View Single Post
Old 23-12-2008, 00:02   #12
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Hem voor het eerst gezien in Tsjechie en toen helemaal gevallen voor zijn uiterlijk. We kwamen hem tegen toen wij met onze eigen honden toen nog een duitse herder en een cairn terrier een riviertje overstaken en langs de achtertuin van een huisje in het bos moesten. De eigenaren riepen ons toe dat we moesten wachten en het was al snel duidelijk waarom. Op de balustrade stond een prachtige reu die duidelijk niet van plan was ons er zo maar langs te laten als hij niet vast gehouden werd.
Dit plaatje niet meer vergeten. Toen we onze honden de duitser 12 jaar en totaal versleten heupen en de cairn 17 jaar en niet goed uit een eppileptische aanval gekomen hadden laten inslapen gingen wij een hondeloos tijdperk in. Voor het eerst in ruim 20 jaar zonder honden op vakantie. Dat was toch wel makkelijk maar als ik in de avond bij het kampvuur zat miste ik de hond en was het plaatje niet compleet.
Okee er moest dus een nieuwe hond komen maar wat. Het eerste waar we aan dachten was de Tsjech.
We zijn toen gaan lezen en veel informatie op internet opgehaald.
En na de aanvankelijke schrik met Stefanie gaan praten. Hierna wisten we het zeker er moest een Tsjech komen.

En ja de verhalen zijn waar, en ja ook onze Lupo had in de eerste week de totale draadboom achter uit de auto gevreten. En omdat ik wat hardleers ben vervolgens de tussen ruit uit de bus gesloopt om vervolgens aan de achterbank te beginnen (gelukkig net op tijd terug).

Maar wat een aparte hond zeker als hij bij je op schoot kruipt of met 4 poten in de lucht ligt te slapen. Altijd bij je in de buurt en laat niks lekkers liggen of je bent het kwijt. Vervolgens als een echte Tsjech tijden de gedrag en gehoorzaamheids cursus alles nouja bijna alles volgens het boekje doen en dan vervolgens op het examen doen of hij geen flauw benul heeft wat je bedoeld.

Na Lupo kwam Mizar een echt HDHD'tje altijd vrolijk en in iedereen geintreseerd. Mijn gezicht wassen hoeft niet meer want ik wordt nu elke morgen wakker gemaakt door een natte lebber van Mizar als hij vindt dat het tijd wordt dat ik eruit kom.

Samen zijn het gezworen vrienden waar de een is is de ander.

Dus de belangrijkste reden voor ons is toch wel hun aanhankelijkheid en hun uiterlijk.

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote