Thread: Jachtgedrag
View Single Post
Old 03-06-2004, 14:45   #6
Frieda
Junior Member
 
Frieda's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Location: Schoten
Posts: 24
Default

Hier met Frieda, eigenaar van Chiron De New Flame reu geb. op 09-06-2003. Een lieve reus die weet dat ik de baas ben. Ik heb er een keer rond zijn zesde maand mee in de clinch gegaan en hij weet nu dat ik de baas ben, als hij niet doet wat gewenst is, loopt hij overal met mij mee aan de lijband, vatsgemaakt aan mijn boven arm, rond mijn middel heb ik niet genoeg controle, ik doe dat regelmatig al van zijn puppytijd af. Vermits hij nog maar net 1 jaar wordt zal ik dat ook nog langere tijd moeten toepassen. Het belemmert mijn doen wel maar ik heb het ervoor over om op die manier een fijne hond (wolf in schapevacht) te krijgen. Jagen mag hij absoluut niet, ik ben gelukkige bezitter van een groot stuk grond in de ardennen en eentje 30 minuten van huis, (dat is niet om te stoeffen) maar jagen mag hij ook daar niet, wat zij in't begin niet mogen moet je later niet afleren. Chiron rent in alle mogelijke gangarten in het rond, door mij en mij echtgenoot actief aangemoedigt.
Hij heeft dus ook plezier zonder jagen. Tot een maand geleden holde hij met mijn Duitse Herder (die inmiddels overleden is) rond, alles zonder jachtgedrag. Ik denk dat mijn Duits hem dus wel een beetje goede manieren bij gebracht heeft. Bij u is het moeilijker, omdat u 2 pups tegelijk had, de mijne kon dus leren van een oudere hond, dat die van u denk ik niet konden, wat wel een nadeel is. En als men dan als mens denkt het zal zo wel moeten loopt het meestal mis. Ik sluit mij volledig bij Patrick aan, let op en bezorg onze tsjechen geen slechte naam, die krijg je snel maar je raakt hem nooit meer kwijt,eender wat je goed doet, zie maar wat de stafford arten mee maken aan slechte kritieken.
op 12-06-2004 kunnen wij met zijn allen naar hartelust informatie uitwisselen.
Frieda jest offline   Reply With Quote