View Single Post
Old 21-04-2010, 22:09   #12
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Er staat nergens dat de AVLS drager x drager hebben vrij gegeven, er is alleen gezegd dat je beter drager x drager kan doen dan alle honden die drager zijn uit te sluiten omdat er te weinig vrije honden zijn. Zijn er bij de TSW uberhaupt al vrije honden? ik denk het nml nog niet want niemand heeft dit met veel triomph trompetter op het forum gezet.

IK denk dat als je drager x drager doet je hierover wel open moet zijn, en eventuele pups moet testen op deze ziekte, ik zou er dan wel voor kiezen om de lijders uit dit nest verder uit te sluiten voor de fok, zodat je genetisch materiaal overhoud om mee verder te kunnen.
En wat je dan precies moet doen met eventuele lijders ? euthanasie als pup? weggeven(voor klein prijsje?) aan iemand die geen plannen heeft voor de fokkerij?

En Martine, ik begrijp heel goed dat niemand een lijder die ziek wordt hebben wil, maar ik ben bang dat als je alleen naar de individuele hond kijkt je wel een probleem kan gaan krijgen in het ras.
En dat je mogelijk voor dit ene probleem dat je eruit fokt, 5 andere problemen terug krijgt.

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Ieder zijn eigen mening.


Dat ze bij de avls nu zelfs al Drager X Drager vrij gegeven hebben voor de fok, vind ik gewoon niet normaal.
Bij hun zijn er tenminste nog honden die Vrij zijn, die hebben wij nog niet tot op vandaag.
Ik zou eerder tenderen naar het vragen van baasjes die eigenlijk niet willen fokken en waarvan de honden waarschijnlijk vrij zijn om deze toch te testen, en te proberen die honden in de fok te krijgen.

Gr
Tatiana
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote