View Single Post
Old 29-10-2012, 22:38   #17
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Okee sorry dat ik dit ga zeggen maar buiten dat ik bepaalde gevoelens misschien kan begrijpen vind ik de algehele reactie wel een beetje overdreven.
Persoonlijk leg ik totaal niet de conectie met de kennel van de kennelnaam die de hond draagt. Want volgens mij zijn hun niet de eigenaar dus totaal geen verantwoordelijkheid daar dus tja ik snap persoonlijk die ophef niet

Daarbuiten komt het mij een beetje over als jullie nu ineens bang zijn dat deze mixen als tsjechjes worden ingeschreven ofzo( zoals wel bekend een andere fokker wel doet en bepaalde vermoedelijke lijnen ook gewoon nog prettig gebruikt worden)
Het lijkt nu misschien ondanks ik geen lid meer ben van de TDR alsof ik ze verdedig maar zo is het absoluut niet. Ik vertel gewoon heel droog zoals ik weet hoe de huidige TDR werkt( gezien de persoon die veel fraude in dit ras gepleegd heeft met haar oprichting van dit nieuwe ras eruit is). Zij registreren de pups als Tamaskan die op een latere leeftijd geevalueert worden of er verder mee gefokt mag worden( tjeee das meer dan wat bij de meeste rassen gebeurd)
Daarnaast zijn de gezondheids testen die in de rassen voorkomen in ogenschouw genomen etc.
Kijk dat iemand tegen mixen is tja dat kan. Ik persoonlijk zou niet in eerste instantie voor een tjsech kiezen maar ik ben ook absoluut niet tegen mixen. Ik heb liever een gezondere mix dan een rashond die ziek is niet hiermee zeggend dat alle rashonden ziek zijn

Kijk wat men als vereniging doet is aan hun maar men weet ook dat de RvB hier verder niets zoveel mee kan zolang alles open en eerlijk gaat en deze pups dus niet als tsjechjes worden ingeschreven

Misschien dat ik er anders tegen aan kijk hoor gezien natuurlijk mijn eigen verleden met de TDR maar ik ben allang blij dat ze het eerlijk en open doen en naar bepaalde dingen kijken. Das meer dan ik in menig ras op het moment zie gebeuren en men moet er ook niet meer van maken dan het is
Ofwel niet een kennel aan een eigenaar verbinden want persoonlijk vind ik dat bullshit want dan hadden al veel meer kennels door eigenaren van honden die van bepaalde kennels afkomen moeten hangen daarop.......

Last edited by miran; 29-10-2012 at 22:41. Reason: laatste zin aangepast
miran jest offline