View Single Post
Old 29-03-2009, 10:25   #12
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Wat meer uitleg m.b.t. bestuursvoordrachten/voorstellen binnen de NVTW:

·Een voorstel voor een bestuurskandidaat aan het bestuur kan mijninziens altijd. Of die persoon dan ook voorgedragen word aan de leden tijdens de ALV is dan aan het bestuur. Het bestuur toets namelijk tijdens een interview (soort van sollicitatie) of de betreffende persoon over voldoende capaciteiten beschikt.

·Als iemand tien leden van de verenging zover weet te krijgen om een handtekening in te dienen om zichzelf voor te laten dragen, dan kan een voordracht geschiedden zonder goedkeuring van het bestuur.

Verder kan mijninziens ieder lid zichzelf voorstellen als nieuw bestuurlid via het clubblad of de website om zo aan de benodigde 10 stemmen te komen. In deze voorstelling kunnen adesgegevens staan van diegene die zichzelf voorstelt, zodat leden kontakt kunnen opnemen met deze persoon om hun handtekening ter beschikking te stellen.

Dit alles kan dus prima zonder dat een volledige ledenlijst gepubliceerd hoeft te worden. Mijninziens is deze hele discussie dan ook meteen nutteloos geworden want er is geen doel meer om een ledenlijst integraal te moeten publiceren.

De verenging loopt hiermee dan zeker geen schade op omdat zij zich keurig aan de wet bescherming persoonsgegevens houden, dit is niet alleen goed voor het bestuur, maar ook voor de leden (samen de verenging).

Hoop dat bovenstaande een verhelderende werking heeft op het onderwerp dat geopend is door Mijke.

Verder ben ik van plan om op een afgeschermde deel van de NVTW verenigingswebsite een smoelenboek te creëren zodat leden zich in dit smoelenboek kunnen voorstellen aan elkaar. Wanneer dit gereed is zal het vermeld worden op de NVTW website.

Dit smoelenboek word een vrijblijvend iets voor NVTW leden die hier behoefte aan hebben.
Op die manier creëeren we meteen een vrijblijvende ledenlijst, die beschikbaar is voor alle leden. Dit voorstel heb ik bij het nog actieve bestuur neergelegd en zij zijn allen positief hierover.

M.b.t. dit onderwerp wil ik het graag hierbij houden, omdat we anders toch maar verzanden in welles/nietes spelletjes, waar uiteindelijk niemand bij gebaat is.

Verder wil ik nog melden dat leden van de NVTW zich ten alle tijden kunnen melden bij 1 van de bestuursleden mochten zij vragen/opmerkingen of goede ideëen hebben betreffende verenigingszaken.

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote