View Single Post
Old 07-11-2008, 01:15   #19
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by Manishdra View Post
.
Het constateren met onderzoeken lijkt me lastig. je kunt hoogsten de veroorzaker vinden van secundaire epilepsie, maar hoe je dan primaire vaststeld? geen idee. Ik moet wel zeggen dat ik geen expert ben, er gaan 1001 theorien over epilepsie in de ronde en hoe het veroorzaakt wordt.
Bij Beertje,een vorige hond van mij met ernstige epilepsie, hebben ze dit vastgesteld nadat zij 24 uur in observatie bij de DA is geweest en daar dus een aanval heeft gehad. Als ze tegenwoordig erg twijfelen kan het wel eens voor komen dat ze gaan observeren met een cam.
Wel erbij gezegt dat je een dikke portemonnee moet hebben als je deze wijze van onderzoek wil laten doen.(Niet dat ik die heb maar gelukkig heb ik juist voor mijn dieren al jaren een hele grote spaarpot(rekening)gezien zeker voor de papegaaien alleen een consult-je al behoorlijk erin hakt en ik behoorlijk wat beestjes heb)
De manier hoe ik met Bine te werk ben gegaan heeft een behoorlijke put geslagen in mijn spaarpotje(De hele rataplan van standaard onderzoeken) en gezien de regelmatige overlegjes nu nog blijft dit nog even.
Maar ja is niet anders en ik vind dat Bine het waard is want het is een schat van een hond en als je geen kosten eraan kwijt wil moet je geen dieren nemen(is mijn mening dan he)
En ach ze haalt het nog steeds niet bij de kosten van mijn papegaai die met gebroken borstbeen kwam en tot drie keer geopereerd moest worden(van te voren wetend dat de kans heel erg klein was dat ie het hele gebeuren überhaupt zou overleven maar gelukkig heeft deze knaap het gered)

Waarschijnlijk is de epilepsie van Bine wel de oorzaak geweest waarom ze aangevallen werd door de drie teven van waar ze ook tussen zat(die aanvallen van die teven op Bine waren dus zo heftig dat Bine zo snel herplaatst werd)
miran jest offline   Reply With Quote