View Single Post
Old 07-11-2008, 00:19   #18
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by Xhrista View Post
Stenka
Die had er trouwens weer heel veel aan als ik hem probeerde vast te houden en te aaien.Zag het vaak aankomen en dan steunde ik hem en dat leek hij fijn te vinden.Nooit agressie vertoond of dat hij ons niet herkende na de aanval.

Maar Miran,hoeveel aanvallen heeft ze nu gehad dan? Want je hebt haar pas een maand.Vind het dus niet meevallen,al heb je er maar 2 gehad nu.

Gr. Christa
Bine heeft twee echte aanvallen gehad en hadden beide te maken met een stress situatie. Die ene keer op het trainingsveld weet je!? De tweede keer was toen ik in het bos liep en een aantal honden tegen kwam. Eerst dacht ik dat ze het wel leuk vond want ze was dolenthousiast maar waarschijnlijk ook stressig, na de aanval duurde het een minuut of 5 voor ze zichzelf weer was en heeft ze echter gewoon lekker gespeeld met die honden.
Ondanks ik probeer zoveel mogelijk stress te vermijden voor haar lukt dit helaas niet altijd omdat veel dingen nieuw voor haar zijn(nieuwe plekken,andere honden,andere mensen enz) hier gezien ze idd nog maar kort hier is. Wel heeft ze drie keer ook een aanloop naar een aanval gehad(zwabberend gaan lopen) Gelukkig voelt ze zich wel veilig genoeg al om meteen bij me te komen waardoor ik haar vast kon houden en strelen gecombineerd met zachtjes praten. Dit bracht haar op een of andere manier tot rust waardoor ze niet doorschoot in een aanval waardoor ze daarna ook niet gedesorienteerd of moe ofzo was, ze was meteen weer haarzelf.
Maar ook die keren hou ik bij in een logboek helemaal uitgeschreven van vooraf aanloop wel/geen aanval en hoe daarna. Om de twee weken heb ik overleg met de DA en aan de hand daarvan ook de nieuwe situatie meegerekend kijken we per keer van hoe of wat. De laatste week heeft ze echter nergens meer last van gehad tot nu toe en ik hoop dat dit zo blijft want geeft ook aan dat ze het vertrouwen begint te krijgen in mij en alles haar dus niet meer stress opleverd
miran jest offline   Reply With Quote