View Single Post
Old 09-10-2012, 20:06   #3
Bahco
Junior Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Beilen
Posts: 16
Default

Fietsen met je Tsjech is erg leuk en vooral af en toe een uitdaging. Ook ik heb het asfalt al van dichtbij gezien. Ik heb sinds kort een springer en ben er heel erg blij mee. Het trekken is afgelopen, behalve bij andere honden, dan stuitert hij naast de fiets. De beveiliging heeft hij onlangs los getrokken, je krijgt er wel 2 extra bij, maar ik heb nu de riem aan de springer gemaakt. Na een tijdje met de springer heb ik er wel 99% vertrouwen in dat hij mij niet met fiets en al omver trekt. De meeste uitdagingen zie ik aankomen en hou er rekening mee. Die uitdagingen zijn sinds de springer beperkt naar honden en katten. Daarvoor was bijna alles een uitdaging. Als ik denk dat de uitdaging te groot is, stop ik even en laat ik hem zitten (wat hij vervolgens 2 seconden doet) maar dan hou ik hem vast bij de halsband, zodat ik hem kan houden en hij nergens heen kan. Dat zijn we nog telkens weer aan het oefenen.

Ik moet toegeven dat het 'pats' gehalte wel verviervoudigd is vergeleken met een half jaar geleden (Bahco is nu ruim anderhalf).

Er zal uiteraard verschil zitten tussen de ene en de andere Tsjech en reu of teefje.
Bahco jest offline   Reply With Quote