View Single Post
Old 12-01-2013, 02:07   #26
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Naar aanleiding van deze discussie en in een poging te kijken of er echt sprake is van een meningsverschil en niet enkel van een slecht onderbouwd onderbuikgevoel, ben ik benieuwd naar het volgende. Wat is nu (in het algemeen, dus ik heb het niet over de hond/ stichting uit dit topic) een reden om tegen het adopteren van buitenlandse herplaatsers te zijn?

Redenen die ik hier lees om het naar NL brengen van buitenlandse herplaatsers af te keuren is het geld dat er gevraagd wordt door de stichtingen die zorgdragen voor de vaccinaties/ sterilisaties/ transporten/ opvang van achterblijvers. Vinden jullie het ook afkeurenswaardig als het om een stichting gaat die echt correct met de financien omgaat? Of als je zelf een hond van je vakantieadres meeneemt?

Een tweede reden die ik lees is het feit dat de Nederlandse asielen vol zitten en er geen honden uit het buitenland herplaatst moeten worden in NL zolang wij eigen herplaatsers hebben. Als het niet bewezen is dat Nederlandse honden langer in asielen zitten doordat er buitenlandse honden in Nederland opgevangen worden, is het dan toch redelijk om te vinden dat we eerst ons 'eigen probleem' op moeten lossen?

Zijn er nog meer redenen?
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote