View Single Post
Old 26-03-2009, 20:44   #11
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
Maar ja, als de meerderheid 'tegen' stemt......
al begrijp ik nog steeds niet waarom
Tjsa…. Als er weinig leden op een ALV komen en een bestuur geeft alleen aan wat de problemen zijn en dat meerdere leden zullen zijn, die dit niet op prijs stellen…. Dan zullen er zeker meerdere tegenstemmers zijn.

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
En ik ben het met Mijke eens dat als je niet weet wie de leden zijn, je geen 10 handtekeningen kunt verzamelen om jezelf beschikbaar te stellen voor een bestuursfunctie. Dit geeft het bestuur ongewild de macht om zelf iemand voor te dragen zonder dat ze bang hoeven te zijn om een voordracht te krijgen van iemand die ze liever niet in het bestuur zien. Ik dacht dat de vereniging uit 94 leden bestond???
Ja zeker, op papier!
Inderdaad op papier!
De zogenaamde papieren/slapende leden.... Want als al die leden nu eens naar een ALV kwamen en meestemden over allerhande zaken, kan je met 94 leden echt wel dingen veranderen!

Maar zoals het tot op heden binnen de NVTW gaat, zal in de praktijk dus nagenoeg onmogelijk zijn om als leden bestuurskandidaten voor te dragen. Omdat het vaak niet mogelijk is om 10 handtekeningen van leden te verzamelen, domweg omdat je ze niet kent.

Daardoor kunnen bestuursleden zich ook eindeloos herkiesbaar stellen (Andere verenigingen hebben vaak in statuten/huishoudelijk reglement maximale termijnen van herkiesbaarheid opgenomen, maar de NVTW niet!)
En daarnaast kan het bestuur voor degenen die weggaan zelf nieuwe kandidaten voorstellen……

Even nog om misverstanden te voorkomen:
  • Ik heb geen enkele intentie om bestuurslid te willen worden! (ik ben meer een mens van praktische dingen doen en organiseren dan van besturen)
  • Mijn bijdragen hier hebben ook niet de intentie om individuele bestuursleden van de NVTW en/of individuele kandidaten te kwetsen
  • Maar... ik wil als een van de 94 leden van de NVTW wel gewoon de mogelijkheid hebben om zelf ook bestuurskandidaten voor te kunnen stellen!!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote