View Single Post
Old 20-03-2010, 17:51   #143
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Sky en ik zijn nu ook begonnen met het trainen voor de UV20.
Een paar keer per week gaan we gezellig met zn tweetjes, en iedere maandag avond met een groep van de hondenschool in Weert.

Ik kon niet vroeger met hem beginnen te trainen, daar fietsen met honden in België strafbaar is, en veel politiezones nogal moeilijk doen bij het verlenen van een speciale vergunning.
Nu ga ik dus een aantal keer per week de grens over naar mijn moeder om te fietsen met doggie.

De 1e keer langs de fiets had Sky zoiets van "Ja hoor, daar komt ze weer met haar ideeën" maar ik moet zeggen dat het toen voor de 1e keer eigenlijk vrij goed ging.
Oké zodra hij een ander 4-benig schepsel ontdekte moest ik oppassen om niet over auto's, door tuinen en andere plots opduikende en niet schuivende obstakels te vliegen, maar het was te doen.
Wel heb ik na die 1e keer even bij de fietsenmaker de remmen laten omzetten, want met links remmen wat de voorrem was vond ik minder geschikt.

Als wij alleen gaan fietsen loopt Sky dus als een oude aardappel naast de fiets tot hij dus iets leuks ziet, maar als we met de groep gaan fietsen doe ik niets anders als de rem in knijpen.
Afgelopen maandag heeft hij dus 7km lopen trekken, en ik kan alleen hopen dat zijn interesse voor de andere honden snel iets afneemt, aangezien ik nu spieren ontdekt heb waar ik mij niet bewust van was dat ik deze bezat

Na die 7km trekken had menneer trouwens nog de energie om bij de manege waar wij samen komen, en na het fietsen genieten van een bakje koffie zijn best te doen om tafels en stoelen om te gooien om alsnog bij de andere honden te komen.

Normaal hebben wij in Mei examen, maar als hij zo een energiebundel blijft maak ik mij daarover absoluut geen zorgen

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote