View Single Post
Old 02-03-2009, 22:35   #25
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Wat een leuk FORUM!!! Eindelijk wat erkenning. Ik schaamde me heel erg dat mijn hondje het deed. Ben er zelfs mee naar de Martin Gaus school geweest in Lelystad. Daar doen ze het op de zachte en vriendelijke manier. Nou.... Mijn 800 euro had ik net zo goed in de prullenbak kunnen gooien . Ze hadden me geadviseerd om hem intern te doen omdat ze hem dan beter konden trainen ivm andere agressieve honden die aanwezig waren.

Bodars enige probleem was dat hij aan de riem nogal agressief was naar andere reuen en honden die niet goed de hondentaal konden spreken (lange haren voor de ogen, afgesneden oren, geen staarten etc.) en dit had een stijgende lijn. Ik kon hem altijd wel goed houden maar zou er een ander niet mee laten lopen. Ik wilde het gaan aanpakken voordat het te erg zou worden.

De dag dat ik hem op mocht halen gaf hij al meteen de eerste grom. We gingen daarna samen trainen. In het begin ging het erg slecht maar naar mate de tijd verstreek ging het beter. Toen ik weg reed ging ik met een heel fijn gevoel weg. Hij liep voor het eerste sinds tijden weer normaal langs een hond (dit was dan in de hondenschool).

Thuis gekomen met een heerlijk gevoel gingen we wandelen. Lekker ontspannen liep IK, MAAR BODAR STOND VOLLEDIG IN DE AANVAL en gromde tijdens het plassen (hij was nog net niet aan het schuimbekken). Het ergste was dat er helemaal geen hond in de buurt was!!!! Ik gelijk de MGS (Martin Gaus school) bellen om te vragen wat ik met dit gedrag moest doen. Zij verklaarde het als opnieuw zijn terein af zetten was en dat ik het moest negeren. Zo gezegd zo gedaan. De volgende wandeling was het weer hetzelfde verhaal alleen kwamen er de hele gevaarlijke ramen bij . Daar bleken volgens Bodar honden te wonen en die moesten allemaal weten dat hij de baas was. Weer gebeld met de MGS. Zij antwoorden dat ik helemaal op nieuw moest beginnen met de training. Ik balen, want dan had ik zelf beter elke week kunnen gaan trainen op een hondenschool ...
Toch maar netjes geluisterd en ben opnieuw begonnen. Ik mocht bodar alleen mee laten lopen als hij normaal naast me zou lopen. Na twee dagen kon ik bij de buurman komen. Hier bleven we een week hangen (Ik mocht bodar niet meer los laten, zelfs niet in de tuin! Bodar werd helemaal gek van zijn energie). Ik had het echt helemaal gehad en belde met tranen op. Hij werd in huis onhandelbaar en ik kon niet meer met zijn gedrag leven. Na een heel gesprek gehad te hebben met de MGS, kwam het erop neer dat Bodar een Extinction Burst (het gedrag dat in een korte tijd steeds erger totdat hij zich overgeeft) had. Dit bleef hij twee weken volhouden. Ik het opzoeken maar nergens staat dat dit gedrag zo lang kan duren. Meestal is het voor een paar dagen. Maar ik dacht dat Bodar een uitzondering was en ging maar uit van de professionaliteit van de MGS. Mijn gevoel zei heel wat anders namelijk...Op een gegeven moment werd hij niet alleen agressiever aan de riem maar ook in huis was hij verschrikkelijk prikkelbaar. Niet dat hij een gevaar was voor mijn gezin maar echt gezellig niet echt... Na twee keer priveles gekregen te hebben ging het thuis niet beter. Ik zag dat Bodar helemaal weg zakte en verschrikkelijk ongelukkig was. Ik wist geen raad meer. Mijn lieve Bodar was totaal een andere hond geworden door de aanpak van de MGS.

Iedereen die me kende zei dat ik hem weg moest doen. Op een avond zat ik er doorheen. Ik had besloten om een ander baasje te zoeken . Die beslissing heeft niet lang stand gehouden. Twee uur later kwam hij naar me toe en het leek wel of hij me wat vertelde. Ik luisterden en ging hem helemaal met rust laten. Hij kreeg van mij twee weken vakantie. We gingen alleen wandelen op plekken waar hij los kon. Waar we konden spelen. Thuis mocht hij gewoon zijn eigen ding doen. We deden alleen maar leuke dingen. Mijn Bodar kwam weer terug!!!! Na twee weken ben ik het op een eigen manier gaan doen. De MGS manier was niet geschikt voor ons!!!! Nu ik een half jaar verder ben luisterd hij al een stuk beter. Hij kan nog steeds heel lelijk doen aan de riem. Ik heb het gewoon geaccepteerd dat hij het nu eenmaal doet. Zijn ZOGENAAMDE Extinction Burst was helemaal weg. Hij valt geen ramen meer aan en gromt niet meer zo belachelijk tijdens het plassen.

Wanneer je niet met de Dark site bekend bent, lijkt het verschrikkelijk maar wanneer je weet dat je niet de enige bent is het eigelijk wel een lachertje!!! Eigenlijk is mijn Bodar een grote held op sokken wanneer hij los is en een hele stoere vent aan de riem hahahahaha Hij luisterd na mijn eigen training (een combinatie van beloning en straf) al een stuk beter maar blijft heerlijk zijn eigen gang gaan. Volgens mij beschrijf ik nu een Tjech???? Hahahahahahaha.

Mijn schatje doe ik nooit weg...en naar de Martin Gaus school gaan, doe ik ook nooit meer!!!

PS: Ik wil niet zeggen dat de Martin Gaus-school werkwijze slecht is, maar voor ons werkte het totaal niet...

Last edited by kimm; 02-03-2009 at 23:59.
kimm jest offline   Reply With Quote