op wolfdog zetten.

Tip: In de rubriek “fokkers”, kun je per land zien wie dat zijn. Degenen die je aanspreken kun je dan een mailtje sturen en aangeven dat je evt. geïnteresseerd bent in een wat ouder teefje.
(voor de meer oostelijke landen kun je dat in Duits of Engels doen)

En daarnaast kun je natuurlijk ook nog op de ander forums op deze site vragen wie er een herplaats teefje weet.

Succes!
Groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 23:17   #10
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Quote:
Originally Posted by mijke
Quote:
Originally Posted by Manishdra
Weet iemand nog een tjech-dame rond de 1a2 jaar die nog geen thuis heeft?
Persoonlijk zou ik, met een reutje van 10 mnd, er niet voor kiezen om er een teefje van 1 jr bij te nemen. Zelf zou ik dan altijd kiezen voor een al wat ouder teefje. Maar dat is mijn persoonlijke idee hierover, iedereen mag daar gerust anders over denken!
Dat was ook eerder mijn idee, maar ik zou wel nog graag de hond een beetje kunnen "vormen". Wij hebben met Wolf heel veel ondernomen om ervoor te zorgen dat hij gewend raakte aan vreemde situaties, denk aan dierentuin, parken, het centrum, winkels, we hebben hem echt overal meegenomen (is ook onze insteek: de hond(en) gaan overal mee heen) bij een hond die dit niet gewend is, en al wat ouder is, is het best lastig om dit te laten wennen. En omdat wij regelmatig naar evenementen (zie website(reclame ) gaan en de hond(en) ook altijd mee gaan, moet dit met niet al te veel problemen gaan. In het begin zal het altijd wennen zijn, was het voor Wolf ook, maar we kunnen dit ook niet langzaam opbouwen, de hond gaat mee de hele dag/twee dagen, zolang het evenement duurt! En dan is een flexibele hond (en dat zijn jonge honden over het algemeen wel en daarnaast hebben ze Wolf bij zich als steunpunt) wel aangeraden.

Quote:
Originally Posted by mijke
Quote:
Originally Posted by Manishdra
Nou dan maar wachten op een reactie van de fokkers of ze mij willen helpen! Mijke jij spreekt toch goed tjechisch ?
Nee hoor, ik spreek geen goed Tsjechisch Maar ik weet wel dat veel fokkers in veel (voormalige oostbloklanden) goed Duits en Engels spreken
he jammer, maar ik heb Marine al ambassadeur! Zouden ze (de fokkes) dat dan niet aangeven als gesproken taal(als ze het wel kunnen spreken? is wel zo handig, scheelt een heleboel! (ps: mijn engels is niet goed!) En als ergens duits bij staat is de hele taal drempel voor mij weg.

Quote:
Originally Posted by mijke
Quote:
Originally Posted by Manishdra
Zit er alleen een beetje mee dat onze 9 maanden oude meneer die toch al niet zo verzot op de auto is... moet dan ook nog 13 uur in de auto zitten?
Kan die dan niet een paar dagen naar familie of een goed pension?
Onder mom van "Hond gaat altijd mee" kan dat natuurlijk niet, vooral niet als het zijn eerste kamperen is! daarnaast willen we ook kijken hoe het tussen de honden gaat (kan me niet voorstellen dat het slecht zou gaan, maar je weet maar nooit, misschien is Wolf wel heel eng of de pup ) Daarnaast kunnen we ook tussendoor (dus haverwege of zo) kamperen.

Quote:
Originally Posted by mijke
Quote:
Originally Posted by Manishdra
En is het leuk voor een jonge hond om zo lang in de auto te zitten ? en dan vooral een tjech? Dan zijn we wel verplicht om halverwege een pauze in te lassen van ongeveer een nacht zodat hij/zij (beide dus) hun energie kwijt kunnen.
Ik heb diverse malen ritten tussen de 12 en 18 uur gemaakt met jonge en/of oudere honden. En met een regelmatige pauze/tussenstop met even spelen, drinken, uitlaten is dat best te doen hoor!
Natuurlijk zou ik dat ook doen, maar ik kan me wel enigzins voorstellen dat het gaat vervelen een aantal uur in een auto.

Quote:
Originally Posted by mijke
Zoals ik je al op de tel vertelde, hebben (en/of weten) fokkers soms ook herplaatser die ze niet hier op wolfdog zetten.

Tip: In de rubriek “fokkers”, kun je per land zien wie dat zijn. Degenen die je aanspreken kun je dan een mailtje sturen en aangeven dat je evt. geïnteresseerd bent in een wat ouder teefje.
(voor de meer oostelijke landen kun je dat in Duits of Engels doen)

En daarnaast kun je natuurlijk ook nog op de ander forums op deze site vragen wie er een herplaats teefje weet.

Succes!
Groetjes,
mijke
Ik heb al meerdere fokkers een mail gestuurd, heb echter nog niks terug gekregen, behalve van een duitse fokker, maar dat ging over pups (na enkele dagen wachten op reactie ging maar even onder het hoofdstukje "verwachte nesten"kijken ) Als je geen herplaatser kunt vinden dan maar een pup he! en wat vinden wij dat erg
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 09:15   #11
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Wij zijn afgelopen zomer met Jourdy - hij was toen 9 maanden oud - een week naar Tjechië gegaan.
Jourdy had tot die vakantie 'auto-ervaring' van een paar keertjes maximaal 2 uur.

Op de heen -en terugweg hebben we 1 keer gepauzeerd. De rest van de reis heeft hij gewoon liggen slapen, of af en toe even naar buiten gekeken.

Dus dat gaat best hoor!

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 09:16   #12
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo,

Ik DACHT dat er bij Koos en Letty nog 2 teefjes van ongeveer 10 maanden zijn. Misschien is dat iets?
En ook altijd makkelijk: ze spreken daar Nederlands
En het is iets minder lang rijden
Maar zoals ik al zei: dat DENK ik.

Groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 13:54   #13
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Hallo,

Tja dan moeten ze wel reageren want ik heb ze wel gemaild! Is nu iets langer dan een week geleden!
Is inderdaad wel dichterbij en ook in het nederlands, maar dat zijn natuurlijk niet de enige factoren waarop wij een hond uitkiezen Voor hetzelfde geldt dat wel alsnog naar polen of duitsland (kwam ik gister achter) moeten rijden voor een Tjech.
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 14:01   #14
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo,

Als je ons gemaild hebt, dan heb ik het helaas niet binnengekregen, want ik beantwoord dit soort mailtjes eigenlijk altijd direkt,

Sorry, maar niets ontvangen,

groetjes,

letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 20:03   #15
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

hmm, ok, maar hebben jullie een herplaatser? (cq pup die nog geen te huis heeft gevonden?)
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 20:23   #16
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik denk dat het het makkelijkst is,
om hen even te mailen:
Koos & Letty de Graaff
E-mailadres(sen):
[email protected]

__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 20:55   #17
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Wij... gaan naar polen toe, wij gaan naar polen,wij gaan naar polen toe...

Het is jullie misschien al opgevallen dat Anuki niet meer de herplaatsers staat? Nou dat komt omdat wij haar binnenkort gaan ophalen!
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 21:19   #18
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

gefeliciteerd

Ik zag dat ze pas 4maanden is,
waneer ga je haar halen ??
Wat een leuk hondje.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 21:52   #19
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Gefeliciteerd!!

Wij zijn nu natuurlijk wel nieuwschierig waarom het Anuki is geworden?

Ze moet toch wel iets speciaals hebben als je er bij elkaar 26 uur voor gaat rijden, of toch maar een vakantie van gemaakt

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2007, 22:57   #20
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Als het aan ons ligt gaan we haar met pasen ophalen.

Waarom zij? Ik denk dat zij het beste bij ons in de familie past, ze is qua karakter precies wat we zoeken, tot zover we het nu weten.

En ze heeft ons ook gewoon betoverd met haar lieve koppie.

We maken er ook kleine ééndaagse vakantie van met waarschijnlijk op de heen en terugreis een overnachting op een camping. Haar eerste campeerervaring en tegelijkertijd ook voor Wolfje. Het zal erg gezellig worden in de tent
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org