View Single Post
Old 26-11-2011, 13:49   #5
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
In plaats van speelgoed kan je gaan speuren met je Tsjech, waardoor ze moe en voldaan worden en dus veeeeeeeeeeeel minder zin hebben in slopen.

Inderdaad zijn er niet veel speeltjes bestand tegen het gebit van een TsW. Daarom liet/laat ik Yara vaak spelen met een omgekeerde kartonnen doos (mag ze helemaal aan flarden scheuren) en een plastic binnen-bloempot geeft ook plezier.
Het gaat er bij de vraag in de eerste plaats niet om dat we een activiteit hebben waardoor ze niet meer gaat slopen (wat overigens ook niet verkeerd is :-)), maar dat ze een (of meer) speeltje(s) heeft dat een tijdje mee gaat.

Natuurlijk heeft Puma een punt als ze het sociale aspect noemt, maar we zullen niet elke dag de hele dag met haar aan het spelen zijn. Als ze dan een (paar) speeltje(s) heeft om zichzelf een beetje bezig te houden, is dat mooi meegenomen. Ik vind het idee achter die Kong dan ook wel aardig: een uitdaging met ingebouwde beloning.

We hebben overigens al een stapel kartonnen dozen verzameld, en ik ben ook met andere zelfbouwspeeltjes en -spelletjes in de weer.

En natuurlijk wordt het even uitvogelen wat deze dame voor favoriete speeltje gaat kiezen... :-)
Wilko jest offline   Reply With Quote