View Single Post
Old 29-12-2004, 18:21   #7
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Ik denk dat je niet moet vergeten dat dit een duitse Herder is,die heel anders gefokt is waarschijnlijk als bij ons.Lijkt heel erg op de types waar ze bij de werkhonden lijnen hier een nederland naar op terug pakken.
Ga maar eens kijken op duitse Herder sites in de voormalige oostblok landen,dan kom je deze veel tegen.Lijkt ook wat op de Oudduitse Herdershonden.
Oorspronkelijk waren alle Herders honden wat afstandelijk,deze moesten namelijk in hun eentje een kudde bewaken .Ze werken veel meer zelfstandig als de tegenwoordige honden.Dan kan je alleen overleven door al het nieuwe als gevaarlijk te zien en eerst goed te bekijken.
Dat hij zo duidelijk elk gedrag vertoond,is eigenlijk normaal natuurlijk,alleen fokkers hebben sommige dingen eruit gefokt .
Maar je hebt er niet iets van een afstamming bij begrijp ik?
Wel heel gevaarlijk,want er zijn al heel wat echte Wolvenpups uit die landen vandaan gekomen en na een tijdje belanden die dan weer in het opvang circuit en geloof me dat valt niet mee.Er is geen plaats voor deze dieren in Nederland en de overheid steekt geen hand uit om ze op te vangen.Ken iemand die meehelpt aan die opvang en dan krijg je geen leuke dingen te zien.Vaak is enige oplossing ,in laten slapen.alleen maar omdat mensen ondoordacht zomaar een pup op een markt kopen of bij een boer(die dus gewoon nest heeft leeggeroofd).
Wees dus maar heel blij dat je een "Gewone Duitser" hebt.

Groeten Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote