View Single Post
Old 24-08-2010, 09:23   #4
martinebudts
Junior Member
 
martinebudts's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Oelegem
Posts: 8
Default wat doe ik met Elycos?

In het begin wilde ik vooral deelnemen aan canicross maar na de eerste wedstrijd had ik al door dat dit niets voor onze Elycos was ... zoveel mensen, zoveel honden en zoveel lawaai ... geen goed idee voor mijn schuwe (angstige) hond. Ondertussen werden we ook nog van de hondenschool afgegooid wegens "slecht gedrag"... Elycos vloog wel eens uit naar andere honden maar er is nooit een gevecht of bijtincident geweest. Ik ging dan maar zelf een cursus hondentherapie volgen bij Toscanzahoeve en volgde ook daar met Elycos lessen in het speuren. Ondertussen zocht ik naar andere sporten voor mij en mijn wolfhond. Volgend weekend doen wij voor de derde keer mee aan de dogtrekking: een weekendje stappen en kamperen met de hond in de natuur. (voor info zie www.dogtrekking.be) Ik vind dat je op zo'n weekend de band met je hond nog eens extra in de verf zet: je doet alles samen met je hond. Ook dogsurvival is iets voor ons. De eerste keer verwachtte ik er niet veel van omdat mijn hond zo schuw was maar ik was aangenaam verrast door mijn hond. Blijkbaar dacht hij: "Wat het bazinnetje durft, durf ik ook" en we hebben alle proeven gedaan. Voor mij is hij mijn ideale "sporthond"
Attached Images
File Type: jpg 1 (1).jpg (99.1 KB, 31 views)
File Type: jpg 4 (4).jpg (70.8 KB, 33 views)
File Type: jpg 5 (30).jpg (100.1 KB, 30 views)
File Type: jpg 7 (2).jpg (98.9 KB, 31 views)

Last edited by martinebudts; 24-08-2010 at 09:32. Reason: bijlage
martinebudts jest offline   Reply With Quote