View Single Post
Old 17-08-2012, 12:33   #1
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Question TSW eet beduidend minder?

Ik heb de afgelopen maanden ongeveer 60% meer voedsel aan Styx gegeven dan dat er op de verpakking stond.

De afgelopen dagen zie ik echter dat ze minder eet. Ze laat regelmatig een deel van het eten staan.

Ik heb al enkele dingen veranderd (er bij blijven als ze eet, het eten in een andere bak doen (ze at de afgelopen maanden uit een labyrinth tegen het schrokken, de hoeveelheid voer verminderd), en dat heeft wel invloed op de totale hoeveelheid die ze eet. Toch valt het wel op.

Ik vermoed dat er een aantal factoren zijn die een rol spelen:

-Klara liet Styx normaal elke ochtend uit en gaf haar dan ook haar eten. Aangezien Klara de eerste weken nog niet mag wandelen, doet haar moeder dat nu. Styx krijgt echter minder beweging (Klara ging met haar rennen en stoeien) en reageert echter heel anders op de moeder dan op Klara.
Als ik Styx in de avond voer dan eet ze een stuk meer dan bij de moeder, maar ik ga dan ook een flink stuk langer met haar wandelen.

-Er zijn de afgelopen dagen veel minder honden om mee te spelen (vakantie, hitte?), dus tijdens wandelingen en bij bezoekjes aan het losloopveld is ze veel minder actief.

-Het is nu warm, en dan ligt ze het grootste deel van de dag op het koelste plekje dat ze kan vinden, en is ze ook niet echt te porren voor activiteit (tenzij we voor ons standaard middagbezoek aan een ven gaan :-)).

-Styx wordt steeds beter in muizen vangen, maar ze gaat in de natuur ook bramen eten. Daarnaast lijkt ze veel beter te weten waar ze dingen kan vinden die eetbaar zijn, en daar ook meer naar op zoek te gaan. Dat is helaas ook binnenshuis zo: er zijn de afgelopen week al een bord geraspte kaas, enkele boterhammen en andere etenswaren in Styx verdwenen.

-Volgens de verpakking van haar (Brit) hondenvoer is het wel zo dat er na een bepaalde leeftijd (ongeveer 1 jaar) een vermindering van de dagelijkse hoeveelheid voer voorgeschreven staat. Daar zijn we echter nog niet.

Styx ziet er niet ongezond mager uit, is niet loom of afgestompt in haar gedrag en ze heeft nog steeds genoeg vlees op haar botten.

Is dit herkenbaar of moet ik me toch zorgen gaan maken?
Wilko jest offline   Reply With Quote