View Single Post
Old 30-12-2004, 10:44   #12
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Janine,

Ik kan me best voorstellen dat je geschrokken was van die foto. Het is inderdaad een van de eerste Tsjechen en hier zie je dus heel duidelijk de invloed van een Duitser in terug. Dus dat komt wel met jouw verhaal overeen.

Wat de HD betreft, daar heb je geluk mee of niet. Van de DH wordt altijd beweerd, dat er veel HD inzit maar dat is nog niet een fractie van wat op dit moment zich afspeelt bij de Berner Sennehonden, de Newfoudlanders en Labradors en Golden Retrevers. Je vergeet een ding, de DH is het eerste ras dat zich omtrent HD zorgen heeft gemaakt en daar dus wat aan is gaan doen. Dit gebeurde al in de jaren '60. En dan te bedenken, dat in de begin jaren '60 de eerste rontgenapperatuur pas bij bepaalde dierenartsen kwam. Dus je kunt nagaan hoe snel de DH vereniging hier mee begonnen is.

De agressie waarover je sprak, vind ik,veel erger en dat ook om het feit, dat zijn vader een paar keer 2e is geworden op wedstrijden van IPO. Als dit niet in de hand wordt gehouden dan komt dat veel sterker naar voren en heb je het resultaat van het zusje, jammer genoeg.

Zo ver hoeft het bij jou niet te komen maar wees er wel alert op. Ik wens je verder al het goede toe met jullie herder en pas op met vriendjes en vriendinnetjes van je dochter al hij daar zulke dikke maatjes mee is.

Groetjes,

letty de Graaff
Fokker van DH en Tjschen
Koos jest offline   Reply With Quote