View Single Post
Old 14-03-2008, 20:21   #5
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik heb heel veel geluk denk ik
Jennah is werkelijk het toonbeeld van hoe het wél moet Altijd braaf naast de fiets, zelfde tempo, zonder te trekken aan de lijn...
Alleen als we voorbij een huis komen waar een hond zit... dan doet ze er een versnellingkje bij, maar ja, hoe zou je zelf zijn!
Of ze in groep nog zo flink is, weet ik niet. Ik kan mij voorstellen dat ze afgeleid zou zijn, moesten er nog zo'n 10-tal andere honden (inclusief bijhorende fietsen en baasjes) meelopen...
Yuccah daarentegen heeft mij wel eens de straatstenen van kortbij laten zien . De Border Collie van de buren daagde haar uit en ze wist (toen) nog niet dat een wiel spaken heeft waar een Tsjech niet tussendoor kan. Het was dan ook haar allereerste fietstochtje. Uiteraard stonden alle buren net buiten op dat moment en je zag hen gewoon de bedenking maken of ik echt zo stom kon zijn om te hopen dat Yuccah ooit mooi naast de fiets zou lopen. Ondertussen doet ook Yuccah het prima, hoewel ze sneller afgeleid is dan Jennah en als eens bruusk durft stoppen voor bvb. een plasje Maar ja, nood breekt wet


Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote