View Single Post
Old 08-06-2011, 22:09   #5
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik denk dat de rasstandaard van de TSW veel ruimte over laat om voor elk persoon een ander standaard TSW te verbeelden .
En dit is in de praktijk mooi te zien op verschillende shows en bonitaties .

ihhi Maar zo kan ik niet in de rasstandaard lezen dat een TSW terughoudend is of angst mag vertonen .

Maar dit is toch iets wat je wel heel vaak in de wandelgangen hoort, want dat is nog het stukje wolf wat er in zit en door dat stukje wolf zouden ze ook niet luisteren .
Maar als mensen die langs fietsen je aanspreken dat het wel "heel bijzonder is" dat je je TSW gewoon los hebt lopen op een fietspad waar fietsers langs scheuren en door weilanden ingesloten is waar schapen en koeien lopen .

Ik vind het erg jammer dat de TSW zo bekend staat !!!
En triest dat er mensen zijn die dit fabeltje zo in leven houden .
Het moet niet gekker worden, Ik ben het HELEMAAL eens met je!

De rasstandaar dis duidelijk in technische zin, zoals schofthoogte en dergelijke, maar qua karakter en persoonlijkheid, da's een ander verhaal.

Wanneer een TSW niet naar een vreemde gaat, noemt de een dat schuw en de ander eenkennig, terwijl de TSW wellicht gewoon ietwat terughoudend is.

En dat fabeltje wordt in leven gehouden, omdat een 'wolf', wat velen toch in de TSW zien, 'cool' is.
Puma jest offline   Reply With Quote