View Single Post
Old 12-06-2006, 21:37   #17
ConnyTimber
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Almere
Posts: 42
Default Consequent en hard optreden

jeminee, had ik een heel epistel naar jullie getyped ging er iets mis met het verzenden, dus hier gaan we opnieuw!
Allereerst iedereen hartstikke bedankt voor de reakties! Ik heb er echt wat aan. Ik wil even op wat dingen ingaan:
Bert. Ik ben helemaal met je eens dat ik de strijd niet fysiek moet aangaan (ben ik veel te licht, dus niet sterk genoeg voor), maar ik moet sociaal de strijd aangaan. Jij vroeg je in een latere reaktie af of Timber zich misschiel al hoger voelde in rangorde en je adviseert om er een goede instructeur bij te halen. Dat was terecht, want ik denk dat Timber inderdaad bij mij zoiets heeft van ''kat in het bakkie''. Volgens mij doet ze daarom ook zo naar naar bezoek omdat ze misschien denkt dat ze mij en mijn huis moet beschermen. Ze gromt dan en wil happen, en wat doe ik dan, ik stop haar in de bench, maar zo ontloop ik confrontaties, die ik denk juist aan moet gaan, maar dan wel op de juiste manier. Ander voorbeeld is dat e nu steeds tegen tafel en aanrecht op gaat staan en van alles probeert te pikken. Ik geef haar dan een flinke duw, maar ja wat maakt dat haar nou uit. Dat zal ik ook harder moeten aanpakken, maar soms weet ik niet goed hoe.
Danielle, jij hebt dus net als ik dat hap probleem en ik ben ook bang dat ik mijn onzekerheid naar Timber uitstraal en dat ze het dan bij wijze van spreken alleen maar erger doet terwijl ik keihard moet optreden en haar duidelijk MOET maken dat dit niet kan, maar nogmaals wat is de beste manier om dat te doen?
Patty, jij schreef over confrontaties uit de weg gaan, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het een tijd best lekker ging met Timber omdat ik al mijn tijd besteedde aan het voorkomen van verkeerd gedrag van Timber, maar ik kan je vertellen dat trek ik niet meer. Dan onstaat er in huis en binnen je gezin zo'n verkramte sfeer daar wordt het niet bepaald leuker op. Ik moet timber dusdanig onder controle hebben dat ik niet de hele tijd op eieren hoef te lopen maar kan uitstralen dat ik een ontspannen Alpha ben (dus werk aan de winkel).
Jolanda, wat bedoelde je bij punt 3 van toepassen door eigenaren?
Willy, Ik ben toch wel de alpha thuis voor timber, nou ja ik meot ervoor door gaan. Mijn man is erg vaak van huis weg en aanvankelijk luisterde ze echt vooral naar mij. Nu merk ik wel dat wanneer mijn man thuis is zij wat beter naar hem luistert omdat hij dominanter naar haar toe is. De overbijt werkt niet echt bij Timber. Als mijn man dat doet of ik is zij niet bepaald onder de indruk. Het weerhoudt haar er niet van om bijna direkt daarna dezelfde fout te maken.
Wat ik bijv. ook er moeilijk vind is als ik haar 's ochtends ga uitlaten dan kom ik beneden en ga naar haar bench en weet dat ze op knappen staat, dan gaat ze wel braaf zitten voordat ik het deurtje opendoe, maar zodra ze eruit is is ze HELEMAAL GEK en krijg ik bijna haar riem niet om en laat ze af en toe al wat plas lopen omdat het te lang duurt.
Patty, Ja ik denk dat wij inderdaad te veel softies zijn geweest n net wat jij schrijft, je kan nog zoveel lezen en adviezen krijgen het daadwerkelijk uitvoeren is toch weer een ander verhaal.
Nogmaals bedankt en alle adviezen en tips zijn welkom!
rGroetjes,
Conny
ConnyTimber jest offline   Reply With Quote