View Single Post
Old 04-01-2013, 17:21   #14
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Veel van jullie weten het al via mijn facebook-account, maar wil het toch ook hier plaatsen:

Doeska (Saarloos x Tsjechoslowaakse Wolfhond) is op zondag 23 december plotseling overleden. (05-09-2007 t/m 23-12-2012)

Zo snel als wij Kenar moesten verliezen, ging dit nog sneller bij Doeska!
Ik ben boos, teleurgesteld, verdoofd en weer erg verdrietig!
Onze eerste hond Robbes mocht ook al niet ouder worden dan 5,5 jaar!
En Tasja (een opvang hond, die wij iets korter dan een jaar in huis hebben gehad) was ook binnen een dag overleden! (13 jaar oud, dat dan gelukkig wel). En allemaal zijn ze overleden aan kanker!

Doeska begon 's ochtends 23 december met overgeven en bleef dit de gehele dag doen.
Ze wilde maar water drinken en water drinken, echter na een paar minuten gaf ze dat water weer over.
Doeska zat al aan de antibiotica vanwege het kuchen wat ze 's ochtends deed en had net een Prednison kuurtje van drie dagen achter de rug.
Van Prednison gaan honden veel drinken, dus dacht het daar aan lag en er heerst hier een maag en darmontsteking onder de honden, dus misschien had ze dat wel onder haar leden.
De dierenarts die hier in Hoofdddorp dienst heeft, vind ik niet kundig overkomen en niet echt aardig.
Via een kennis aan een dierenarts advies gevraagd en die zei dat ik elke keer een paar slokjes lauw water met druivensuiker moest geven.
Dit geprobeerd, maar ze bleef braken.
Rond 20.45 uur ging Doeska bij de waterbak liggen om te drinken en daarna gaf ze water met bloed over.
We zijn daarop, na eerst contact te hebben gehad, naar de dierenspoedkliniek in Amsterdam gereden.
Daar hoorden wij dat ze in shock was, bloed in haar buik, en dik, bijna zwart bloed had.
Bloed bevatte teveel rode bloedcellen en het plasma was te geel, wat weer afbraak van rode bloedcellen betekende.
Na 2 liter vloeistof toediening via infuus, reageerde Doeska nog niet positief. Doeska bleef in shock.
Het donkere bloed duidt op een eventueel kwaadaardige tumor.
Ze liet ook nog een hele dunne bloederige water als diarree lopen.

De dierenarts gaf advies om haar te laten inslapen.

Wij zijn erg ontdaan en het voelt nog zo onwerkelijk.

Groet,
Arjen, Jolanda en Igor
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote