Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

 
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2006, 00:11   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Zo'n Toffe Honden ????

Tjsa, Stephan heeft standaard onder zijn berichten staan:
"waarom heb ik zolang gewacht om een tsjech te kopen !!!!!! zo'n toffe honden ! "

En de meeste tijd ben ik het daar echt helemaal mee eens!
Maar soms kan ik ze ook achter het behang plakken hoor!
En dan heb ik nog wel volwassen exemplaren!
Dus ik kan de reacties "starters" met pups en pubers van dit ras ook heel goed voorstellen!

"Leuk" voorbeeldje?
Als er hier niemand thuis is, gaan alle honden in de bench. Een paar keer had ik al meegemaakt dat Chezka (TsW teef) en Plukje (Leo pup) los rondliepen toen ik thuis kwam (gelukkig zonder enige ramp).
En natuurlijk kregen m'n kids dan de schuld : dat ze deurtjes niet hadden dicht gedaan of vergeten waren de honden in de bench te zetten

Vanmiddag was ik zelf de laatste die wegging en lette er goed op dat alle benches goed dicht zaten. Maar toen ik thuis kwam wachtte mij echt een grootse verrassing!
Chezka en Plukje liepen in "zwarte vacht" door een soort vuilnisbelt in de kamer en het rufte als een oordeel

De dames hadden samen de inhoud van een grote vuilnisemmer eens even lekker gesorteerd in de kamer. En buiten bleek het hekje naar de moeras vijvers geforceerd en stond er ook geen plant meer in!!!
Wellicht dat iemand het zich kan voorstellen hoe het er hier binnen uitzag (en rook!) en dat ik echt niet dacht: "zo'n toffe honden"!!

Toch heb ik aan de andere kant ook wel moeten lachen en had ik wederom bewondering voor de inventiviteit van de TsW!
Aan de benches konden we nl. zien dat Chezka van binnen uit was uitgebroken. En waarschijnlijk heeft ze daarna de bench van Plukje opengemaakt, want deze had geen enkele beschadiging (had ze trouwens al eens vaker gedaan! Het bijzondere is, dat ze dit alleen bij de pup doet en niet bij de volwassen reu)

Afijn de dames hebben samen waarschijnlijk een hoop lol gehad en ik kon mijn lol op met schoonmaken!
Helaas vinden beide dames het schoonspuiten onder een tuinslang ook toppie! En ik hoop dan ook maar, dat ze geen relatie gaan leggen tussen "jumpen in moerasvijver" en afspuiten

Want in dit soort relaties leggen zijn wolfhonden ook super sterk! Een volgende keer wil ik daar nog wel een leuk voorbeeld van vertellen
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org